Thema invoeren
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48
Re: Thema invoeren
Tja, ik begrijp wat je bedoeld, ik ga nog wel wat proberen maar ik heb het idee dat de meeste
lx-en die hier ingevoerd worden toch niet als zodanig op kenteken komen te staan...daar komt
nog eens bij dat ik op wat etenswaren na geen woord italiaans spreek, het is wel een overweging waard...
Ik ga vanavond eens even op internet zoeken of ik de laatste italiaanse eigenaar kan vinden, en dan
hopen dat ie n beetje engels kan....
lx-en die hier ingevoerd worden toch niet als zodanig op kenteken komen te staan...daar komt
nog eens bij dat ik op wat etenswaren na geen woord italiaans spreek, het is wel een overweging waard...
Ik ga vanavond eens even op internet zoeken of ik de laatste italiaanse eigenaar kan vinden, en dan
hopen dat ie n beetje engels kan....
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11
Re: Thema invoeren
laat het woord ''libretto'' (kentekenbewijs) vallen, dan weet de italiaan gelijk wat je bedoelt
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Thema invoeren
Pfff wat een gedoe zeg, succes dr mee. Ik heb ook en keer zo'n gelazer gehad met een auto die ik uit italie heb gehad.
Net wat Maarten Jan zegt, je moet echt naar de vorige eigenaar.
Net wat Maarten Jan zegt, je moet echt naar de vorige eigenaar.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36
Re: Thema invoeren
beste forumleden,
even voorstellen: ik ben de nieuwe eigenaar van de lancia thema lx van gerard strick uit bemmel, die dit bericht heeft gepost. er zit alleen een vreemd luchtje aan:
ik heb de auto van gerard gekocht, ongeveer 2 weken geleden. eigendomspapieren gekregen (aci verklaring) en contant betaald, met de afspraak dat de thema de volgende dag met auto transporter bij mij thuis bezorgd zou worden. gerard had al contact gehad met een transportbedrijf en ik heb hen ook even gebeld check. gerard zou de ochtend erop de sleutel brengen en in de middag transport. sindsdien niets meer van gerard gehoord, het transportbedrijf evenmin.
gerard heeft dus nog steeds de sleutel (nu sinds 3 weken), en tot voor kort stond de auto (zonder platen!) op een parkeerterrein in breda. hij stond op stuurslot met wielen scheef, dus met een normale auto-ambulance niets mee te beginnen. ik heb daarom inmiddels het heft in eigen handen genomen en de auto met een (kostbare) sleepdienst naar mijn woonplaats laten halen.
nu zit ik dus met een bijzondere thema lx voor mijn deur, maar dus nog steeds geen sleutel. het vreemde aan de hele zaak is dat ik wel de eigendomspapieren heb en gerard dus vrij weinig meer met de auto zou kunnen qua invoer of doorverkoop.
mijn vraag aan jullie is of jullie gerard wellicht persoonlijk kennen, en zo niet, onthoudt deze naam goed en weet dat je beter geen zaken met hem kunt doen.
excuus dat ik jullie hiermee lastigval, maar ik ben ten einde raad. het lijkt of gerard strick in het niets is verdwenen. op zijn mobiel neemt ie niet op en op mail hoor ik ook niets...
ik wil nu zelf een sleutel gaan maken voor de auto, hierover ga ik in het carroserie gedeelte zo een post plaatsen hoe dit te doen...
alvast dank voor jullie aandacht.
PS: verder ben ik ontzettend trots en blij met de thema!! alleen de zure nasmaak is wat minder en maakt me behoorlijk pissig
even voorstellen: ik ben de nieuwe eigenaar van de lancia thema lx van gerard strick uit bemmel, die dit bericht heeft gepost. er zit alleen een vreemd luchtje aan:
ik heb de auto van gerard gekocht, ongeveer 2 weken geleden. eigendomspapieren gekregen (aci verklaring) en contant betaald, met de afspraak dat de thema de volgende dag met auto transporter bij mij thuis bezorgd zou worden. gerard had al contact gehad met een transportbedrijf en ik heb hen ook even gebeld check. gerard zou de ochtend erop de sleutel brengen en in de middag transport. sindsdien niets meer van gerard gehoord, het transportbedrijf evenmin.
gerard heeft dus nog steeds de sleutel (nu sinds 3 weken), en tot voor kort stond de auto (zonder platen!) op een parkeerterrein in breda. hij stond op stuurslot met wielen scheef, dus met een normale auto-ambulance niets mee te beginnen. ik heb daarom inmiddels het heft in eigen handen genomen en de auto met een (kostbare) sleepdienst naar mijn woonplaats laten halen.
nu zit ik dus met een bijzondere thema lx voor mijn deur, maar dus nog steeds geen sleutel. het vreemde aan de hele zaak is dat ik wel de eigendomspapieren heb en gerard dus vrij weinig meer met de auto zou kunnen qua invoer of doorverkoop.
mijn vraag aan jullie is of jullie gerard wellicht persoonlijk kennen, en zo niet, onthoudt deze naam goed en weet dat je beter geen zaken met hem kunt doen.
excuus dat ik jullie hiermee lastigval, maar ik ben ten einde raad. het lijkt of gerard strick in het niets is verdwenen. op zijn mobiel neemt ie niet op en op mail hoor ik ook niets...
ik wil nu zelf een sleutel gaan maken voor de auto, hierover ga ik in het carroserie gedeelte zo een post plaatsen hoe dit te doen...
alvast dank voor jullie aandacht.
PS: verder ben ik ontzettend trots en blij met de thema!! alleen de zure nasmaak is wat minder en maakt me behoorlijk pissig
Re: Thema invoeren
Wat een ellende, hopelijk wordt dit snel opgehelderd / uitgesproken...
Welke papieren heb je nu bij de auto? Ik heb ook een hoop problemen gehad met mijn Maserati Biturbo 420 bij het invoeren. Ik had een kopie van het originele kenteken, gewaarmerkt door een notaris. Voor de zekerheid ook op vakantie bij de ACI langs geweest voor extra documentatie.
Het ligt er maar net aan welke (r*kker) je invoer behandelt... Gelukkig kwamen we na een hoop onderhandelen een oud leraar van mn vader tegen (nu RDW keurmeester), hij verzekerde de douanebeamte dat deze documenten afdoende waren. En toen moest het verhaal over de BPM (en de originele nieuwprijs van een auto die nooit in NL geleverd is...) nog beginnen...!
Welke papieren heb je nu bij de auto? Ik heb ook een hoop problemen gehad met mijn Maserati Biturbo 420 bij het invoeren. Ik had een kopie van het originele kenteken, gewaarmerkt door een notaris. Voor de zekerheid ook op vakantie bij de ACI langs geweest voor extra documentatie.
Het ligt er maar net aan welke (r*kker) je invoer behandelt... Gelukkig kwamen we na een hoop onderhandelen een oud leraar van mn vader tegen (nu RDW keurmeester), hij verzekerde de douanebeamte dat deze documenten afdoende waren. En toen moest het verhaal over de BPM (en de originele nieuwprijs van een auto die nooit in NL geleverd is...) nog beginnen...!
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36
Re: Thema invoeren
tsja die invoer moet ook nog gaan gebeuren, ben benieuwd inderdaad hoe dat gaat verlopen. het enige wat ik heb is dus de ACI verklaring, waar gerard het niet mee voor elkaar kreeg. ik ken wel weer een mannetje en die kent weer een mannetje bij de rdw, dus ik hoop dat het op die manier gaat lukken.
met mijn thema lx eigenlijk hetzelfde probleem, die is officieel ook nooit in nl geleverd (alleen serie 3, maar serie 2 nooit). eerst maar eens de sleutel, dan verder met de volgende drempel
je moet wat over hebben voor je autoliefde zullen we maar zeggen.
trouwens, erg mooi zo'n 420!
ik houd jullie op de hoogte...
met mijn thema lx eigenlijk hetzelfde probleem, die is officieel ook nooit in nl geleverd (alleen serie 3, maar serie 2 nooit). eerst maar eens de sleutel, dan verder met de volgende drempel
je moet wat over hebben voor je autoliefde zullen we maar zeggen.
trouwens, erg mooi zo'n 420!
ik houd jullie op de hoogte...
Re: Thema invoeren
Sleutel is geen probleem, kun je op chassisnummer bestellen.(mits ze de sloten niet gewijzigd hebben)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36
Re: Thema invoeren
hoi dj8.32, dank voor je reactie, maar weet je ook waar? fiatgroep nederland vertelt me dat bijbstellen niet mogelijk is, zijn er nog meer opties?
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Thema invoeren
Gewoon bij een LAncia dealer,neem er wel 1 die allang bestaat,niet zo"n nieuwe Alfa/Fiat?Lancia glazen showroom
Dickamerica
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
Re: Thema invoeren
Ik heb dat ook ooi t met een maserati biturbo gehad. Gelukkig waren de slotbouten op t stuur nog heel. Ik kon dus van n donor gewoon alle sloten en contactslot omzetten. Maar je kan het contact slot ook los tikken met een pin en hamer. Op de sloop zijn echt nog wel thema's met sloten te krijgen.
Is misschien een domme vraag maar kan je in Italie dmv chassis nummer, geen nieuwe papieren aanvragen van de auto. (desnoods een cc van de export?)?
Is misschien een domme vraag maar kan je in Italie dmv chassis nummer, geen nieuwe papieren aanvragen van de auto. (desnoods een cc van de export?)?