Achterruit verwijderen.

Vraagbaak carrosserie
Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Achterruit verwijderen.

Bericht door webturbo » 21 jun 2010, 17:09

Kunststof schraper en de resten met wasbenzine?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Achterruit verwijderen.

Bericht door Volumex » 21 jun 2010, 22:11

Je hoeft in principe niet alle kit te verwijderen. Van de carrosserie is het beter van wel, omdat je dan beter de roest kunt aanpakken. Van de ruit zou ik niet alles afhalen. Als er een dunne laag rubber op achterblijft hecht de nieuwe kit hier ook op. Je mag er dan alleen geen primer op smeren.

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Achterruit verwijderen.

Bericht door Daniel_25 » 21 jun 2010, 23:36

De ruit is nu trouwens geheel schoon, was eigenlijk zo gepiept. Zie foto.
Het probleem is meer de auto zelf, aangezien de lak niet zo makkelijk schoon wil worden. HG Siliconenkit verwijderaar gebruik ik niet meer, aangezien die de lak zacht maakt. En nog een reden dat ik geen vreemde goedjes meer wil gebruiken is dat dan de nieuwe lak misschien minder goed hecht.
Nu krab/snij ik langzaam alle lijm weg van de auto. Hierdoor raakt de goede lak natuurlijk wel beschadigt, maar ik lak de hele rand toch opnieuw. (En hij komt geheel onder het rubber, dus zie je niks meer van.)
De roest zelf valt tot nu toe best wel mee, het zijn niet echt van die grootte plekken. Wel zijn de roest plekken vrij diep, waardoor er een paar gaatjes zijn ontstaan. (Heb ik al een oplossing voor.)
Morgen ga ik waarschijnlijk langs twee schade / spuit-bedrijven om wat advies te vragen. (Soort verf en dergelijken.)
Vandaag ben ik weer langs Carglass geweest om een achterruit rubber te bestellen, want die van mij is niet echt mooi meer. Is namelijk wel zonde als ik na al die moeite een lelijke kapotte rubber gebruik.
Bijlagen
Ruit.JPG

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”