sigaretje?

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

sigaretje?

Bericht door Flavia 2000 » 27 mar 2014, 14:58

IMG_1450.JPG
Vandaag even de grote rooktest in Soest gedaan ivm de lekkages. Gouden vinding, had me een hoop gesleutel gescheeld als ik dit eerder geweten had :lol: Anyway, aandachtspuntjes cq lekkage plekken zijn: Achterklep (had ik wel verwacht want die hangt er niet lekker in. Open dak (had ik ook verwacht want er zit een flinke duts in het dak) en geheel onverwacht de deuren links. Tijd dus om de rubbers te gaan behandelen en eens kijken of we de portieren wat strakker tegen de rubbers aankrijgen. Hoe dan ook, dikke aanrader voor dat half uurtje werk :thumbup: Meteen ook maar even een nieuwe accu gescoord (Marelli :clap: ) want het vorige exemplaar trok het niet meer zo

ps ik zag ook nog een hele mooie Carabinieri blauwe V6 staan, zonder motor ;) welke Paul gaat zich daar aan wagen? witte streepjes erop en klaar

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: sigaretje?

Bericht door Flavia 2000 » 27 mar 2014, 15:01

zoiets?
Polizia_di_stato_giulietta.JPG

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: sigaretje?

Bericht door Cromapower » 27 mar 2014, 15:05

Kijk dan weet je wat je moet doen. Gaat vast goed komen nu je weet waar de problemen liggen.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: sigaretje?

Bericht door Flavia 2000 » 15 apr 2014, 23:19

Heb de laatste tijd langzaam weer wat meer tijd voor de Thema kunnen maken. Op maandag heb ik met een mijn zwager een auto klusdag ingesteld. Hij is gelukkig wel handig :mrgreen: Twee weken geleden nieuwe remblokken geïnstalleerd. Ik weet het, zijn de basics, maar je moet ergens beginnen. Daarna zijn we losgegaan met de Commandant, wat een super spul blijft dat. Het komt op foto´s niet over, maar ik kan verzekeren dat ie weer glimt :thumbup: Dakrails heb ik ook aangepakt met een speciaal goedje. Moet nog een paar keer, maar ze zijn niet meer dof. Gisteren was het plan de nieuwe voorbumper erop te zetten, maar dat ging wat minder voorspoedig dan gehoopt. Ik vond de voorkant al wat ´losjes´ overkomen en dat bleek ook te kloppen. Bijna alle koplamp bevestigingspunten bleken afgebroken, dus ik ben op zoek naar een setje nieuwe (of in ieder geval hele) exemplaren. Het zat allemaal wat provisorisch vastgeschroefd. Van één van de mistlampen bleek het glas gewoon los te zitten, dus die moet gekit worden. Mooi moment om het geheel ook eens flink schoon te maken. Toen ik de motor aanzetten bleek er benzine uit de, zo te zien, retourslang op het motorblok te lekken. Gezien het hele verhaal van Maarten Jan gewoon maar de hele retourslag vervangen lijkt me. Ik kwam er ook achter dat de radiator eigenlijk loshangt. Zo te zien hoort deze vast te zitten met een plastic klem bovenop, maar die is dus afgebroken. Raar verhaal was dat, toen ik de oude bumper eindelijk los had, bleek er een roestige schroevendraaier tussen de bumper en de isolatie te zitten :wtf: Zal me niks verbazen dat die fabrieksaf meegeleverd is.

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”