Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Chique hoor, Paul. Dat past goed bij een heer van stand
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Ik had beloofd om jullie van tijd-tot-tijd te updaten over mijn avonturen met deze zwarte LX. En deze keer doe ik dat met een lichte tegenzin. Ik rijd namelijk sinds mijn 18e Italiaans (een stuk of 25 versleten) en had het prachtige track record om nog nooit gestrand te zijn. So far so good. En toen was mijn geluk opgebruikt. Na +/- 6.500 probleemloze kilometers ben ik de afgelopen 10 dagen maar liefst 2x gestand! .
De eerste keer op een hele vervelende plek, met een combinatie van kapotte kachelradiateur en dito waterpomp. Geen idee welke eerst was. Met dank aan Autofficina (Michiel) de boel weer netjes gerepareerd. Wat een werk zeg!
En een paar dagen daarna met een totaal poreus benzineslangetje bovenop het motorblok. Het spoot er uit. En aangezien ik over het algemeen geen nieuwe benzineslangen bij me heb, moest ik wederom capituleren. Héél pijnlijk. De ANWB bood uitkomst, maar mijn ego is inmiddels danig gekrenkt. Ik hoop dat ik mijn portie voorlopig even heb gehad, zodat mijn gespannen relatie met de Thema weer enigszins kan herstellen.
De eerste keer op een hele vervelende plek, met een combinatie van kapotte kachelradiateur en dito waterpomp. Geen idee welke eerst was. Met dank aan Autofficina (Michiel) de boel weer netjes gerepareerd. Wat een werk zeg!
En een paar dagen daarna met een totaal poreus benzineslangetje bovenop het motorblok. Het spoot er uit. En aangezien ik over het algemeen geen nieuwe benzineslangen bij me heb, moest ik wederom capituleren. Héél pijnlijk. De ANWB bood uitkomst, maar mijn ego is inmiddels danig gekrenkt. Ik hoop dat ik mijn portie voorlopig even heb gehad, zodat mijn gespannen relatie met de Thema weer enigszins kan herstellen.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Dat is goed balen, ik ken het gevoel helaas wat beter. Behalve met de Lybra's eigenlijk met elke voorgaande wel hier en daar wat pijnlijke momenten gehad. Overigens allemaal verklaarbaar, gelukkig. Ik hou ook mijn hart vast voor de italiaan, die de SW terug gaat rijden naar het land van oorsprong. Zou op zich goed moeten gaan, maar toch... Overigens zijn die benzineslangetjes wel dingen om in peiling te houden. Bij mij gaan ze na verloop van tijd ook los zitten. En volgens Michiel is dat met nieuwe exemplaren hetzelfde verhaal.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Dat is ff balen inderdaad maar had met iedere auto kunnen overkomen. Benzineslangetjes komt inderdaad veel voor. Ik controleer ze meestal om de zoveel maanden ben dr vroeger namelijk ook een paar keer mee stil komen staan.
Ik denk dat eerst je waterpomp stuk is gegaan en daardoor je kachel radiateur. Heb ik ook is gehad. Kreeg pech met lekke waterpomp en dacht kan nog wel klein stukje rijden. Toen plofte dus de kachel radiateur
Gewoon weer gaan genieten van de kilometers. Komt vast goed
Ik denk dat eerst je waterpomp stuk is gegaan en daardoor je kachel radiateur. Heb ik ook is gehad. Kreeg pech met lekke waterpomp en dacht kan nog wel klein stukje rijden. Toen plofte dus de kachel radiateur
Gewoon weer gaan genieten van de kilometers. Komt vast goed
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Twee keer on zo'n korte tijd is balen. Ik heb ook best vaker stilgestaan, maar dat gevoel slijt wel. Daar hoef je niet bang voor te zijn Heb afgelopen weken weer met veel plezier Thema gereden en mocht zelfs vorig weekend de LCN stand in Rosmalen opfleuren dus heb geen reden om de Thema weg te doen
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Vervelend, maar bij een oude auto is de kans op pech natuurlijk wel wat groter. Je was statistisch gezien gewoon aan de beurt. En nu weer een hoop probleemloze kilometers erbij!
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Kijk ik sinds lange tijd weer op het forum en lees ik dit.
Stil komen te staan is nooit leuk. Als dit het voorlopig weer is geweest, dan is het toch weer extreem Thema genieten!
Succes er mee!
Stil komen te staan is nooit leuk. Als dit het voorlopig weer is geweest, dan is het toch weer extreem Thema genieten!
Succes er mee!
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Dank allemaal voor jullie bemoedigende woorden! Gelukkig gaan we allemaal wel eens door zo'n moeilijke fase .
Ik ben van nature (ook) een kansberekenaar en ga er volledig vanuit dat ik nu de komende jaren weer heerlijk onbezorgd kan rond-Themeren.
Ciao!
Ik ben van nature (ook) een kansberekenaar en ga er volledig vanuit dat ik nu de komende jaren weer heerlijk onbezorgd kan rond-Themeren.
Ciao!
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Geen pieken zonder dalen, denk ik altijd maar
Dit maakt jullie band alleen maar sterker
Dit maakt jullie band alleen maar sterker
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Te koop: zwarte Thema 3.0 V6 LX
Over pieken gesproken: er zit een verse APK op! Twee ashoesjes, 1 fuseekogel en nog wat verwaarloosbare kleinigheden. Valt eigenlijk reuze mee. Dank gaat wederom uit naar Michiel van Autofficina in Soest.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.