K 2.0 20V Turbo SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door RickThema » 29 nov 2011, 17:04

Heren,

Mijn K gaat eruit. Voor mijn werk ga ik steeds meer rijden en ook de honger naar een automaat maakt dat de K de deur uit gaat. Dus ik ga op zoek naar een G3 automaat. Het bouwjaar is 1999, is nieuw in Italie geleverd, heeft daarna tot 2003 in Dld rondgereden waarna de vorige eigenaar hem geimporteerd heeft! In de 2 jaar dat ik hem nu heb is er de wereld aan versleuteld! Bij 226k km (Januari 2010) is de de hele distributie vervangen, spanrollen, mulitriem, waterpomp. Tevens is de complete koppeling vervangen in 2011, het dubbelmassa vliegwiel was aan het eind van zijn latijn, dus alles is vervangen. Halverwege 2010 is er een nieuwe einddemper op gekomen. 5 Maand geleden zijn er voor 2 nieuwe remschijven gemonteerd en blokken uiteraard. Ook zijn de draagamrmrubbers en de stabilsatorrubbers vervangen. Begin dit jaar is er ook een niewe lamdasensor gemonteerd en een nieuwe BDP sensor. In de zomer van 2011 is er een gereviseerde aircopomp opgekomen.
In mei van dit jaar heeft ie nog een grote beurt gehad, dus alle filters, bougies en vloeistoffen zijn toen vervangen.
Ook is in de zomer van 2010 de kachelradiateur vervangen voor een nieuwe omdat deze lek was, schijnt een kwaal van de K te zijn. De apk verloopt binnenkort, maar daar komt uiteraard nog een nieuwe op.
De auto staat nu op winterschoenen en het zomerschoeisel zit er ook bij!

De auto is voorzien van 16" lichtmetaal (standaard voor de 20v turbo), climatronic, electrisch en origineel schuif/kanteldak. De auto is voorzien van geperforeerd beige alcantra, wat wel enige gebruikssporen heeft (ja ook K alcantra slijt). De kleur is verde plutone en dit is in combinatie met de brons kleurige raam en daklijsten een hele mooie combi! Hier en daar zitten wel wat gebruikssporen. Voor de rest is het een fantastische auto! Zweeft echt de weg over, het is echt een alleskunnner! Er is enorm schakellui mee te rijden en als je zijn potentieel aanspreekt dan schiet je in erg ramp tempo naar zeer illegale snelheden. Dit tot eigen vermaak, omdat veel andere automobilisten de kracht van deze auto niet kennen en de achterkant dan als een stipje aan de horizon zien verdwijnen.

De prijs voor al dit moois is € 2250,=, Wat voor een K in deze uitvoering en staatvan onderhoud erg goedkoop is! De reden hiervan is dat hij schokt in het vooronder. Ik ga er van uit dat het iets simpels is. Dus dan heb je een goede 20v turbo voor weinig en als het wat gecompliceerder is val je je er nog geen buil aan!

Vanavond als ik wat meer tijd heb zal ik er wat foto's bij plaatsen.
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door Maarten-Jan » 29 nov 2011, 18:08

Zonde hoor, na zo'n investering! Bouw er anders zelf G3 in! Dat kan vlakbij Meppel. De handbak neem je dan voor lief.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door Erwin123 » 29 nov 2011, 18:15

Inderdaad, zonde! Misschien moet Rick eea eens verder uitrekenen mbv een financieel expert ;)

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door Hans8V » 29 nov 2011, 19:42

En doe het dan net zo grondig als de rest: ook een automaat erin ;) Dan kan dat nog steeds uit aangezien je zonder afschrijving rijdt, en je (van elke andere auto die je koopt!) waarschijnlijk ook weer al die onderdelen gaat vervangen... Dat geld kun je beter nu nog in deze auto stoppen!

Ik wist het wel!
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door Maarten-Jan » 29 nov 2011, 20:25

Ja en Gerrit was al bezig om een turbo in een automaat te verbouwen. Wellicht heeft hij de bak al liggen want ik betwijfel of hij dat project gaat afmaken (laat staan beginnen).
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door RickThema » 29 nov 2011, 20:31

Haha, waarom wist ik dat ik deze reacties zou gaan krijgen :lol: .

Nee m'n keus staat vast, heb er een enorm ei over gelegd met mezelf en na lang wikken en wegen gaat ie eruit.
Na de verkoop van m'n Saab en aankoop van de K heb ik de automaat zo erg gemist dat het altijd iets is geweest wat in me hoofd bleef malen. Nu ik meer kilometers maak en daardoor ook enorme benzine kosten krijg was het optel sommetje vrij snel af ;) .
Natuurlijk vind ik het jammer als hij weg gaat, fantastische wagen, daarom bied ik hem ook eerst hier aan, dan blijft ie iig binnen de klup! Gas inbouwen is iets wat ik echt zonde vind, het is een bijzondere auto en vind dat ie op benzine moet blijven rijden. Mede doordat het een uitvoering is waar er heel erg weinig van rond rijden.
En na 2 jaar wil ik ook wel weer eens wat anders :) .
Uitgangspunt is natuurlijk wel om Lancia te blijven rijden en dan moet het een Lybra SW 2.0 automaat op G3 worden, kortom inruil van deze auto is absoluut bespreekbaar!

Hieronder even wat foto's van Dick gejat om een kleine impressie te geven, wellicht overbodig want het hele forum kent hem inmiddels wel!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door Volumex » 29 nov 2011, 22:10

Eigenlijk helemaal geen bijzondere auto als ik de foto's zie :lol: Twee van de zeven aanwezige exemplaren in Nederland en dan ook nog in dezelfde kleur ;)

Maar zonder gekheid. Zonde dat je hem wegdoet. Ben het met de rest eens. Ook ik heb me afgevraagd of ik niet liever een V6 automaat had gehad, gezien het vele stads/filewerk wat ik rijdt, maar na alle investeringen en gezien het feit dat hij zich nadien alleen maar betrouwbaarder heeft bewezen maakt dat hij voorlopig niet weggaat.

Aan de koper. Dit is DE kans om deze auto in deze kleur te bemachtigen. De enige andere in Nederland is namelijk in mijn permanente bezit :wave:

Ga nu nog iets gevaarlijks zeggen op dit forum: Als het gaat om blijvertjes en om aan te geven hoe fijn zo'n K turbo rijdt: Als ik moet kiezen verkoop ik misschien eerder de Thema SW dan de K SW. :oops:

Rick: Succes met de verkoop (hoop dat bovenstaande een beetje heeft geholpen :thumbup: )

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door webturbo » 30 nov 2011, 23:18

Gasinbouw is absoluut niet zonde, niet alleen staat ie dik over de twee ton (alleen met echt lage km-stand zou 'bewaren' de moeite zijn vind ik!), maar ook is zo'n auto juist gemaakt om kilometers te vreten. Benzine is dan juist zonde, omdat het 'm weerhoudt van waar-ie voor gemaakt is... namelijk veel kilometers genieten! Zo'n auto is niet om naar te kijken, maar om veel mee te rijden, dan is-ie op z'n best.

Dat gezegd hebbende begrijp ik de keuze wel, want een goeie automaat inbouwen is een hele verbouwing, dus toch nog een heel logische keuze om dat niet te willen doen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
piecomol
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 dec 2009, 17:00
Locatie: Ridderkerk

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door piecomol » 01 dec 2011, 13:52

Maarten-Jan,

Ik weet inmiddels dat Gerrit een grijze Thesis rijdt met 3.2 V6 en automaat, mooie auto.

Mvg,

Pieter

kappa4ever
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2010, 19:43

Re: K 2.0 20V Turbo SW

Bericht door kappa4ever » 03 dec 2011, 00:07

Maar Gerrit heeft mij ook gezegd dat die Thesis geen auto voor hem is; ik verwacht dat dat project dus wel weer doorgaat.
________________________________________________
k 2.4 aut. (2000)
k 2.0 aut. (2001)
k Coupé 3.0 V6 (1998)
k 2.4 (2000)
dedra 1.8 SW 16v VVT (1999)
delta 1.8 LS (1995)

Plaats reactie

Terug naar “Auto's”