Vastvriezen portieren en sloten
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Oeh, nu krijg ik ook opeens een visioen...
Twee jaar terug gooide ik bij -8 mn deur dicht om mn banden wat op te pompen bij een tankstation. Motor draaide, jas, tas en alles in de auto. ... *Klak!* en de cv gooide alle deuren op slot...!
Daar stond ik dan in mn trui...! Uiteindelijk maar een ruite van een achterportier ingeslagen, want kon dus zo snel niemand te pakken krijgen (met een reservesleutel van mn huis, om de reservesleutel van mn auto te kunnen brengen)...
Anyway, daar heb ik wel van geleerd!
PS Iets dergelijks is ook weleens mn een Thema gebeurd, alleen had ik toen gelukkig een raam op een kiertje staan.
Twee jaar terug gooide ik bij -8 mn deur dicht om mn banden wat op te pompen bij een tankstation. Motor draaide, jas, tas en alles in de auto. ... *Klak!* en de cv gooide alle deuren op slot...!
Daar stond ik dan in mn trui...! Uiteindelijk maar een ruite van een achterportier ingeslagen, want kon dus zo snel niemand te pakken krijgen (met een reservesleutel van mn huis, om de reservesleutel van mn auto te kunnen brengen)...
Anyway, daar heb ik wel van geleerd!
PS Iets dergelijks is ook weleens mn een Thema gebeurd, alleen had ik toen gelukkig een raam op een kiertje staan.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Mooi verhaal! Was dat bij de Maser dan??
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Ga nou niet van die enge verhalen vertellen! Bij een 164 zijn de deuren gelukkig heel anders, en mogelijk bevriezen die nog wel makkelijker dan die van een Thema?
Maar vorige winter heb ik de deuren en sloten netjes ingevet, en ondanks de lage temperaturen geen problemen gehad. Zelfs op wintersport geweest!
Wel belangrijk om, zoals MJ aangeeft, vooral aan de binnenkant van de deuren alles in te vetten, en juist die stangetjes van de CV en de deurhendel!
Voor dat ik dit gedaan heb ook weleens met een touw de deur dichtgebonden maar als je dan een kwartiertje de kachel flink hoog zet doen de sloten het wel weer...
Maar vorige winter heb ik de deuren en sloten netjes ingevet, en ondanks de lage temperaturen geen problemen gehad. Zelfs op wintersport geweest!
Wel belangrijk om, zoals MJ aangeeft, vooral aan de binnenkant van de deuren alles in te vetten, en juist die stangetjes van de CV en de deurhendel!
Voor dat ik dit gedaan heb ook weleens met een touw de deur dichtgebonden maar als je dan een kwartiertje de kachel flink hoog zet doen de sloten het wel weer...
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Voor wie nog in de poepluiers zit.... Talkpoeder op de rubbers is ook een goed middel. Zoniet dan is er de rubberstick van Valma.
Voor de rest, is er nog een mogelijkheid...........schorsen en lekker warm en droog wegstallen.
Erwin
Voor de rest, is er nog een mogelijkheid...........schorsen en lekker warm en droog wegstallen.
Erwin
http://alfa164register.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfaromeo164register.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: Vastvriezen portieren en sloten
In de tijd dat ik mijn eerste gammele panda had nam ik altijd een gasbrander mee en gooide die onder mijn auto. Gewoon de deur flink warm stoken.... succes verzekerd Ik heb er zelfs ooit nog geld mee verdient op een parkeerterrijn midden in de nacht na een kerstgala. Een jongen wilde 3 mooie dames mee naar huis nemen maar kreeg zijn deur niet open, hij stopte me 10 euro toe en de lak van zijn auto was op dat moment niet prioriteit nummer 1
Verder misschien niet zo'n hele zinvolle tip
Verder misschien niet zo'n hele zinvolle tip
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Nee, ik vermoed dat die toch iets beter in elkaar zit. ... Qua slotmechaniek. En proberen ga ik het ook niet! Die is al moeilijk in bedwang te houden bij een licht buitje in de zomer...!Mooi verhaal! Was dat bij de Maser dan??
Ronald, mag ik de (winter)velgen ook komen ophalen met de 164? ... Al staat die ook al 3 weken bij de garage... Ontsteking...
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Tuurlijk! Koffie staat klaar.
Ik heb zelf net een gebruikt setje 16" Speedline's gekocht (van een 164 Super) voor onder de 75...
Kom jij wel eens in Ysselstein?
Ik heb zelf net een gebruikt setje 16" Speedline's gekocht (van een 164 Super) voor onder de 75...
Kom jij wel eens in Ysselstein?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Ro, ik PB je even aangezien het niet meer over portieren en sloten gaat.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Stefan, mag ik je een cursus onderhandelen aanraden?
Met 3 mooie dames in de aanbieding was daar toch wel iets beters dan een tientje uit te slepen geweest
Alle gekheid op een stokje... ik heb nu met twee verschillende auto's gehad dat de deuren bij vorst weliswaar open willen, maar niet meer dicht !
En je zal maar weg moeten. Daar rij je dan, met 1 hand krampachtig aan de deurgreep om de deur dicht te houden onder het rijden
Enkele kilometers flink warm stoken met de kachel, dan ging ie over 't algemeen wel weer dicht...
Een van die twee heb ik nog steeds en dat is de 540 Bekend euvel van E38/E39, heel moeilijk op te lossen. Herhaald doorsmeren van de sloten tot het er aan alle kanten uit kwam druipen helpt bijna niets...
Met 3 mooie dames in de aanbieding was daar toch wel iets beters dan een tientje uit te slepen geweest
Alle gekheid op een stokje... ik heb nu met twee verschillende auto's gehad dat de deuren bij vorst weliswaar open willen, maar niet meer dicht !
En je zal maar weg moeten. Daar rij je dan, met 1 hand krampachtig aan de deurgreep om de deur dicht te houden onder het rijden
Enkele kilometers flink warm stoken met de kachel, dan ging ie over 't algemeen wel weer dicht...
Een van die twee heb ik nog steeds en dat is de 540 Bekend euvel van E38/E39, heel moeilijk op te lossen. Herhaald doorsmeren van de sloten tot het er aan alle kanten uit kwam druipen helpt bijna niets...
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Vastvriezen portieren en sloten
Of voorkom alle problemen met een standkachel van bijvoorbeeld Webasto. Ideaal. Voorverwarmde auto, motor en geen bevroren delen meer.
Of investeer in een garage en zet de auto daarin.
Of investeer in een garage en zet de auto daarin.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW