Thema invoeren

Vraagbaak aanschaf
Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Re: Thema invoeren

Bericht door Gerard Strick » 29 jan 2009, 19:14

Tja, ik begrijp wat je bedoeld, ik ga nog wel wat proberen maar ik heb het idee dat de meeste
lx-en die hier ingevoerd worden toch niet als zodanig op kenteken komen te staan...daar komt
nog eens bij dat ik op wat etenswaren na geen woord italiaans spreek, het is wel een overweging waard...
Ik ga vanavond eens even op internet zoeken of ik de laatste italiaanse eigenaar kan vinden, en dan
hopen dat ie n beetje engels kan....

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Thema invoeren

Bericht door JW turbo16V LX » 29 jan 2009, 19:31

laat het woord ''libretto'' (kentekenbewijs) vallen, dan weet de italiaan gelijk wat je bedoelt

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Thema invoeren

Bericht door Cromapower » 29 jan 2009, 21:00

Pfff wat een gedoe zeg, succes dr mee. Ik heb ook en keer zo'n gelazer gehad met een auto die ik uit italie heb gehad.
Net wat Maarten Jan zegt, je moet echt naar de vorige eigenaar.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

albertoradstake
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36

Re: Thema invoeren

Bericht door albertoradstake » 20 mar 2009, 21:04

beste forumleden,

even voorstellen: ik ben de nieuwe eigenaar van de lancia thema lx van gerard strick uit bemmel, die dit bericht heeft gepost. er zit alleen een vreemd luchtje aan:

ik heb de auto van gerard gekocht, ongeveer 2 weken geleden. eigendomspapieren gekregen (aci verklaring) en contant betaald, met de afspraak dat de thema de volgende dag met auto transporter bij mij thuis bezorgd zou worden. gerard had al contact gehad met een transportbedrijf en ik heb hen ook even gebeld check. gerard zou de ochtend erop de sleutel brengen en in de middag transport. sindsdien niets meer van gerard gehoord, het transportbedrijf evenmin.

gerard heeft dus nog steeds de sleutel (nu sinds 3 weken), en tot voor kort stond de auto (zonder platen!) op een parkeerterrein in breda. hij stond op stuurslot met wielen scheef, dus met een normale auto-ambulance niets mee te beginnen. ik heb daarom inmiddels het heft in eigen handen genomen en de auto met een (kostbare) sleepdienst naar mijn woonplaats laten halen.

nu zit ik dus met een bijzondere thema lx voor mijn deur, maar dus nog steeds geen sleutel. het vreemde aan de hele zaak is dat ik wel de eigendomspapieren heb en gerard dus vrij weinig meer met de auto zou kunnen qua invoer of doorverkoop.

mijn vraag aan jullie is of jullie gerard wellicht persoonlijk kennen, en zo niet, onthoudt deze naam goed en weet dat je beter geen zaken met hem kunt doen.

excuus dat ik jullie hiermee lastigval, maar ik ben ten einde raad. het lijkt of gerard strick in het niets is verdwenen. op zijn mobiel neemt ie niet op en op mail hoor ik ook niets...

ik wil nu zelf een sleutel gaan maken voor de auto, hierover ga ik in het carroserie gedeelte zo een post plaatsen hoe dit te doen...

alvast dank voor jullie aandacht.

PS: verder ben ik ontzettend trots en blij met de thema!! alleen de zure nasmaak is wat minder en maakt me behoorlijk pissig :evil:

Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Re: Thema invoeren

Bericht door Ard 420 » 20 mar 2009, 23:14

Wat een ellende, hopelijk wordt dit snel opgehelderd / uitgesproken... :|

Welke papieren heb je nu bij de auto? Ik heb ook een hoop problemen gehad met mijn Maserati Biturbo 420 bij het invoeren. Ik had een kopie van het originele kenteken, gewaarmerkt door een notaris. Voor de zekerheid ook op vakantie bij de ACI langs geweest voor extra documentatie.

Het ligt er maar net aan welke (r*kker) je invoer behandelt... Gelukkig kwamen we na een hoop onderhandelen een oud leraar van mn vader tegen (nu RDW keurmeester), hij verzekerde de douanebeamte dat deze documenten afdoende waren. En toen moest het verhaal over de BPM (en de originele nieuwprijs van een auto die nooit in NL geleverd is...) nog beginnen...! :roll:
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

albertoradstake
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36

Re: Thema invoeren

Bericht door albertoradstake » 21 mar 2009, 16:48

tsja die invoer moet ook nog gaan gebeuren, ben benieuwd inderdaad hoe dat gaat verlopen. het enige wat ik heb is dus de ACI verklaring, waar gerard het niet mee voor elkaar kreeg. ik ken wel weer een mannetje en die kent weer een mannetje bij de rdw, dus ik hoop dat het op die manier gaat lukken.

met mijn thema lx eigenlijk hetzelfde probleem, die is officieel ook nooit in nl geleverd (alleen serie 3, maar serie 2 nooit). eerst maar eens de sleutel, dan verder met de volgende drempel ;)

je moet wat over hebben voor je autoliefde zullen we maar zeggen.
trouwens, erg mooi zo'n 420!

ik houd jullie op de hoogte...

dj8.32
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 okt 2008, 21:17

Re: Thema invoeren

Bericht door dj8.32 » 21 mar 2009, 17:26

Sleutel is geen probleem, kun je op chassisnummer bestellen.(mits ze de sloten niet gewijzigd hebben)

albertoradstake
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36

Re: Thema invoeren

Bericht door albertoradstake » 22 mar 2009, 17:54

hoi dj8.32, dank voor je reactie, maar weet je ook waar? fiatgroep nederland vertelt me dat bijbstellen niet mogelijk is, zijn er nog meer opties?

Dickamerica
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Thema invoeren

Bericht door Dickamerica » 22 mar 2009, 17:55

Gewoon bij een LAncia dealer,neem er wel 1 die allang bestaat,niet zo"n nieuwe Alfa/Fiat?Lancia glazen showroom
Dickamerica

http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2009, 00:07
Locatie: Selfkant DE

Re: Thema invoeren

Bericht door Ralph » 24 mar 2009, 01:43

Ik heb dat ook ooi t met een maserati biturbo gehad. Gelukkig waren de slotbouten op t stuur nog heel. Ik kon dus van n donor gewoon alle sloten en contactslot omzetten. Maar je kan het contact slot ook los tikken met een pin en hamer. Op de sloop zijn echt nog wel thema's met sloten te krijgen.
Is misschien een domme vraag maar kan je in Italie dmv chassis nummer, geen nieuwe papieren aanvragen van de auto. (desnoods een cc van de export?)?

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”