serie 2 Turbo op MP
Re: serie 2 Turbo op MP
Prachtig verhaal! Mooie wagen.
Vwb de turbo kan misschien ook heel simpel zijn, dat de slang van de turbo afligt.
Succes ermee in elk geval.
Vwb de turbo kan misschien ook heel simpel zijn, dat de slang van de turbo afligt.
Succes ermee in elk geval.
http://alfa164register.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfaromeo164register.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: serie 2 Turbo op MP
Gefeliciteerd Paolo. Welkom in de wondere, maar o zo verleidelijke wereld van de geblazen Lancia's! Mooi ding zo te zien. Eigenlijk te mooi voor een winterThema. , maar ja waar heb je het over hè
Dat turboprobleem kan eigenlijk nooit groot zijn (even afkloppen ). Als hij verder goed rijdt, maar de turbo komt er niet in dan zit het logischerwijs eerder in de regeling dan in de turbo zelf. Controleer eerst eens goed alle vacuumslangen en stekkeraansluitingen. Wat ik ook wel vaker heb gehoord en zelf heb meegemaakt is dat de wastegatebediening de geest geeft. Stangetje van het vacuumpotje naar de wastegateklep zelf schiet dan los. Gevolg: bij de minste opbouw van druk duwen de uitlaatgassen de wastegate open waardoor hij geen druk opbouwd.
Afijn, succes en we horen het wel, ook voor hulp.
Dat turboprobleem kan eigenlijk nooit groot zijn (even afkloppen ). Als hij verder goed rijdt, maar de turbo komt er niet in dan zit het logischerwijs eerder in de regeling dan in de turbo zelf. Controleer eerst eens goed alle vacuumslangen en stekkeraansluitingen. Wat ik ook wel vaker heb gehoord en zelf heb meegemaakt is dat de wastegatebediening de geest geeft. Stangetje van het vacuumpotje naar de wastegateklep zelf schiet dan los. Gevolg: bij de minste opbouw van druk duwen de uitlaatgassen de wastegate open waardoor hij geen druk opbouwd.
Afijn, succes en we horen het wel, ook voor hulp.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: serie 2 Turbo op MP
Op zich toch wel vreemd dat dit niet al bekend was, of was er sprake van `zo meenemen`. Mocht het toevallig de overboostklep zijn, dan kan ik wel iets voor je betekenen. Ik weet niet of het dezelfde is als de 16v, maar in mijn sloop Thema zit een gloednieuw exemplaar. Ik begin inmiddels te geloven dat de auto uit laten lezen de snelste weg is naar probleemoplossing. Verder prachtige Thema!!
Re: serie 2 Turbo op MP
Totaal geen turbo? Denk bijna dat er een slang los ligt of een van de 100000 vacuumslangetjes! Houdt ie boven de 4000 rpm ook in, omdat de lampredi het tot 4000rpm atmosferisch heel erg goed doet nl.
Ook zitten er twee microswitches op het gasklephuis, die regelen de turbo druk bij bepaalde standen van het gas (overboost), vaak wordt er mee gerommeld om eerder de volgende trap in te laten komen, zou je ook ff kunnen checken!
Edit: Leuke bak man! Velgen ff spuiten en je hebt een super car, bijna zonde om hem straks in de pekel te laten spelen
Ook zitten er twee microswitches op het gasklephuis, die regelen de turbo druk bij bepaalde standen van het gas (overboost), vaak wordt er mee gerommeld om eerder de volgende trap in te laten komen, zou je ook ff kunnen checken!
Edit: Leuke bak man! Velgen ff spuiten en je hebt een super car, bijna zonde om hem straks in de pekel te laten spelen
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: serie 2 Turbo op MP
Geen turbodruk zal inderdaad een scheur in een intercoolerslang zijn ofzo, al zou ie dan door valse lucht ook wel iets slechter lopen.
Te weinig turbodruk kan aan het overboost systeem liggen.
Verder kan het wastegate heveltje losgeschoten zijn ofzo, dat komt ook wel voor. Dan wappert de flap van de WG open waardoor de uitlaatgassen onvoldoende door de turbine stromen om de turbo op gang te brengen.
Een vacuumslangetje kan het eigenlijk niet zijn ; alle vacuumslangetjes die iets met turbodruk te maken hebben, dienen juist om de turbodruk omlaag te reguleren.
Te weinig turbodruk kan aan het overboost systeem liggen.
Verder kan het wastegate heveltje losgeschoten zijn ofzo, dat komt ook wel voor. Dan wappert de flap van de WG open waardoor de uitlaatgassen onvoldoende door de turbine stromen om de turbo op gang te brengen.
Een vacuumslangetje kan het eigenlijk niet zijn ; alle vacuumslangetjes die iets met turbodruk te maken hebben, dienen juist om de turbodruk omlaag te reguleren.
Re: serie 2 Turbo op MP
Weer een goed verhaal Paolo. De mensen in jouw buurt zullen nauwelijks meer
verrast opkijken over jou Thema passie.
Leuk om te zien hoe iedereen op dit forum staat te popelen om jouw Turbo
weer zijn kracht terug te geven. Hopelijk is het een kleinigheidje. Succes.
verrast opkijken over jou Thema passie.
Leuk om te zien hoe iedereen op dit forum staat te popelen om jouw Turbo
weer zijn kracht terug te geven. Hopelijk is het een kleinigheidje. Succes.
Re: serie 2 Turbo op MP
Gefeliciteerd Paolo!
Mooie auto en eens wat anders dan een V6
Als de Turbo het doet wordt het zeker nog meer genieten.
Alleen de foto van de twee zorgt al voor warme gevoelens
Mooie auto en eens wat anders dan een V6
Als de Turbo het doet wordt het zeker nog meer genieten.
Alleen de foto van de twee zorgt al voor warme gevoelens
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: serie 2 Turbo op MP
Ziet eruit als een nette originele auto toch?
Re: serie 2 Turbo op MP
Dank allemaal voor de enthousiaste reacties & goede tips. Ik ga er als het een beetje mee zit woensdag mee aan de slag en vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte...
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: serie 2 Turbo op MP
Goed nieuws. Zojuist de werkplaatsreceptie van Franke Auto gesproken en die wisten te melden dat de auto kort geleden nog een grote beurt + distributie + waterpomp en airco afvullen heeft gehad
Verder heeft de Turbo het tot de laatste keer dat ie bij hun was altijd uitstekend gedaan, dus echt veel kan het niet zijn...
Verder heeft de Turbo het tot de laatste keer dat ie bij hun was altijd uitstekend gedaan, dus echt veel kan het niet zijn...
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.