serie 2 Turbo op MP
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
serie 2 Turbo op MP
http://link.marktplaats.nl/495541100" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: serie 2 Turbo op MP
Best een mooie combinatie van motor, lakkleur, velgen en interieur! Chique!
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: serie 2 Turbo op MP
Tjee, da's wel echt weer heel veel auto voor het geld... Paolo? Je winterthema!
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: serie 2 Turbo op MP
Eigenlijk zonde om als winterbak te gebruiken. Ziet er netjes uit en zekers niet veel geld.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: serie 2 Turbo op MP
Staat al wel sinds feb 2010 stil (minimaal). Foto's zijn ook niet actueel. Maar voor zulk geld moet je niet zeuren natuurlijk.
Re: serie 2 Turbo op MP
@Marcel: Close! Heb toevallig net het broertje van deze auto als WinterThema aangeschaft. Ook een Turbo 16V, gevonden bij Martin Willems, ex-Franke, antraciet met beige alcantara en 120.000km. Martin moet 'm nog klaarmaken, maar ik zit al te popelen om 'm op te halen
@Dick, sorry van de Kappa, heel interessant alternatief, maar geen Thema...
@Dick, sorry van de Kappa, heel interessant alternatief, maar geen Thema...
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: serie 2 Turbo op MP
@Paolo:
FOTOOOOOO'S
FOTOOOOOO'S
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: serie 2 Turbo op MP
Ja ja... Ik wil wel maar Martin en foto's, dat gaat niet zo heel goed samen Zodra ik 'm heb zal ik wat fraaie plaatjes posten...
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: serie 2 Turbo op MP
Is dit 'm soms?
http://www.martinwillems.nl/cars/pictur ... s/1321.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.martinwillems.nl/cars/pictur ... s/1321.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: serie 2 Turbo op MP
Wachten is nooit mijn beste eigenschap geweest. Grrrrr.... Vandaag was het eindelijk zover. Overdracht van de Winterthema in Biddinghuizen, op de Lancia onderdelendag. Eerst met de trein (voorlopig weer even 10 jaar niet) naar Zwolle en daarna met MJ in de SW TD naar B'huizen (Dank MJ!). Erg gezellig allemaal, maar daar kwam ik natuurlijk niet voor. Liefde op het eerste gezicht! Da's het leuke van Winterthema's. Ze spelen emotioneel een bijrol, maar het zijn wel Thema's, dus übermooi .
Bij nadere bestudering bleek ie wel degelijk een paar negatieve puntjes te hebben (gecorrodeerde velgen, een deuk in de rechter achterdeur, behoorlijk aangetaste sierlijsten, maar over all een eerlijke, oprechte Thema. Vorige eigenaresse +/- 65 jaar, 130.000km en weinig sporen van beunhazerij, vrijwel nieuwe banden.
Wegrijden? De eerste meters waren als vanouds. Een echte Thema. Frisse koppeling, mooi beige alcantara, prima remmen.... en wat stil! Ik ben die brullende V6 gewend en dan is zo'n 16V Turbo echt een totaal andere beleving!
Wat ook opviel is dat deze 'bella' na 22 jaar nog volledig rammel- en kraakvrij is. Ook leuk om te constateren, alles doet het nog: inklappende spiegels, centrale vergrendeling, elektrische ramen (4x), alle metertjes, de kofferbak- en benzineklep vergrendeling. Wat zijn het toch ontzettend goede auto's!
Natuurlijk het eerste kwartier als een mietje gereden. Daarna was het tijd voor de Turbobeleving. Oeps, er was geen turbobeleving. Langzaam laten terugzakken. Opnieuw proberen. Nee, helemaal niks. Een heerlijk rijdende Thema, maar geen enkele vorm van turboversnelling. Jammer, ik kan deze winter prima zonder turbo, maar het was wel de reden dat ik de type 3 VIS zonder Turbo, ook bij MW, heb laten staan.
Lang verhaal kort: ook zonder Turbo blijft het een zeer begerenswaardige en heerlijk rijdende auto. Ik heb de afgelopen jaren tegen iedereen geroepen dat ik zo blij ben met een V6 omdat er motorisch nooit wat aan mankeert en 'weet' uit de verhalen dat turbo's veel gevoeliger zijn. Nu ga ik het avontuur met 'n aan Turbo 16V me de komende periode verdiepen in oorzaak van z'n afwezigheid. Vanzelfsprekend zijn alle tips welkom.
Leuk verhaal: direct nadat ik A'dam binnenreed werd ik gekruist door een fraaie donkerblauwe Thema Turbo, type 1.
Tyoll reed daar toevallig voorbij! Een leuke binnenkomer & en een fraaie wederzijdse spot!
Grtz! Paolo
Bij nadere bestudering bleek ie wel degelijk een paar negatieve puntjes te hebben (gecorrodeerde velgen, een deuk in de rechter achterdeur, behoorlijk aangetaste sierlijsten, maar over all een eerlijke, oprechte Thema. Vorige eigenaresse +/- 65 jaar, 130.000km en weinig sporen van beunhazerij, vrijwel nieuwe banden.
Wegrijden? De eerste meters waren als vanouds. Een echte Thema. Frisse koppeling, mooi beige alcantara, prima remmen.... en wat stil! Ik ben die brullende V6 gewend en dan is zo'n 16V Turbo echt een totaal andere beleving!
Wat ook opviel is dat deze 'bella' na 22 jaar nog volledig rammel- en kraakvrij is. Ook leuk om te constateren, alles doet het nog: inklappende spiegels, centrale vergrendeling, elektrische ramen (4x), alle metertjes, de kofferbak- en benzineklep vergrendeling. Wat zijn het toch ontzettend goede auto's!
Natuurlijk het eerste kwartier als een mietje gereden. Daarna was het tijd voor de Turbobeleving. Oeps, er was geen turbobeleving. Langzaam laten terugzakken. Opnieuw proberen. Nee, helemaal niks. Een heerlijk rijdende Thema, maar geen enkele vorm van turboversnelling. Jammer, ik kan deze winter prima zonder turbo, maar het was wel de reden dat ik de type 3 VIS zonder Turbo, ook bij MW, heb laten staan.
Lang verhaal kort: ook zonder Turbo blijft het een zeer begerenswaardige en heerlijk rijdende auto. Ik heb de afgelopen jaren tegen iedereen geroepen dat ik zo blij ben met een V6 omdat er motorisch nooit wat aan mankeert en 'weet' uit de verhalen dat turbo's veel gevoeliger zijn. Nu ga ik het avontuur met 'n aan Turbo 16V me de komende periode verdiepen in oorzaak van z'n afwezigheid. Vanzelfsprekend zijn alle tips welkom.
Leuk verhaal: direct nadat ik A'dam binnenreed werd ik gekruist door een fraaie donkerblauwe Thema Turbo, type 1.
Tyoll reed daar toevallig voorbij! Een leuke binnenkomer & en een fraaie wederzijdse spot!
Grtz! Paolo
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.