Thema invoeren

Vraagbaak aanschaf
Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Thema invoeren

Bericht door Gerard Strick » 16 jan 2009, 15:20

Ik wil een italiaanse thema invoeren, het is een turbo 16v lx uit 1991 in "standaard" uitvoering.
Weet iemand wat de nieuwprijs van deze auto was? Ik heb geen nl kenteken en tis me niet gelukt
om het op internet te vinden, ben wel benieuwd hoeveel bpm er nog opzit....

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thema invoeren

Bericht door Maarten-Jan » 16 jan 2009, 16:48

Lastig! Nooit geleverd in NL, was te duur. In Belgie reden ze wel, maar daar had je geen BPM natuurlijk. Vraag het eens aan Piet v/d Meer in Kootwijkerbroek (adverteert op Marktplaats met een tweede serie LX). Hij heeft ze vaker ingevoerd.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Re: Thema invoeren

Bericht door Ard 420 » 16 jan 2009, 17:42

Met die leeftijd zit je al bijna op 100% BPM afschrijving, dus meer dan een paar 10-tjes kan het niet zijn!

Gebruikersavatar
GammaKappa
Donateur 2011
Berichten: 583
Lid geworden op: 19 okt 2008, 21:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Thema invoeren

Bericht door GammaKappa » 16 jan 2009, 19:41

da's een type II toch?

type III zat rond de Hfl 130K...

ik zou zo schatten een euro of 40.000...
Gamma | Kappa | Lybra | Beta | Sei

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Thema invoeren

Bericht door JW turbo16V LX » 16 jan 2009, 19:48

welkom Gerard.
Heb afgelopen zomer zelf een turbo 16v lx S3 uit Italie rijdend ingevoerd / overgereden. Vraag is of jij hetzelfde doet of dat ie op de aanhanger het land binnenkomt. In het 1e geval zul je -naast een goede conditie van de auto- voor een exportkenteken moeten zorgen. Daar gaat zeker een paar dagen overheen dus dat moet je wel zeker een week van te voren regelen. Uiteraard dien je ook voor de verzekering te zorgen, meestal wil een verzekeringsmaatschappij hier niet aan omdat de auto niet op NL kenteken staat. Ik heb hem met een speciale 14daagse WA verzekerd, kostte €100. Als je daar behoefte aan hebt kan ik verzekeringsagent nog wel opzoeken. Verder is het de auto APK klaar maken en naar de RDW ermee, eventueel kan de APK ook achteraf (eigenlijk zelfs wel aan te bevelen omdat je bij afkeur weer naar de RDW terug moet). Verder is heel belangrijk dat je alle originele Italiaanse papieren ziet te krijgen (denk erom ze terug te vragen bij de RDW in het algemeen worden ze ingenomen, maar is zeker leuk voor de historie of gewoon ter herinnering). Check vooral het chassisnummer met de papieren!!!Kijk ook eens op http://www.rdw.nl

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thema invoeren

Bericht door Maarten-Jan » 16 jan 2009, 20:19

@JW
Gerard heeft 1 voordeel; de auto is al in NL!

Kun jej tegenwoordig nog op het italiaanse kenteken rijden? Dat heb ik destijds eens gedaan met een Fiat 132. Moet je wel goede afspraken met de oude eigenaar maken, die moet de kentekenplaten weer terug hebben namelijk.

Vaak kun je (voor het historisch besef) even naar een notaris in NL om daar gewaarmerkte kopieen te laten maken. Die kun je dan samen met de originele papieren inleveren bij de RDW en met enig geluk krijg je dan de originele papieren weer terug. Toen hoefde ik geen cent te betalen voor het waarmerken trouwens.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Thema invoeren

Bericht door JW turbo16V LX » 16 jan 2009, 23:10

soms moet je andere berichten eerst ook nog ff doornemen :)

blijft overigens de kern van mijn bericht van kracht--> eendagskenteken bij rdw aanvragen (gratis voor de verandering :D ) en vervolgens met de originele papieren naar de rdw: afspraak maken voor de kentekenkeuring of 's ochtends voor dag en dauw op de stoep staan.......wel vooraf beslissen of je denkt door de APK heen te komen of niet, anders kun je op zijn minst een keer terugkomen als er een

@ MJ
je mag op het italiaanse kenteken rijden echter is de verkoper er in het algemeen niet happig op om iemand op zijn blauwe ogen te geloven omdat hij aansprakelijk blijft. Mocht het kenteken niet terugkomen (althans zo is het in Italie) blijft de heffing van wegenbelasting gewoon van kracht. Daar zit men natuurlijk niet op te wachten. Vandaar dat de auto in I in het algemeen moet worden uitgeschreven bij de locale rdw en er een Italiaans exportkenteken moet worden aangevraagd. Bij de RDW vroeg ik zowel voor de Thema als de Beta VX of ik de originele papieren kon terugkrijgen na de keuring. Was geen probleem, ze hoefden alleen maar een kopietje voor hun eigen administratie blijkbaar :o

Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Re: Thema invoeren

Bericht door Gerard Strick » 17 jan 2009, 20:00

Bedankt voor de tips, het gaat me wel lukken, jullie horen het nog wel.

Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Re: Thema invoeren

Bericht door Gerard Strick » 29 jan 2009, 18:54

Zo, n weekje later de thema gehaald maar ik heb m. Ben gelijk naar de RDW gereden om een
eendagskenteken aan te vragen nu blijkt dat er onvoldoende gegevens zijn om de auto in te voeren...
Ik heb er 1 document bij, een a4 tje met wat stempels en rechts bovenin staat PRA ( publico registro automolistico )
Naar mijn idee staat de naam vd vorige eigenaar er op, het chassis nr van de auto en het vermogen.
Bij de rdw wisten ze het ook niet precies maar ze hebben de documenten van een eerder ingevoerde
italiaanse auto laten zien en daar zat idd een soort van kenteken bij, waar ook meer voertuig gegevens op
staan, dit heeft degene waar ik m van gekocht heb niet meer. Heeft iemand een idee of hier nog aan te komen is?
Heb te importeur gebeld en die zou het (net als de rdw) niet weten...

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thema invoeren

Bericht door Maarten-Jan » 29 jan 2009, 19:05

Hmmm, dat is vervelend. Eigenlijk moet de Italiaanse eigenaar de goede documenten geven. Dus de zoektocht begint echt bij de vorige eigenaar die ervoor met zorgen dat de auto voorzien wordt van een identiteit. Desnoods via foto's e.d.

Als uiterste redmiddel: Ik heb wellicht een oplossing voor je, maar dan moet ie door het leven als turbo 16V en niet als LX.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”