witte Thema
Re: witte Thema
@Flavia, ach wanneer ik naar het geheel kijk, vind ik dat het mee valt.
Je ziet enkele typische Thema zwakheden ook bij deze terugkomen, maar het is 'do able'. Voor mij niet, maar misschien voor iemand met meer ruimte en handigheid wel.
Je ziet enkele typische Thema zwakheden ook bij deze terugkomen, maar het is 'do able'. Voor mij niet, maar misschien voor iemand met meer ruimte en handigheid wel.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: witte Thema
Kijk dat is een duidelijke beschrijving In het totaal dus een prima auto begrijp ik uit je verhaal.
Het blijft toch moeilijk een youngtimer/oldtimer te vinden waar nooit wat aan mankeerd.
Trouwens nieuwe auto zijn ook niet vlekkeloos. Dat merk ik wel aan de Caddy waar ik taxi mee rij na 3/4 jaar en 70000km
Trouwens een oude BMW 5 serie is ook leuk spul hoor
Het blijft toch moeilijk een youngtimer/oldtimer te vinden waar nooit wat aan mankeerd.
Trouwens nieuwe auto zijn ook niet vlekkeloos. Dat merk ik wel aan de Caddy waar ik taxi mee rij na 3/4 jaar en 70000km
Trouwens een oude BMW 5 serie is ook leuk spul hoor
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: witte Thema
ik sluit me aan bij Peter. Persoonlijk begrijp ik ook niet zo goed waarom je zoveel moeite doet en het dan daarop laat afketsen.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: witte Thema
1000-1200 euro voor een instappen en wegrijden zonder problemen youngtimer is een illusie.
zonde van de tijd en moeite voor beide partijen.
zonde van de tijd en moeite voor beide partijen.
Dickamerica
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
Re: witte Thema
Op zich kun je best wegrijden met een Thema voor € 1000, maar om te blijven rijden zul je toch een keer kosten moeten gaan maken. En bij een nieuwe auto zitten die kosten voornamelijk in de afschrijving, en bij een oudere auto in het (vervangings)onderhoud. En je moet zelf bepalen waar dat evenwicht zit.
Als je zelf kunt klussen kun je dus best geld op het onderhoud besparen en in een oudere auto gaan rijden. Maar zonder zelf/goedkoop te klussen is een youngtimer per kilometer echt niet goedkoop...
Maar weer on-topic: een harde Thema met de genoemde gebreken zou ik niet laten staan! Als je er nog eens € 500 aan verspijkerd (dat is vlgns mij ruim voldoende) heb je echt een goede youngtimer voor een goede prijs!
Tis dat ik al een goede heb....
Als je zelf kunt klussen kun je dus best geld op het onderhoud besparen en in een oudere auto gaan rijden. Maar zonder zelf/goedkoop te klussen is een youngtimer per kilometer echt niet goedkoop...
Maar weer on-topic: een harde Thema met de genoemde gebreken zou ik niet laten staan! Als je er nog eens € 500 aan verspijkerd (dat is vlgns mij ruim voldoende) heb je echt een goede youngtimer voor een goede prijs!
Tis dat ik al een goede heb....
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: witte Thema
ik sluit me aan bij Hans. De aangeboden Thema is in essentie een bijgehouden auto waar je zoals gezegd een paar zaken aan moet doen.
Dat ik er zoveel moeite voor deed, is dat ikm liefhebber ben, maar wel eentje met twee linker handen. Ik ben afhankelijk van garages die eea voor me oplossen. En onderdelen die beschikbaar zijn. Dat ligt voor een Thema wel wat lastiger dan bijv. voor de W124 300E waarin ik het afgelopen jaar reed, of de E34 525i die in de stalling staat te wachten.
groetjes,
Hans
Dat ik er zoveel moeite voor deed, is dat ikm liefhebber ben, maar wel eentje met twee linker handen. Ik ben afhankelijk van garages die eea voor me oplossen. En onderdelen die beschikbaar zijn. Dat ligt voor een Thema wel wat lastiger dan bijv. voor de W124 300E waarin ik het afgelopen jaar reed, of de E34 525i die in de stalling staat te wachten.
groetjes,
Hans
Re: witte Thema
hallo,
Heb de witte Thema zondag gekocht en meteen van Apeldoorn naar Rijsbergen gereden.
Info op dit forum klopte helemaal, waarvoor dank.
In het verleden een turbo 16v (2e serie), Gamma Berlina, Prisma 1.6, en Beta 2 liter (gatenkaasdashboard) gereden.
Deze Thema vervangt mijn alfa 156 sw 2.4 jtd, die na meer dan 3 ton niet meer voor een redelijk bedrag door de APK komt. Qua rijbeleving is het dus wel even wennen, vanwege een iets anders motorkarakter...
Komt bij dat de vorige eigenaar de auto weliswaar goed onderhouden heeft, maar het gaspedaal niet al te vaak tot de bodem ingetrapt heeft.
Suggesties om de luiheid uit de auto te krijgen? Wil er misschien 15 inch velgen onder hebben, staat net iets beter, weet iemand die te koop?
De distributie riem is in 2008 vervangen, ongeveer 14.000 gereden sindsdien, toch maar vervangen?
Met vriendelijke groet,
Rudi van de Wal
Heb de witte Thema zondag gekocht en meteen van Apeldoorn naar Rijsbergen gereden.
Info op dit forum klopte helemaal, waarvoor dank.
In het verleden een turbo 16v (2e serie), Gamma Berlina, Prisma 1.6, en Beta 2 liter (gatenkaasdashboard) gereden.
Deze Thema vervangt mijn alfa 156 sw 2.4 jtd, die na meer dan 3 ton niet meer voor een redelijk bedrag door de APK komt. Qua rijbeleving is het dus wel even wennen, vanwege een iets anders motorkarakter...
Komt bij dat de vorige eigenaar de auto weliswaar goed onderhouden heeft, maar het gaspedaal niet al te vaak tot de bodem ingetrapt heeft.
Suggesties om de luiheid uit de auto te krijgen? Wil er misschien 15 inch velgen onder hebben, staat net iets beter, weet iemand die te koop?
De distributie riem is in 2008 vervangen, ongeveer 14.000 gereden sindsdien, toch maar vervangen?
Met vriendelijke groet,
Rudi van de Wal
Re: witte Thema
Hallo Rudi,
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, van de omschrijving en de advertentie leek mij dit een erg mooie en (in de basis) degelijke Thema.
Ik vraag me af of het luiheid is die je ervaart, of het enorme verschil in motorkarakter tussen de 2.4 Jtd en 2.0 i.e. 16v. Het koppel ligt nu eenmaal bijna 2x zo hoog en de Thema is niet zo schakellui te rijden natuurlijk.
Mijn advies is om de distributie (met toebehoren) te laten doen met een goede beurt voor de motor (olie / filter / bougies) en hem dan goed opnieuw in te rijden. Dan komt hij vast wel lekker los.
Succes en plezier!
Ard
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, van de omschrijving en de advertentie leek mij dit een erg mooie en (in de basis) degelijke Thema.
Ik vraag me af of het luiheid is die je ervaart, of het enorme verschil in motorkarakter tussen de 2.4 Jtd en 2.0 i.e. 16v. Het koppel ligt nu eenmaal bijna 2x zo hoog en de Thema is niet zo schakellui te rijden natuurlijk.
Mijn advies is om de distributie (met toebehoren) te laten doen met een goede beurt voor de motor (olie / filter / bougies) en hem dan goed opnieuw in te rijden. Dan komt hij vast wel lekker los.
Succes en plezier!
Ard
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: witte Thema
Gefeliciteerd Rudi. Volgens mij heb je een hele nette auto gekocht. Beetje perfectioneren en dan nog jaren lekker genieten. Echt snel zal ie (door het ontbreken van een turbo) nooit worden, maar na 'm opnieuw ingereden te hebben moet ie zeker 'vlot' kunnen worden. Succes!
PS. Mocht je zondag nog geen plannen hebben, je bent van harte welkom: viewtopic.php?f=21&t=2327
PS. Mocht je zondag nog geen plannen hebben, je bent van harte welkom: viewtopic.php?f=21&t=2327
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: witte Thema
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop, Rudi!
Over opnieuw inrijden gesproken, de "nieuwe" Punto van mijn vrouw moet ook wat losser en vlotter worden. Heeft iemand daarvoor nog tips? Het mijden van hoge toerentallen zal na 160000 kilometer wel niet meer aan de orde zijn maar wat moeten we wel doen? Is flink doorgassen voldoende?
Over opnieuw inrijden gesproken, de "nieuwe" Punto van mijn vrouw moet ook wat losser en vlotter worden. Heeft iemand daarvoor nog tips? Het mijden van hoge toerentallen zal na 160000 kilometer wel niet meer aan de orde zijn maar wat moeten we wel doen? Is flink doorgassen voldoende?
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)