8.32 Erwin123
- Lancialover
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52
Re: 8.32 Erwin123
@ Hans, over het algemeen zijn de voeding en speakerdraden ook altijd te kort hoor!
Re: 8.32 Erwin123
Héérlijk om te lezen Stefan. Ga zo door.
@Hans: Whahahaha! Die lengte van die antennekabel die herken ik zóóó goed. Wat heb ik daar in mijn leven al een hoop niet te herhalen woorden aan vuil gemaakt
@Hans: Whahahaha! Die lengte van die antennekabel die herken ik zóóó goed. Wat heb ik daar in mijn leven al een hoop niet te herhalen woorden aan vuil gemaakt
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: 8.32 Erwin123
Heeeey
Dat is hem he, de beugel van de 'barometric cell'
Altijd handig zo'n geheim archief van ome jos
Dat is hem he, de beugel van de 'barometric cell'
Altijd handig zo'n geheim archief van ome jos
Re: 8.32 Erwin123
Jongens toch
Re: 8.32 Erwin123
Als je dit probleem niet meer wilt dan moet je een Alpine headunit kopen, daar zit zo'n 20 cm antennedraad aan vast!Paolo schreef:Die lengte van die antennekabel die herken ik zóóó goed. Wat heb ik daar in mijn leven al een hoop niet te herhalen woorden aan vuil gemaakt
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: 8.32 Erwin123
Misschien iets waar de rest ook wat aan heeft....
Toen ik bezig was aan de auto, en ik een blik worp op de ventilatorunit kwam ik het volgende tegen.
Zoals wel te zien is was het afdichtingsmateriaal tussen ventilatorunit en aircounit compleet verdwenen. Ik heb dus eens navraag gedaan of het klopte dat de airco niet zo denderend werkte en dit werdt bevestigd. Ik kreeg gelijk een mooi verhaal te horen dat hij wel eens met een gangetje van 200+ op de autobahn een mond vol verdroogd afdichtingsschuim heeft gehad. Dit bevestigde mijn gevoel dat het materiaal dus gewoon compleet verdwenen was.
Ik ben dit probleem wel vaker tegen gekomen dus wilde ik dit keer een goede oplossing verzinnen. Origineel zit er een soort schuim tussen wat de boel moet afsluiten maar dat zal bij elke thema na 20 jaar zo ongeveer wel verdroogd en verdwenen zijn.
Dat wilde ik dus niet en kwam op het idee dat ik daar misschien wel eens een rubber tussen kon plaatsen. Ik heb de boel opgemeten en uiteindelijk een deurrubber gevonden wat precies over de rand van de ventilatorunit geklemd kon worden en ook precies de aircounit zou afsluiten. Het was wel een aardig geklooi om het er goed op te krijgen maar als het eenmaal zit kan het ook geen kant meer op en sluit het perfect af.
Gelukkig was het een warme dag en kon ik gelijk testen of het werkte. Ja hoor, er kwam lekkere koele lucht uit de roosters
Toen ik bezig was aan de auto, en ik een blik worp op de ventilatorunit kwam ik het volgende tegen.
Zoals wel te zien is was het afdichtingsmateriaal tussen ventilatorunit en aircounit compleet verdwenen. Ik heb dus eens navraag gedaan of het klopte dat de airco niet zo denderend werkte en dit werdt bevestigd. Ik kreeg gelijk een mooi verhaal te horen dat hij wel eens met een gangetje van 200+ op de autobahn een mond vol verdroogd afdichtingsschuim heeft gehad. Dit bevestigde mijn gevoel dat het materiaal dus gewoon compleet verdwenen was.
Ik ben dit probleem wel vaker tegen gekomen dus wilde ik dit keer een goede oplossing verzinnen. Origineel zit er een soort schuim tussen wat de boel moet afsluiten maar dat zal bij elke thema na 20 jaar zo ongeveer wel verdroogd en verdwenen zijn.
Dat wilde ik dus niet en kwam op het idee dat ik daar misschien wel eens een rubber tussen kon plaatsen. Ik heb de boel opgemeten en uiteindelijk een deurrubber gevonden wat precies over de rand van de ventilatorunit geklemd kon worden en ook precies de aircounit zou afsluiten. Het was wel een aardig geklooi om het er goed op te krijgen maar als het eenmaal zit kan het ook geen kant meer op en sluit het perfect af.
Gelukkig was het een warme dag en kon ik gelijk testen of het werkte. Ja hoor, er kwam lekkere koele lucht uit de roosters
Re: 8.32 Erwin123
Goede vondst! Daar hebben heel veel mensen wat aan , ik heb volgens mij nog nooit een Thema met een heel schuimrandje gezien... Maar van wat voor auto kwam dat deurrubber?
Enne, er ligt een halve boom onderin de ventilator bak... Dat gaat zo lekker rotten/stinken...
Enne, er ligt een halve boom onderin de ventilator bak... Dat gaat zo lekker rotten/stinken...
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: 8.32 Erwin123
Idd, en zorgt altijd voor afwaterings problemen! Kun je pootje baden na een stevige bui!Hans8V schreef:
Enne, er ligt een halve boom onderin de ventilator bak... Dat gaat zo lekker rotten/stinken...
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: 8.32 Erwin123
Uiteraard heb ik met de stofzuiger alle blaadjes eruit gehaald, de afwatering gechecked en zelfs de boel met een sopje schoon gemaakt.
Ik kan je niet zo 1-2-3 vertellen van wat voor merk of model dit rubber afkwam. Het lijkt me redelijk standaard, als je een paar maten opmeet moet je zo een vergelijkbare kunnen vinden. Het voordeel van zo'n schuimrandje is dat het lekker eenvoudig te monteren is, dat is wel even iets meer kloten met zo'n rubber, maar inderdaad ik heb er ook nagenoeg nog nooit 1 gezien waar dat schuim nog intact is.
Ik kan je niet zo 1-2-3 vertellen van wat voor merk of model dit rubber afkwam. Het lijkt me redelijk standaard, als je een paar maten opmeet moet je zo een vergelijkbare kunnen vinden. Het voordeel van zo'n schuimrandje is dat het lekker eenvoudig te monteren is, dat is wel even iets meer kloten met zo'n rubber, maar inderdaad ik heb er ook nagenoeg nog nooit 1 gezien waar dat schuim nog intact is.