Lang leve winter 2012!

Hier gaat alles off-topic
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2011, 17:33
Locatie: Elst-Gld

Re: Lang leve winter 2012!

Bericht door Frankie » 14 feb 2012, 20:14

Gelukkig was ik slechts een kwart liter olie kwijt, toen de olie via de peilstok omhoog kwam. Ook heeft de Kappa moeite om de kachel heet te krijgen bij -10 o.i.d. Na een half uur rijden met de kachel op max. was 't nog niet echt aangenaam warm. Toch staat de koelwatertemperatuur binnen een minuut of 10 op 90 graden. Vreemd....

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Lang leve winter 2012!

Bericht door webturbo » 15 feb 2012, 10:38

Eigenlijk helemaal geen last met de 166. Nougoed, de kachel mag iets eerder warm, maar als ik jullie zo hoor mag ik over 5-10 minuten opwarmtijd van het interieur niet klagen. Wel jammer dat de stoelverwarming ook niet sneller is dan dat.

Cv heeft 1x de "flapflap" ziekte gehad, maar dat was de vroege ochtend dat het hier (ja HIER) min 22 was... 'opgelost' door open trekken van de deur met de juiste timing... sindsdien nooit meer gebeurd.

Grootste probleem was dichtgevroren sproeiers ; ik verdenk een restje zomertroep in het reservoir wat ik er niet op tijd uit gespoeld heb (dat spul gooi ik er zelf NOOIT in, ook in de zomer niet, nu weet ik weer waarom...)

De handrem zat trouwens ook muurvast gevroren, maar dan wel in de "los" stand gelukkig ;) Daar houd ik altijd rekening mee, en in dit geval niet voor niets.

De handrem is trouwens nergens voor nodig: winterbanden op de vooras en zomer-hankoeken op de achteras geeft al meer dan voldoende hilarisch weggedrag. Alsof de achterkant op zwenkwieltjes staat. Zo reed ik een keer thuis weg en stond na de eerste bocht subiet achterstevoren. Oeps. Precies hetzelfde kunstje nog een keer gedaan en voila ik kon weer door in de goeie richting ;) De buren moeten wel gedacht hebben, wat een malloot...

Geen handrem nodig, sturen met het gaspedaal alsof de aandrijving aan de goeie kant zit...

Grappig als de ondergrond voorspelbaar is, maar op de grote sneeuwdag heb ik dus maar even de Forester gepakt. Dat was me toch iets te link. En als ik me afgelopen maandag in gladheid had moeten wagen had ik dat opnieuw gedaan. De Foz staat weliswaar op *vier* zomerbanden, maar dat maakt 'm wel voorspelbaarder. Bovendien scheelt het flink dat ze allevier aangedreven worden. En vierwieldriften heeft ook wel wat :lol:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “LOL”