Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Vraagbaak interieur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tyoll
Donateur 2010
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 aug 2009, 22:15
Locatie: Amsterdam

Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Bericht door Tyoll » 30 jul 2012, 09:47

Afgelopen weekend ben ik eindelijk begonnen met de demonteren van de deurpanelen om de blauwe stoffen panelen te vervangen door de cognac leren variant van de rest van het interieur. Alhoewel ik op de hoogte was van het feit, dat je daar ook speciaal gereedschap voor hebt, wilde ik het toch zo proberen. Helaas lukte het mij niet de bevestiging van de "deurklink" los te krijgen, heeft iemand daar nog bruikbare tips voor? Daarnaast ben ik benieuwd of de old fashion raamslingers aan de achterzijde ook eenvoudig te verwijderen zijn zonder al te grote schade toe te brengen.

Al vast dank voor de input!

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Bericht door JW turbo16V LX » 30 jul 2012, 21:15

was ik gisteren ook van plan, goed wellicht dat ik dat dan heb uitgesteld want over welk 'speciaal gereedschap' heb je het eigenlijk?

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Bericht door Maarten-Jan » 30 jul 2012, 21:21

Je hebt geen speciaal gereedschap nodig. De slingers achter kun je verwijderen door de chromen inleg van achteraf eruit te duwen. Dan kun je bij het boutje. Arrien heeft laatst de klink verwijderd, ergens op het forum staat de uitleg. Ik heb ze ook wel verwijderd, volgens mij zitten ze er gewoon opgeklikt, maar ik kan me dat niet goed meer herinneren. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Tyoll
Donateur 2010
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 aug 2009, 22:15
Locatie: Amsterdam

Re: Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Bericht door Tyoll » 30 jul 2012, 21:51

Navraag bij een oom leerde dat je een speciaal tangetje hebt waarmee je de klink inderdaad makkelijk kan verwijderen, maar kon me bijna niet voorstellen dat er niemand was die dat eerder heeft gedaan. Ik zal Arrien aanspreken, de Thema staat toevallig op dit moment nog geen km van zijn huis, wederom dank M.J!

Naar het resultaat ben ik ook erg benieuwd, dus zal zeker fotos plaatsen als het is gelukt!

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Bericht door Erwin123 » 30 jul 2012, 22:10

Hier het antwoord: viewtopic.php?f=30&t=1714" onclick="window.open(this.href);return false;

Gewoon met een punttang de twee brede gedeeltes van de pin bij elkaar knijpen.

Succes.

Gebruikersavatar
Tyoll
Donateur 2010
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 aug 2009, 22:15
Locatie: Amsterdam

Re: Vervangen deurpanelen 1e serie (eindelijk!)

Bericht door Tyoll » 31 jul 2012, 09:39

Dank Erwin, had al wel gezocht op de het forum, maar kon het niet zo snel vinden, maar was er ook nooit op gekomen te zoeken op "deurontgrendelaar"!

Het resultaat (met de nieuwe zijpanelen) volgt!

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”