Top speakers te koop, passend in bijv Kappa

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Top speakers te koop, passend in bijv Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 05 dec 2009, 11:52

Een korte tijd had ik deze topspeakers in mijn Fiat 130 Coupé. Omdat ik deze auto vrij snel na montage van de speakers heb verkocht is de set nauwelijks gebruikt.

MBQuart staat voor de top in autospeakers. Het geluid is zeer goed en de kwaliteit erg groot. De speakers kenmerken zich door de zeer geringe inbouwdiepte doordat de magneet niet onder de speaker zit maar in de conus. Hierdoor is deze speaker uitermate geschikt bij geringe inbouwdiepte zoals in de voordeuren van de Kappa!

Tweeweg systeem met instelbaar scheidingsfilter, de tweeters passen ook in het dashboard van de Kappa.

Voor montage in de Kappa moet alleen de speakerhouder iets uitgeflexd worden om meer ruimte te geven.

Prijs is € 60,- voor de set. Twee sets beschikbaar. Eentje in originele doos. Doorsnede 13cm. MBQuart Rua 213.
Bijlagen
DSCF3874.JPG
DSCF3873.JPG
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Top speakers te koop, passend in bijv Kappa

Bericht door Hans8V » 05 dec 2009, 12:53

Dat lijkt me ook wel iets voor de hoedenplank van een Thema???
En dan zet ik de tweetertjes ergens bij de A-stijl, moet kunnen toch. Ziten er trouwens ook afdekroosters bij?

Maar kan ik vast een set reserveren? Nog even mijn verjaardagsado's afwachten of iemand toevallig naar mijn verlanglijstje gekeken heeft... ;)
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Top speakers te koop, passend in bijv Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 05 dec 2009, 21:30

Ik weet niet of het hoedenplank speakers zijn. De luchtverplaatsing is natuurlijk niet enorm. Als je de achterbak als klankkast gaat gebruiken moetend e speakers toch heel wat lucht in beweging brengen. Daar zijn deze niet voor bedoeld. Je mag ze gerust eens komen bekijken, dan kun je alsnog beslissen of je ze wilt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Top speakers te koop, passend in bijv Kappa

Bericht door webturbo » 06 dec 2009, 14:37

13 centimeter in de hoedenplank lijkt me echt geen goed plan, als voorspeakers zijn ze al klein (maarja, auto's slikken vaak niet groter).

Sta in dubio of ik deze in de BMW wil (die heeft ook 13cm).. tweeters zijn silk domes? Met een scherpe, zachte of watvoor klankkleur?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Top speakers te koop, passend in bijv Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 06 dec 2009, 14:52

Tweeters kun je op 3 klankkleuren instellen. Filter heeft verschillende aansluitingen. De klank is verregaand neutraal. Ik kan het niet omschrijven als scherp of zacht. Je merkt eigenlijk niet op dat ze er zitten, het geluid blijft 1 geheel.

Op de speakers zit geen rooster, de tweeters hebben 3 verschillende behuizingen waarbij ook een roostertje geleverd zit.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Overig”