Alles
Geplaatst: 10 aug 2016, 21:23
Hallo allemaal,
Aan al het goede komt een eind, zo ook aan het hoofdstuk Thema.
Nadat vorig jaar de koppakking van mijn LX plofte en ik de kop heb laten reviseren plus al het bijkomende werk uitbesteed heb is twee weken geleden het blok vastgelopen, de oorzaak is mij in zijn geheel onduidelijk, maar het zit zo vast als een huis.
Ik heb welgeteld 1500 km kunnen genieten van mijn hernieuwde Thema en ik heb de balans voor mezelf opgemaakt en ga ermee stoppen.
In al die jaren heb ik aardig wat Thema gerelateerde spullen vergaard en nu ik er zo over nadenk is het best wat .
Het betreft een Lancia Thema Turbo 16V LS uit 1994, de HT-RX-16. In 2007 gestald bij MJ en staat daar sindsdien. In 2006 is het complete motorblok gereviseerd omdat er een aantal lagers uitgelopen waren. Tevens is de gehele ophanging vernieuwd, rubbers, kogels, draagarmen, schokbrekers etc etc. Ook zijn alle motorsteunen vernieuwd en zijn de dynamo en startmotor gereviseerd. De auto is 5 cm verlaagd.
De reden dat ik hem destijds gestald heb is omdat hem niet meer als daily wou gebruiken en hij slecht startte bij warme motor. Voorde rest een goede Thema die een goede basis is voor de liefhebber.
Daarnaast de LX uiteraard. Hier betreft het ook een Turbo 16V. In 2014 heb ik hem gekocht met wat werk. Ook hier zijn kosten nog moeite gespaard om hem weer in de benen te helpen. De voor ophanging hing als los zand aan elkaar, kortom hier alles vervangen wat nodig was. De achterschokbrekers waren zo gammel als fietspompen dus die ook vervangen. Er zat een alcantara interieur in en dit heb ik vervangen voor een zwart poltrona frau interieur en is in erg goede staat. Bij de afgelopen APK is het stuurhuis vervangen en zijn er veel kleine dingen aan gedaan. De reden dat de koppakking destijds geploft is had te maken met een verstopte radiateur, omdat een nieuwe radiateur niet leverbaar was had ik de illusie dat ik de oude wel kon flushen en het weer goed zou doorstromen. Maar dat bleek uiteraard niet het geval. En zoals je soms geluk moet hebben bood iemand een NOS radiateur aan voor een Turbo 16V! Gekocht en gemonteerd uiteraard.
De schade aan de kop was aanzienlijk, dus die moest helemaal gereviseerd worden. Voor de rest is het een goede Thema, heeft wel wat gebruikssporen, maar in de basis is het een erg mooie en goede auto.
Verder heb ik er een type 2 elektrisch blauw poltrona frau interieur bij, 4 extra LX deur panelen, het verwijderde sport onderstel van de LX, een paar verhuis dozen vol met klein materiaal, raam mechanieken, koplampen, achterlichten, spiegels, mistlampen, hoeklampen etc etc.
Maarten-Jan heeft trouwens nog een goed onderblok liggen van een Turbo 16V.
Ik wil er in één koop vanaf, dus ik ga niet strippen of dingen apart verkopen.
Bij interesse graag een PB.
Groet Rick
Aan al het goede komt een eind, zo ook aan het hoofdstuk Thema.
Nadat vorig jaar de koppakking van mijn LX plofte en ik de kop heb laten reviseren plus al het bijkomende werk uitbesteed heb is twee weken geleden het blok vastgelopen, de oorzaak is mij in zijn geheel onduidelijk, maar het zit zo vast als een huis.
Ik heb welgeteld 1500 km kunnen genieten van mijn hernieuwde Thema en ik heb de balans voor mezelf opgemaakt en ga ermee stoppen.
In al die jaren heb ik aardig wat Thema gerelateerde spullen vergaard en nu ik er zo over nadenk is het best wat .
Het betreft een Lancia Thema Turbo 16V LS uit 1994, de HT-RX-16. In 2007 gestald bij MJ en staat daar sindsdien. In 2006 is het complete motorblok gereviseerd omdat er een aantal lagers uitgelopen waren. Tevens is de gehele ophanging vernieuwd, rubbers, kogels, draagarmen, schokbrekers etc etc. Ook zijn alle motorsteunen vernieuwd en zijn de dynamo en startmotor gereviseerd. De auto is 5 cm verlaagd.
De reden dat ik hem destijds gestald heb is omdat hem niet meer als daily wou gebruiken en hij slecht startte bij warme motor. Voorde rest een goede Thema die een goede basis is voor de liefhebber.
Daarnaast de LX uiteraard. Hier betreft het ook een Turbo 16V. In 2014 heb ik hem gekocht met wat werk. Ook hier zijn kosten nog moeite gespaard om hem weer in de benen te helpen. De voor ophanging hing als los zand aan elkaar, kortom hier alles vervangen wat nodig was. De achterschokbrekers waren zo gammel als fietspompen dus die ook vervangen. Er zat een alcantara interieur in en dit heb ik vervangen voor een zwart poltrona frau interieur en is in erg goede staat. Bij de afgelopen APK is het stuurhuis vervangen en zijn er veel kleine dingen aan gedaan. De reden dat de koppakking destijds geploft is had te maken met een verstopte radiateur, omdat een nieuwe radiateur niet leverbaar was had ik de illusie dat ik de oude wel kon flushen en het weer goed zou doorstromen. Maar dat bleek uiteraard niet het geval. En zoals je soms geluk moet hebben bood iemand een NOS radiateur aan voor een Turbo 16V! Gekocht en gemonteerd uiteraard.
De schade aan de kop was aanzienlijk, dus die moest helemaal gereviseerd worden. Voor de rest is het een goede Thema, heeft wel wat gebruikssporen, maar in de basis is het een erg mooie en goede auto.
Verder heb ik er een type 2 elektrisch blauw poltrona frau interieur bij, 4 extra LX deur panelen, het verwijderde sport onderstel van de LX, een paar verhuis dozen vol met klein materiaal, raam mechanieken, koplampen, achterlichten, spiegels, mistlampen, hoeklampen etc etc.
Maarten-Jan heeft trouwens nog een goed onderblok liggen van een Turbo 16V.
Ik wil er in één koop vanaf, dus ik ga niet strippen of dingen apart verkopen.
Bij interesse graag een PB.
Groet Rick