ABS Thema Serie 3

Vraagbaak techniek
Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: ABS Thema Serie 3

Bericht door webturbo » 19 nov 2015, 10:55

Ik heb nog een complete serie 3 turbo 16v met werkende ABS in de aanbieding... inmiddels begin ik langzaam te wennen aan de gedachte dat-ie gesloopt gaat worden, ookal is de koets helemaal niet slecht op de bekende plekken :x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ABS Thema Serie 3

Bericht door Maarten-Jan » 19 nov 2015, 13:26

Wat is er dan wel mis mee?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: ABS Thema Serie 3

Bericht door Betakoen » 22 nov 2015, 18:15

@ Stefan,

Ik ben het helemaal met je eens hoor Stefan betreffende de testers, maar in dit geval zou ik het heel prettig vinden om eens in het foutengeheugen van die ABS te kunnen kijken, omdat alles eigenlijk goed meet.
Maar de examiner van de dealer wil ook niet praten met de unit, dus dan is het een beetje over.

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: ABS Thema Serie 3

Bericht door webturbo » 29 nov 2015, 13:23

Maarten-Jan schreef:Wat is er dan wel mis mee?
Perfect is ie niet, er zit klein laswerk in de wiel kast meen ik, en een gevalletje lichte verwaarlozing. Twee verschillende voorstoelen, parkeerlichten van duck tape, ontbrekend sleepoogkapje, dat soort dingetjes. Volgens de keurmeester van de vorige eigenaar zat er veel laswerk aan, maar volgens mij viel dat heel erg mee.

Het is degene die ik jaren geleden had in betere tijden, maar toen verkocht, en de volgende eigenaars hebben er minder goed op gepast. De laatste was Henk Snoeren alhier, waarna ie weer bij mij belandde omdat ik het destijds niet over m'n hart kon verkrijgen om m te laten slopen(wat toen het plan was). En ik heb m eigenlijk alleen maar in de loods gezet en niets meer mee gedaan... Nu beginnen ze echt zeldzaam te worden in deze "makkelijk op te knappen" staat, maar de schare liefhebbers is ook heel erg klein, en allemaal al ruim voorzien...

En het blok van een type 3 turbo blijft gewild...

Oude foto
Afbeelding
Laatst gewijzigd door webturbo op 29 nov 2015, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: ABS Thema Serie 3

Bericht door max-franke » 29 nov 2015, 18:18

In Wagenberg (boven Breda) ligt nog een ABS blok uit een 3e serie op de plank.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”