Koop- en verkoopadvies gevraagd

Hier kun je een hele auto of gedeeltes ervan aanbieden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Buoncuore
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 sep 2012, 19:54

Koop- en verkoopadvies gevraagd

Bericht door Buoncuore » 15 nov 2014, 10:05

Ik zou graag jullie mening willen hebben over een aankoop en verkoop van een Thema.
Vraag 1:
In Italie staat een echte top auto te koop, een zilvergrijze i.e. Turbo uit 86 helemaal in topconditie, minder dan een ton gereden. Mooi interieur, alles werkt. Vraagprijs: 7000,- euro.
Is dat " way off " of (eerder over gesproken in dit forum) een toekomstige waarde voor klassieke top Thema's? Maw. ben ik knettergek als ik hem daarvoor (of voor 1000 euro minder) koop?

Vraag 2: Als ik koop, dan hen ik een hele mooie 1e serie Thema i.e. Aut in het mooiste donkerblauw te koop. Ook veel minder dan een ton gereden. In goede conditie. Rijdt perfect. Mooi interieur. (Mooiste Thema 2013!). Daar zou ik dan 4000,- euro voor willen vragen. Is dat haalbaar?

Graag uw rationele overwegingen zodat ik een emotionele beslissing kan nemen :) :?:

Thanks,
Frank
Lancia Thema 8.32, 1987, Ferrari: "Aerodynamics is for people that don't know how to build engines!"

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Koop- en verkoopadvies gevraagd

Bericht door Paolo » 15 nov 2014, 10:17

Beste Frank,

Ik begrijp je dilemma. Heel goed. Het blijft lastig.

Ik probeer het altijd als volgt aan te vliegen: Een auto is niet waard wat jij er voor vraagt maar wat de 'liefhebber' er daadwerkelijk voor geeft. En die liefhebber kan heel arm zijn of heel rijk zijn. En die kan nu zitten te slapen en over 3 maanden hyperactief alle websites afspeuren. Daar zit een behoorlijk grote geluksfactor in. 4k is een hele stevige prijs voor een i.e. Automaat, maar de auto is goed & origineel. Dus mijn advies zou zijn om hele mooie foto's te laten maken (volgens mij heb je die al) en de auto een maand voor het bovengenoemde bedrag op de websites aan te bieden. Met een goedgeschreven verhaal erbij. Ook dat is belangrijk om tot de maximale prijs te komen. Na een maand heb je 'm of verkocht of een behoorlijk goed beeld van wat 'de markt' momenteel doet.

Pas op dat moment kun je eigenlijk de beslissing nemen of de deal in Italië kans van slagen heeft. Er kan ongetwijfeld 1k vanaf, maar er komen ook weer reis- en verblijfskosten bij en wellicht nog een kleine reparatie.

Het bij te betalen bedrag zal dus best stevig zijn. Ik voorzie dat eerste serie i.e. Turbo's -helemaal in deze staat- waardetechnisch wel veel potentie hebben. Stukken meer dan een i.e. Automaat.

Tsja. Ratio & Emotie... En wat is het je zelf waard?

Ik wens je een heel fijn wekeend :think: :eh: ;)
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Buoncuore
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 sep 2012, 19:54

Re: Koop- en verkoopadvies gevraagd

Bericht door Buoncuore » 15 nov 2014, 12:38

Dank je, Paul. Precies wat ik even nodig had. Ik hou je op de hoogte :-)
Lancia Thema 8.32, 1987, Ferrari: "Aerodynamics is for people that don't know how to build engines!"

Plaats reactie

Terug naar “Marktplaats”