Pagina 2 van 2

Re: V6 1991

Geplaatst: 23 dec 2012, 12:36
door Frank
Aha, bedankt! :thumbup:
edit:
Ik denk dat de L(E) jetronic de opvolger is van de K-Jetronic?
Het filmpje werkt niet trouwens.

Re: V6 1991

Geplaatst: 23 dec 2012, 12:44
door Frank
Oh, nu werkt hij wel. Ik zie het nu, ja. "The French Connection" blijft bij mij toch altijd zorgen voor een bijsmaakje bij dit blok... :silent:

Re: V6 1991

Geplaatst: 24 dec 2012, 15:55
door themaloos
Heb ooit een 6V automaat gehad. Deze na een maand al weer verkocht doordat het ding niet vooruit kwam.
Later een 6V op gas. Dat ding trok als een tierelier. Motortje liep mooier en sneller dan het Ferrariblok in de
8.32. Maar dit is persoonlijk natuurlijk! Geluid van die zoemende 6V bij 160km. was onovertreffelijk.

Re: V6 1991

Geplaatst: 24 dec 2012, 16:54
door Frank
Toch blijft het een geamputeerde v8 met een niet ideale blokhoek van 90 graden. Als ik mocht kiezen zou ik altijd voor een Busso gaan, die motor is veel "rassiger", om deze vage term maar eens te gebruiken :-)