Mister auto

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
horizon
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:16

Mister auto

Bericht door horizon » 31 mei 2015, 16:14

Iemand ervaring met deze onderdelen leverancier?

Lage prijzen voor filters en bougies denk ik. Nu zie ik bougies met 1 en met 4 polen. Welke te nemen?

Groet Rudi

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Mister auto

Bericht door JW turbo16V LX » 01 jun 2015, 07:36

horizon schreef:Iemand ervaring met deze onderdelen leverancier?

Lage prijzen voor filters en bougies denk ik. Nu zie ik bougies met 1 en met 4 polen. Welke te nemen?

Groet Rudi

Ooit eens koppelingsplaten besteld omdat ze de goedkoopste waren, snelle levering en je ziet wat je koopt, niets mis mee.

Als je motor nu goed loopt zou ik gewoon de voorgeschreven nemen, ander type gaat er niets aan veranderen als hij nu al niet goed loopt. Volgens mij zijn die 4 polige ook een stuk duurder, zou ik eerder denken aan wat vaker verwisselen. Da's dus meer een opinie dan een ervaring......

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mister auto

Bericht door Maarten-Jan » 01 jun 2015, 08:07

Sommige motoren zijn erg gevoelig voor het type bougie. Zo wil de PRV niet nietjes lopen op bougies van een verkeerd merk! Ik draaide er volghens mij champion in en dat werkte voor geen meter. NGK liep als een trein.
Ik had ooit een V6 Busso en die liep erg lekker. Bij het vervangen van de bougies bleken er vierpunts in te zitten. Groot voordeel is dat je daarmee niet hoeft te stellen. Ik had de originele gekocht en die hadden gewoon 1 contactpuntje. De motor liep daarna iets minder goed, minder krachtig. Ik heb dus weer 4 punts erin gezet.

Gewoon proberen dus. Let wel op de specificaties, die moeten wel kloppen. De warmtewaarde moet overeen komen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

horizon
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:16

Re: Mister auto

Bericht door horizon » 02 jun 2015, 18:42

De 4-polige kosten 2,83 euro, dus das nou ook weer niet de wereld.

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Mister auto

Bericht door JW turbo16V LX » 03 jun 2015, 07:03

:lol: niet echt nee. Laat maar weten hoe de ervaringen zijn. Misschien is de 4 polige versie ook een optie voor de schaarser en schaarser wordende WR6DTC die ik altijd nodig heb :eh:

Paul68
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2015, 15:42

Re: Mister auto

Bericht door Paul68 » 10 nov 2015, 20:34

omdat ik (nog) geen Thema heb, kan ik niet over de Thema-onderdelen iets zinnigs zeggen.
afgelopen 2 jaar al wel veel auto's heeeele grote beurten gegeven. van alles en nog wat besteld.

soms moet je wat langer op je onderdelen wachten, maar over het algemeen leveren ze hele fatsoenlijke tot hele goede onderdelen.
zelf bestel ik niet gauw meer van hun merk Bolk. had een aandrijfas en dat leek een matig gereviseerde te zijn. (het scheelt welk soort onderdeel je bestelt) vanaf toen alleen de fatsoenlijke merken besteld.
gewoon een lijstje maken als je denkt dat je iets moet hebben, de aanbiedingen bekijken en als je dan een leuke aanbieding ziet, bestel je de rest meteen mee. werkt als een tierelier

suc6!
Paul

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”