Hallo forumers,
Nu zie ik op marktplaats diverse onderdelen aangeboden voor grote onderhoudsbeurt 8.32
Ik zou graag willen weten of dit een redelijke prijs is wat zij vragen?
Dit is een van de advertentie's:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 6608654050" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Het is volgens mij duurder dan bij de goede universele auto onderdelen winkel. Blijf verstandig kijken, sommige aanbieders maken handig gebruik van de zogenaamde zeldzaamheid van de onderdelen. Dat is echter vaak niet zo. De onderdelen zijn niet altijd zeldzaam en hoeven zeker niet altijd duur te zijn. Op het forum staan bijvoorbeeld alternatieven voor de aandrukrollen in de distributie. De riemen zelf heb ik een tijdje terug nog voor € 45 per stuk aangeschaft. Er is veel te regelen en te koop. Hier is het forum bij uitstek voor bedoeld!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Is volgens mij gewoon de prijs. Lep op de bougies zijn (tenminste bij mijn groothandel van merk Champion al 120 euro ex BTW.
En de NGK's die ze vaak voor de 8.32 opgeven op diverse sites passen niet want daar kan je het 'dopje' niet meer afschroeven.
En de NGK's die ze vaak voor de 8.32 opgeven op diverse sites passen niet want daar kan je het 'dopje' niet meer afschroeven.
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Hoi Busaturbo,
Ik zou er in jouw geval een beetje of/of instaan, hiermee bedoel ik of even nieuwe riemen erop zetten, draaien en dan opmaken wat voor vlees je in de kuip hebt óf alles gelijk aanpakken, de ene optie is niet beter of slechter dan de ander.
Uit ervaring weet ik dat in veel of bijna alle gevallen bijvoorbeeld de nokkenaskeerringen lekken, de thermostaat 9 van de 10 keer niet meer naar behoren werkt, de olieslangen poreus zijn geworden, de kleine lagertjes van de distributiepoelies slecht zijn, de diverse spanlagers van zowel distributie als overige riemen hun beste tijd gehad hebben, de kleppen gesteld moeten worden etc. etc.
Met andere woorden, ik zou ik jouw geval dus kijken of je hem draaiend kan krijgen en dan bepalen wat er wel of niet in orde is, of de hele boel in 1 keer aanpakken. Je slaat jezelf voor je hoofd als je bijvoorbeeld het hele injectiesyteem en inlaat eraf haalt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren en het dan daarna weer moet doen omdat er nog ergens in die hoek een mankement blijkt te zijn.
Het meeste kan je gewoon bij een automaterialenzaak halen trouwens, Oliefilter, brandstoffilter, bougies, distributieriemen e.d. Prijs lijkt me desondanks niet eens zo heel verkeerd. Luchtfilter ga je niet bij de automaterialenzaak vinden evenals spanrollen, speciale lagertjes, thermostaat, keerringen, waterpompdelen etc. etc. maar het meeste kan ik je wel aan helpen als het nodig is.
Ik zou er in jouw geval een beetje of/of instaan, hiermee bedoel ik of even nieuwe riemen erop zetten, draaien en dan opmaken wat voor vlees je in de kuip hebt óf alles gelijk aanpakken, de ene optie is niet beter of slechter dan de ander.
Uit ervaring weet ik dat in veel of bijna alle gevallen bijvoorbeeld de nokkenaskeerringen lekken, de thermostaat 9 van de 10 keer niet meer naar behoren werkt, de olieslangen poreus zijn geworden, de kleine lagertjes van de distributiepoelies slecht zijn, de diverse spanlagers van zowel distributie als overige riemen hun beste tijd gehad hebben, de kleppen gesteld moeten worden etc. etc.
Met andere woorden, ik zou ik jouw geval dus kijken of je hem draaiend kan krijgen en dan bepalen wat er wel of niet in orde is, of de hele boel in 1 keer aanpakken. Je slaat jezelf voor je hoofd als je bijvoorbeeld het hele injectiesyteem en inlaat eraf haalt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren en het dan daarna weer moet doen omdat er nog ergens in die hoek een mankement blijkt te zijn.
Het meeste kan je gewoon bij een automaterialenzaak halen trouwens, Oliefilter, brandstoffilter, bougies, distributieriemen e.d. Prijs lijkt me desondanks niet eens zo heel verkeerd. Luchtfilter ga je niet bij de automaterialenzaak vinden evenals spanrollen, speciale lagertjes, thermostaat, keerringen, waterpompdelen etc. etc. maar het meeste kan ik je wel aan helpen als het nodig is.
Laatst gewijzigd door Stefan Elshout op 21 jun 2014, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Bedankt voor jou reactie.Stefan Elshout schreef:Hoi Busaturbo,
Ik zou er in jouw geval een beetje of/of instaan, hiermee bedoel ik of even nieuwe riemen erop zetten, draaien en dan opmaken wat voor vlees je in de kuip hebt óf alles gelijk aanpakken, de ene optie is niet beter of slechter dan de ander.
Uit ervaring weet ik dat in veel of bijna alle gevallen bijvoorbeeld de nokkenaskeerringen lekken, de thermostaat 9 van de 10 keer niet meer naar behoren werkt, de olieslangen poreus zijn geworden, de kleine lagertjes van de nokkenaspoelies slecht zijn, de diverse spanlagers van zowel distributie als overige riemen hun beste tijd gehad hebben, de kleppen gesteld moeten worden etc. etc.
Met andere woorden, ik zou ik jouw geval dus kijken of je hem draaiend kan krijgen en dan bepalen wat er wel of niet in orde is, of de hele boel in 1 keer aanpakken. Je slaat jezelf voor je hoofd als je bijvoorbeeld het hele injectiesyteem en inlaat eraf haalt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren en het dan daarna weer moet doen omdat er nog ergens in die hoek een mankement blijkt te zijn.
Het meeste kan je gewoon bij een automaterialenzaak halen trouwens, Oliefilter, brandstoffilter, bougies, distributieriemen e.d. Prijs lijkt me desondanks niet eens zo heel verkeerd. Luchtfilter ga je niet bij de automaterialenzaak vinden evenals spanrollen, speciale lagertjes, thermostaat, keerringen, waterpompdelen etc. etc. maar het meeste kan ik je wel aan helpen als het nodig is.
Ik wil niet het risico nemen dat de distributieriem knapt tijdens het starten van de motor. Wat is wijsheid
Ik denk ook omdat de motor al lang stil staat het een en ander uitgedroogd is en de motor toch moet reviseren. Maar ik wil wel eerst de motor horen lopen.
Alle advies neem ik ook graag aan om geen domme fouten te maken.
https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 6608654050" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Ja dat is ook precies wat ik bedoelde als optie 1, gewoon in iedergeval 2 nieuwe riemen erop zetten en dan kijken wat het is en waar eventuele mankementen zijn en die dan aanpakken.
Motor reviseren is naar mijn idee een nogal vaag begrip, de een verstaat daaronder een pakking vervangen en poetsdoekje over het blok en de ander krukas slijpen, ondermaats lagers, nieuwe zuigers en cilinderbussen, klepgeleiders etc.
Ik heb tot nu toe nog nooit meegemaakt dat een motor gereviseerd diende te worden. zuigers, cilinders, nokkenassen, drijfstangen, drijfstanglagers, hoofdlagers en dat soort dingen mankeert gewoon nooit wat aan en is compleet bom, idioot en hufterproof. Al het andere eromheen is een ander verhaal.
Motor reviseren is naar mijn idee een nogal vaag begrip, de een verstaat daaronder een pakking vervangen en poetsdoekje over het blok en de ander krukas slijpen, ondermaats lagers, nieuwe zuigers en cilinderbussen, klepgeleiders etc.
Ik heb tot nu toe nog nooit meegemaakt dat een motor gereviseerd diende te worden. zuigers, cilinders, nokkenassen, drijfstangen, drijfstanglagers, hoofdlagers en dat soort dingen mankeert gewoon nooit wat aan en is compleet bom, idioot en hufterproof. Al het andere eromheen is een ander verhaal.
Re: Complete onderhoudsbeurt 8.32 aangeboden
Hoi Stefan,
Je begrijpt waar ik naartoe wil. Eerst snaren dan laten lopen en kijken welke richting het op zal gaan.
Weet iig dat ik op deze forum op het goed adres ben voor onderdelen dat ik niet bij de reguliere onderdelen shop kan krijgen.
Greets Ron
Je begrijpt waar ik naartoe wil. Eerst snaren dan laten lopen en kijken welke richting het op zal gaan.
Weet iig dat ik op deze forum op het goed adres ben voor onderdelen dat ik niet bij de reguliere onderdelen shop kan krijgen.
Greets Ron
https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 6608654050" onclick="window.open(this.href);return false;