thema zonder sleutel

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
albertoradstake
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 feb 2009, 09:36

thema zonder sleutel

Bericht door albertoradstake » 20 mar 2009, 21:10

hallo allemaal,

sindskort ben ik de trotse eigenaar van een lancia thema lx type 2, alleen er zit (nog) geen sleutel bij (zie voor uitleg mijn post in topic 'thema invoeren' bij aanschaf).

ik zit dus nu met de vraag hoe ik het slimste een sleutel kan laten maken voor de auto. ik heb een chassisnummer van de (italiaanse) auto. lancia nederland vertelde me dat ik aan de hand hiervan geen sleutel kan laten bijmaken, maar de aardige telefoniste beweerde ook dat er een startblokkeringssysteem in de sleutel zit, en dit is bij de thema volgens mij nog niet het geval, dat is pas bij de kappa.

vandaar dat ik jullie eens wil vragen of jullie weten of het mogelijk is adhv chassisnummer een sleutel te maken, en zo niet, wat dan een alternatief zou zijn?

ik zat zelf te denken aan de cilinder in kofferdeksel, deze eruit halen en dan naar een sleutelboer toe.

alvast dank voor jullie advies!

groeten
alberto

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: thema zonder sleutel

Bericht door Maarten-Jan » 20 mar 2009, 22:10

Ha Alberto;

Wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat je voldoende eigendomspapieren bij de auto hebt aangezien ik heb begrepen dat er te weinig identificatie bij de auto was om deze te kunnen registreren op NL-kenteken.

Eigenlijk heb je drie opties:
- Neem een sleutelset van een bestaande Thema (bijvoorbeeld gesloopt) en haal alle cylindertjes uit jouw auto en vijl de stiftjes bij met deze sleutel in de cyilindertjes.
- Haal alle cylindertjes inclusief een sleutelset uit een donor Thema en zet deze over in je eigen auto (je kan dan volstaan met vervanging van de deurgrepen/dashboardkastjeklep/koffermechanisme en hoeft niet te kloten met die cylindertjes). Ik heb toevallig nog een complete LX sloper staan!
- Neem contact met mij op en doe een bod op een compleet nieuwe set cylindertjes met originele sleutel.

Mooiste is natuurlijk bellen met gerard. Ik heb evt een telefoonnummer via PB/Mail
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”