klussen 2

Vraagbaak techniek
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: klussen 2

Bericht door Frank » 20 mar 2013, 22:02

Waarschijnlijk valt het met wat straatvuil erop niet eens op, het ziet er superstrak uit! :clap:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: klussen 2

Bericht door webturbo » 10 apr 2013, 15:39

Fraai laswerk. Kan de schokdemper tegen de hitte van het lassen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: klussen 2

Bericht door Stefan Elshout » 10 apr 2013, 23:15

Ja blijkbaar wel, ik heb wel de zuigerstang in zijn onderste stand gezet zodat alle kleppen en o-ringen zo ver mogelijk van de warmtebron verwijderd zijn. Ik denk dat als de kleppen precies op de plek zitten waar je last dat dat wel problemen op gaat leveren.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: klussen 2

Bericht door Erwin123 » 15 jun 2013, 18:35

Maarten-Jan schreef:@Erwin123; als hij er nog in zat is hij gered,maar in mijn herinnering was de unit niet meer aanwezig in de auto.
Klopt, vanmiddag terug gevonden in de grote hoop, phew. :D
Bijlagen
CIMG3917.JPG

Rudy van der Heyden
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 okt 2008, 20:06

Re: klussen 2

Bericht door Rudy van der Heyden » 15 jun 2013, 22:44

zoon unit heb ik ook nog een liggen !!

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: klussen 2

Bericht door Stefan Elshout » 15 jun 2013, 23:58

Ah dat is mooi.
Maar geen zorgen, ik heb ondertussen al een oplossing die wel te verkrijgen is in de vorm van een nieuw type control module die in latere auto's gebruikt werd. De aansluiting is wel iets anders dus de bedrading moet er voor aangepast worden. Tweede nadeel is dat er voor aangeklopt moet worden bij Daimler, daar schrijven ze jammer genoeg ook met een vork, maar beter duur dan niet te koop.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: klussen 2

Bericht door Erwin123 » 09 jul 2013, 21:26

piecomol schreef:
Stefan, ga zo door en je hebt binnen een paar jaar echte Ferrari's in de werkplaats staan. Het vak is te vergelijken met een zeer goede arts...het begint met een goede diagnose en het eindigt met vakmanschap.

Mvg,

Pieter
Nou, dan zal ik de spits maar afbijten. Afgelopen weekend de 400 weggebracht naar Stefan voor een grote beurt en een paar kleine technische zaken. :thumbup:

Gebruikersavatar
piecomol
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 dec 2009, 17:00
Locatie: Ridderkerk

Re: klussen 2

Bericht door piecomol » 11 jul 2013, 10:03

He Erwin,

Klasse man, what a car. Dat lichtblauw i.c.m. leder bekleding is echt bijzonder. Je bent nu in de major league. Fraaie aanwinst. :clap:

Geef anders een berichtje als je weer bij Stefan langs gaat.

Mvg

Pieter

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: klussen 2

Bericht door Stefan Elshout » 24 mar 2014, 21:41

Ja, hoe vat je een klus van 2 jaar in 1 bericht samen....
Nou eigenlijk niet dus, eigenlijk is het samen te vatten in een paar woorden: Levenswerk, totale afzondering, tunnelvisie (vaak zonder licht aan het eind van de tunnel) en een platte portomonee.

Een kleine berekening laat zien dat ik 1 keer 4 maanden en 1 keer 3 maanden fulltime bezig ben geweest (a 12 uur per dag 6 dagen in de week) en daarnaast nog 12 maanden a gemiddeld 4 uur per dag... dat is omgerekend een goede 3000 uur werk. Als ik er over nadenk had ik beter een krantenwijkje kunnen nemen in die uren en had ik daarvan een meer dan prima Ferrari kunnen kopen, nog afgezien van wat ik daarnaast nog aan onderdelen / spuiten e.d. gespendeerd heb.

Maargoed, ik wilde niet in eerste plaats een prima Ferrari, Porsche of Lamborgini, ik wilde deze auto, wat de eerste auto is die ik zelf ooit gekocht heb, weer in nieuwstaat hebben.
Uiteindelijk heb ik elke molecuul roest verbannen uit de auto, elk onderdeeltje gestraald, gepoedercoat, verchroomd, elke bout / moer / beugel / schroef / veertje opnieuw verzinkt, motor en bak totaal gereviseerd, elk rubber / kogel / lager van het onderstel vernieuwd, elke leiding /slang vervangen, vele niet te verkrijgen onderdelen zelf nieuw gemaakt, van het interieur het hemeltje, dashboard, tapijt allemaal mooier dan nieuw gemaakt..... met andere woorden het zou een hele lange lijst worden als ik alles hier op moest gaan schrijven.

Daarnaast moet ik een dikke :thumbup: geven aan het bedrijf die de auto heeft strak gemaakt en heeft gespoten (hetzelfde bedrijf als waar onze thema gedaan is) Ik had toen in verband met werk geen tijd om het zelf strak te maken dus heb ik het aan hun uitbesteed met de nadruk erop dat het NETJES moest worden en dat ik liever iets meer betaalde en achteraf zeker tevreden zou zijn. Nou ik moet zeggen het is ze gelukt, ze hebben nergens op bezuinigd, alles gestraald, perfect voorbewerkt met de beste materialen en lakken dus de laklagen zijn helemaal volgens het boekje opgebouwd en gegarandeerd voor vele jaren strak resultaat. Daarna echt netjes strak gemaakt en subliem mooi gespoten met de beste lak en blanke lak eroverheen voor een spetterend resultaat. Je ziet meteen dat dit niet zomaar een spuitbeurtje is geweest maar een serieuze concours-spuitbeurt.

Vandaag dus gekeurd dus ze mag vanaf nu weer de weg op :)
Ik moet er wel even van bijkomen en ga de komende tijd zeker niet weer zo een project ondernemen, eerst weer eens even met de buitenwereld in contact komen en misschien over een jaar of wat kijken we wel weer eens voor een nieuw projectje.

Hierbij wat foto's van de werkzaamheden, ik heb bij elkaar een goede 500 foto's gemaakt dus het is een hele kleine greep uit de collectie. Van het eindresultaat heb ik nog geen foto, die zal ik in de loop van de week wel eens uploaden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: klussen 2

Bericht door Stefan Elshout » 24 mar 2014, 21:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”