thema 8.32

Vraagbaak aanschaf
Plaats reactie
brianhf
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2009, 10:24

thema 8.32

Bericht door brianhf » 27 nov 2009, 11:03

hallo mensen wil graag en 8.32 kopen
kan iemand mij daar wat meer over vertellen???
ivm waar ik op moet letten met de aanschaf
waar ik onderdelen kan krijgen???
en het onderhoud ????
en dergelijke????

gr B.HF

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: thema 8.32

Bericht door Maarten-Jan » 27 nov 2009, 12:03

Op het forum is al het een en ander geschreven over de aanschaf van een Thema, die opmerkingen gelden ook voor een 8.32. Ook is er het zogenaamde "Roest topic" dat je eens goed moet doorlezen.

De 8.32 is een exotische auto. Als je hem laat onderhouden zijn de prijzen hiervan dito. Doe je het zelf grotendeels dan valt het allemaal reuze mee. Zorg in ieder geval voor een gezond motorblok, dat scheelt al een heleboel kosten. Een 8.32 is niet praktisch als je er elk jaar 20dkm mee gaat rijden. Dan heb je elk jaar groot onderhoud. Voor mij is het een tweede (3e of 4e) auto.

Veel onderdeelverstrekkers zetten een 4 a 5-voudige prijs op onderdelen waar 8.32 bij staat. Heel veel onderdelen komen echter overeen met de normale Thema. En die prijzen zijn een stuk gunstiger. Ik heb mezelf aangeleerd systematisch Ebay World af te struinen op zoek naar interessante, laag geprijsde onderdelen. Onderhoud van een 8.32 wordt dan een sport en is dan leuk om te doen.

Via deze Ferrari 308 site kun je linkjes vinden naar betaalde downloads van buyer guides voor de Ferrari 308. In injectie uitvoering (QV = quattro valvole) is het namelijk dezelfde motor als de 8.32
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: thema 8.32

Bericht door RickThema » 27 nov 2009, 12:19

Welkom!


Om een 8.32 voor dagelijks vervoer te gaan gebruiken, het zou niet mijn "cup of tea" zijn. Zelfs niet meer met een
gewone Thema.

Denk dat je een 8.32 net als MJ voor de fun moet hebben, meetings, tourtochten en de zomermaanden!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: thema 8.32

Bericht door max-franke » 28 nov 2009, 09:58

Is een Kapppa turbo niet een goed of zelfs nog beter alternatief?
Een zeer ruime stevige auto, de carrosserie is minder slap dan van een Thema, ze zijn spotgoedkoop, relatief jong
en er is nog een hoop van te krijgen. Maar vooral, kent nauwelijks roestproblemen.
Mijn collega heeft onlangs enog en '95er tot schroot geknipt.
De auto was van een andere collega, maar de motor(2.0 20V) was na meer dan 3 ton afbeulen en doorrijden na een tik in de motor helaas ter ziele.
Bij de knipactie heeft hij geen roestspatje kunnen ontdekken, en die persoon is een zeikerd, met betrekking tot roest, onderhoud ed.

Drapu
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:41

Re: thema 8.32

Bericht door Drapu » 08 dec 2009, 15:15

Goedemiddag,

Ik gebruik de 8.32 sinds 1999 regelmatig, soms dagen achter elkaar en dat gaat prima. Lange tijd stil laten staan geeft bij de Thema (en bij elke andere Italiaan) vaak problemen. Vele kms is op zich prima te doen. Wel zal je voor het comfort veringen en schokdempers moeten upgraden/vervangen. Groot onderhoud is elke 20.000 km of 3 jaar nodig. Dat is wat duurder dan bij een gemiddelde Opel Astra, maar je krijgt er ook heel wat voor terug! Voor de family rijd ik Volvo V70 en die kost per km meer aan onderhoud. Over all vallen de kosten mee, MITS je een goede 8.32 koopt (geen afgetrapte zooi). Er zijn een paar specialisten die je bij kunnen staan bij het kopen van een goede 8.32.

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”