Verzekeren en/of taxeren

Hier gaat alles off-topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robkg
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:21

Verzekeren en/of taxeren

Bericht door Robkg » 06 jun 2013, 23:18

Toen ik belde om de Kappa in de verzekering te gooien ipv de Dedra kreeg ik even te horen dat ik ruim 2x zoveel mocht gaan betalen. Wat ik wel een beetje belachelijk vond, maar goed, veel keuze had ik niet aangezien die toch verzekerd moet zijn.

Wel ging ik nadenken, veel Kappa's (en alle Thema's) zijn >15 jaar oud, dat betekent; Youngtimer, met bijbehorende verzekering. Nu vroeg ik me af of er hier meer mensen dit hebben.

Een voorlopig offerte leverde mij voor All-Risk(!) een prijs op van 585 euro per jaar excl belasting en provisie. Ter vergelijking, mijn huidige verzekering is beperkt casco (ook wel WA plus genoemd) en kost 85 euro per maand (1020 per jaar). Met belasting (21%) kost het 708 euro per jaar, scheelt toch 300 euro per jaar. Plus dat het WA+ vs All-risk is.
Het enige is, dat er elke 3 jaar een taxatie gedaan moet worden, deze kosten +/- 150 euro, maar korting kan vaak geregeld worden.

Zijn er hier mensen met een Youngtimer verzekering voor hun Kappa/Thema
Lancia K SW 2.4 20v

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Verzekeren en/of taxeren

Bericht door JW turbo16V LX » 07 jun 2013, 08:14

je moet je allereerst afvragen waarom je een oude auto met een lage dagwaarde meer dan WA zou willen verzekeren. Extra premie weegt normaal gesproken niet op tegen het extra risico en bovendien dan ben je bij total loss een paar duizend armer, who cares.....als dat onoverkomelijk is, dan moet je sowieso geen auto gaan rijden. ;)
Gewoon het aantal km naar beneden brengen (dus niet als daily driver), dat helpt het beste, naast geen schade veroorzaken uiteraard. Succes met de auto en googlen :thumbup:

Gebruikersavatar
Robkg
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:21

Re: Verzekeren en/of taxeren

Bericht door Robkg » 07 jun 2013, 08:55

JW turbo16V LX schreef:je moet je allereerst afvragen waarom je een oude auto met een lage dagwaarde meer dan WA zou willen verzekeren. Extra premie weegt normaal gesproken niet op tegen het extra risico en bovendien dan ben je bij total loss een paar duizend armer, who cares.....als dat onoverkomelijk is, dan moet je sowieso geen auto gaan rijden. ;)
Gewoon het aantal km naar beneden brengen (dus niet als daily driver), dat helpt het beste, naast geen schade veroorzaken uiteraard. Succes met de auto en googlen :thumbup:
Ik verzeker een auto altijd WA + beperkt casco, dat rijdt net eventjes wat lekkerder en heeft me in het verleden ook al makkelijker op weg geholpen na een ongeluk (niet door mij veroorzaakt) en inbraken.

Nu staat mijn auto tegenwoordig niet meer langs de straat maar op een beveiligd terrein, toch wil ik liever WA + beperkt casco, wat overigens meestal niet veel scheelt tov alleen WA.
Lancia K SW 2.4 20v

innocenti
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 feb 2009, 22:10

Re: Verzekeren en/of taxeren

Bericht door innocenti » 11 jun 2013, 13:05

Op de Thema heb ik een WA-verzekering, met rechtsbijstand. Die laatste heeft mij al een paar keer geholpen bij aanrijding, met schuld van de ander. De eerste keer met de Thema kon ik de taxatie van Paolo zijn auto gebruiken om de taxateur te voeden. Daar ben ik toen goed mee weggekomen.

Afgelopen maand heb ik mijn bolides laten taxeren, incl. de Thema voor dagelijks gebruik. Het is aan jou de keus om de taxatie in de kast te leggen voor als je hem nodig hebt en/of om de verzekeringspremie te bepalen. Je haalt de kosten voor de taxatie (€100- €130 per 3 jaar) er volgens mij makkelijk uit.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verzekeren en/of taxeren

Bericht door Maarten-Jan » 11 jun 2013, 18:34

Na taxatie kun je hem ook meeverzekeren voor brand, tenminste, als je hem bij huis in de garage of carport zet. Dat is ook handig want een auto is niet meeverzekerd als het huis afbrandt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “LOL”