glasparelstralen?

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
Lambert
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2009, 23:54
Locatie: Haarlem

glasparelstralen?

Bericht door Lambert » 18 nov 2009, 21:23

wie weet waar je de aluminium motoronderdelen kan laten glasparelen?
zoals bijvoorbeeld, luchtmassameter,potje op motorblok voor carterventilatie, dynamosteun.

de stalen delen laat ik tzt stralen en poedercoaten, stalen steunen, accubak, potje carterventilatie, frame koelfan en andere kleine ophangsteuntjes.

ook het complete kleppendeksel want daar erger ik me enorm aan of moet dat weer met glasparelen?

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: glasparelstralen?

Bericht door webturbo » 18 nov 2009, 23:47

Bijna elk straalbedrijf doet ook parelen, dus ik zie het probleem niet zo?

Recent nog de dekseltjes van m'n BMW laten doen. Groot probleem met klepdeksels is dat uit elk hoekje, gaatje of porie weer olie komt als je ze verwarmt. En wat doen ze tijdens uitharden van de coating? Juist, in de oven.

Ondanks zelf grondig schoonmaken en daarna nog parelen, zitten er dus toch nog wat oliespoortjes in de coating.

En de binnenkant van een klepdeksel moet na het parelen en coaten heel, heel grondig schoongemaakt worden. Coaten van de binnenkant kan alleen met heel speciale coatings, de rest blijft niet gegarandeerd zitten en kan er als grote vellen af bladderen. Dat wil je dus niet in je motor. De mijne zijn dus alleen aan de buitenkant gecoat. Maar er mag ook absoluut geen straalgrit in je motor komen, en dat spul komt OVERAL. Erg mooi is schoonmaken in zo'n wasbak van een revisiebedrijf, of ultrasoon, als je zelf gaat schrobben blijf je bezig (er BLIJFT grit uit komen)

Dus... klepdeksels hebben nogal haken en ogen. Al het overige moet probleemloos kunnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: glasparelstralen?

Bericht door wpcastillom » 18 nov 2009, 23:59

je kleppendeksels met krimplak spuiten vind ik erg mooi, misschien is dat wat
ik heb begrepen dat de krimplak van Harley Davidson erg goed is, gewoon te koop bij de HD dealer

Lambert
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2009, 23:54
Locatie: Haarlem

Re: glasparelstralen?

Bericht door Lambert » 20 nov 2009, 11:04

webturbo,
dank voor tips en adviezen, ik zal rekening houden met extra werkzaamheden wtb schoonmaken van de klepdeksels.
ik had geen idee dat ze zo 'vuil' bleven na de behandeling.
wat betreft glasparelstralen, in haarlem zit een bedrijf wat straalt en poedercoat, maar parelen kunnen ze niet (zeggen ze).
het is geloof ik dunbezaaid met deze techniek in haarlem, vandaar mijn vraag. ik zal even verder zoeken, want naar bijvoorbeeld Rotterdam rijden is natuurlijk geen optie.

innocenti
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 feb 2009, 22:10

Re: glasparelstralen?

Bericht door innocenti » 25 nov 2009, 21:07

Er zijn stralers (en poedercoartes) die hun grid niet willen vervruilen met olie/vet. Om echt goed te ontlakken/ ontvetten heb ik mijn Inno onderdelen (subframes/ accubak etc.) gebracht bij Blankhout in Amsterdam. Googlen op blankhout blijkt dat ze meer vestigingen hebben. Kost een paar centen maar het wordt dan wel goed schoon.

Lambert
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2009, 23:54
Locatie: Haarlem

Re: glasparelstralen?

Bericht door Lambert » 28 nov 2009, 14:55

Blankhout Amsterdam, ik kom vooral op logen en ontlakken van houten meubelen.
op kleine schaal doen ze dus ook aan het behandelen van metaal, ik zal ze bellen.
Dank voor de tip!

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”