Een heel verhaal maar in kort samengevat:
Een klant/kennis van mij die al jaren een groot Lancialiefhebber[Fulvia,Delta,Themaas] is was toe aan een andere Lancia omdat zijn Thema serie 3 in huidige staat niet meer door de apk zou komen;wel te repareren allemaal maar het totaalplaatje werd hem te gortig.
Hij had em 6 jr en de Thema is daarvoor 1 jaar van mij geweest
Heerlijke 2.0 8v die ik destijds van de 1e eigenaar kocht in Heemskerk.
Ervan uitgaande dat er binnen zijn budget geen harde nette Thema te vinden zou zijn ,ging het een Lybra worden.
Ik had er al 1 op het oog tot ik een thema serie 1 bij een autohandelaar zag staan;zag er smoezelig uit op de fotoos en het autoterrein met portocabin nodigde ook niet echt uit,maar ook zo"n handelaar kan een goed exemplaar ingeruild hebben.
Even gebeld en wat info gevraagd,ik kreeg meteen duidelijke info en goede fotoos wat mij ertoe bewoon om em toch te gaan bekijken/te kopen.
Daar aangekomen en even door het vuil en vocht heenkijkend ,zag ik een goede Thema van 1e eigenaar met Nap en alle historie/sleutels etc erbij en keihard.
Was ook gewoon goed onderhouden;originele filters en accu/goede banden waren goede signalen.
Er zat uiteraard wat werk aan dus na wat onderhandelen en rondje rijden de Thema aangekocht.
Ik kreeg zelf al de kriebels want het Themagevoel verdwijnt nooit;heb er zelf inmiddels 10 gehad
Wat een origineel en puur exemplaar is dit.
Nederlandse serie 1 2.0 8v uit 1988
Af fabriek helemaal standaard
Wel bij aflevering enige opties:
Electrische antenne icm originele Lancia Radio
Texalarm
Beige mattenset
En het belangrijkste!; een grondige tectyl behandeling van Mercasol,wat deze Thema icm goede zorg dus heeft behoed voor de roestduivel.
We hebben em grondig gecheckt en de Thema is gewoon keihard en roestvrij.
We hebben de Thema een beurt gegeven,nieuwe distributie/snaren.
Grondige clean en poetsbeurt
Bumperzwart nieuwe laklaag
Flexpijp vervangen
Beide achterlichten vervangen
Linkerstoel van verse stof voorzien
Km teller vervangen
Zijn eigen Lichtmetalen velgen overgezet
En uiteraard diverse kleinigheidjes
Morgen leveren we de Thema af en komt er weer wat fraais bij op de wegen!
Bijgaand wat fotoos van voor en na
Van Serie 3 naar Serie 1
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Van Serie 3 naar Serie 1
Dickamerica
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Van Serie 3 naar Serie 1
En zo is ie nu:
Dickamerica
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Van Serie 3 naar Serie 1
Mooie vondst! Goed dat de auto gered is en bij een liefhebber terechtgekomen is!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Van Serie 3 naar Serie 1
Gelukkig weer een mooie Thema op de weg!
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Van Serie 3 naar Serie 1
Jazeker
De eigenaar is zeer mee in zijn nopjes,zo blij als een kind op zijn oude dag!
De eigenaar is zeer mee in zijn nopjes,zo blij als een kind op zijn oude dag!
Dickamerica
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
Re: Van Serie 3 naar Serie 1
bijna onmogelijk roestvrij van 1e serie, wat een vondst.
ik heb ooit een 6V in bezit gehad van eind '85, maar die had halverwege de '90 al behoorlijk last van roest.
ik heb ooit een 6V in bezit gehad van eind '85, maar die had halverwege de '90 al behoorlijk last van roest.
Re: Van Serie 3 naar Serie 1
Prachtig zeg, gave vondst!
Ik ben dan alleen weer zo'n eik*l die de wieldoppen mist.
Ik ben dan alleen weer zo'n eik*l die de wieldoppen mist.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)