Terug in Thema land

Vraagbaak aanschaf
Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Terug in Thema land

Bericht door webturbo » 30 apr 2011, 20:59

Ik zeg nogmaals: meten is weten...
Afbeelding

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 04 mei 2011, 12:22

Dat is precies wat ik ga doen. Eerst maar eens laten uitlezen. Ik heb inmiddels ook bijna geen remdruk meer, dus dat mogen ze meteen even meepakken.

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Terug in Thema land

Bericht door Volumex » 04 mei 2011, 13:14

2 vliegen in een klap: slang rembekrachtiger lek?

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Terug in Thema land

Bericht door webturbo » 04 mei 2011, 21:47

Ben benieuwd of je 'm uitgelezen krijgt. Mij is het niet gelukt, zelfs niet bij de dealer. Knippercodes (waar ik nooit een complete lijst van gevonden heb) kreeg ik er wel uit.

Wat de dealer (Baarn) eruit kreeg sloeg als een tang op een varken, die computers snapten elkaar duidelijk niet meer, en een Bosch specialist kreeg het ook niet voor elkaar.

Het is dan ook nogal een rariteit, de motronic van de 16v type 3.
Afbeelding

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 07 mei 2011, 15:29

Volumex schreef:2 vliegen in een klap: slang rembekrachtiger lek?
kan er dan een link zijn met de haperende motor?

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 07 mei 2011, 15:34

Ik realiseer me trouwens ook dat ik het lampje links onderop het instrumentenpaneel al eens heel licht heb zien branden. ben er nu achter dat dat de ABS is. En ik kwam ook net in een ABS topic mijn grootste nachtmerrie tegen: "NOODLOOP" :evil: probeer 'm daar maar eens uit te krijgen. Dat was de belangrijkste reden voor het wegdoen van mijn Delta... Ik geloof dat ik dit keer maar eens straight naar een "echte" specialist ga. Iemand nog een tip? Integrale specialst is gezien de motor ook niet verkeerd. Bestaat er sowieso nog een specialist die een Thema kan uitlezen?

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Terug in Thema land

Bericht door webturbo » 08 mei 2011, 00:28

Een Integrale heeft een Magneti Marelli, deze Thema een Bosch Motronic. Zoals ik zei, het is echt een rariteit... Integrale specialisten zullen het mechanisch gedeelte van deze motor op hun duimpje kennen, maar niet de electronica. Niettemin moet de diagnose van al of niet een turbodrukprobleem stellen wel lukken (dat lukt mij ook nog wel)

ABS storing is in principe nooit gerelateerd aan motorstoring. Er is volgens mij geen enkele verbinding tussen ABS computer en motorelectronica...
Afbeelding

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 08 mei 2011, 14:16

Dat leek mij ook al logisch, maar ik dacht dat je dat bedoelde met twee vliegen in één klap. Die noodloop klinkt daarentegen wel weer realistisch. Zou ie niet door een kapotte abs in de noodloop kunnen springen? Dat gaat in ieder geval verholpen worden, dus we zullen wel zien of dat wat gaat uitmaken.

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Terug in Thema land

Bericht door webturbo » 08 mei 2011, 17:30

De motor springt niet in noodloop door een ABS storing, nee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Terug in Thema land

Bericht door Volumex » 09 mei 2011, 00:01


kan er dan een link zijn met de haperende motor?
Heb het verhaal van je storing niet helemaal gevolgd, maar dit is wat ik denk:
Als je met gemis aan remdruk bedoelt dat je pedaal keihard is en er geen merkbare bekrachtiging is, zou ik de vacuumleiding van de rembekrachtiger eens aan een grondige controle onderwerpen. Als deze niet dicht is (dus lek), bouw je A geen vacuum op in de rembekrachtiger en B zuigt de motor in atmosferische toestand valse lucht aan en in geblazen toestand (ofwel, als je vermogen vraagt) Verliest hij turbodruk.
Of die ABS storing ermee te maken heeft durf ik niet te zeggen, maar deze kan nooit resulteren in een merkbaar ander remgedrag. als het storingslampje ABS brandt, duidt dit erop dat er ergens een storing in het ABS zit. Het systeem is bij een brandend lampje bovendien uitgeschakeld. In theorie zou je dat alleen maar moeten merken op het moment dat het ABS in werking zou moeten treden (lees bij dreigend blokkerende wielen).

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”