Opmerkelijke 8.32 kennismaking
Geplaatst: 08 feb 2018, 19:39
Mijn moeder heeft onlangs een nieuw tapijt laten leggen. Helaas was er toch een onvolkomenheid en daarvoor was iemand
langs gekomen om dat te inspecteren. Er was ook nog een aanzienlijk stuk tapijt over dat we hadden bewaard en in het
kantoortje van de garage gelegd. Dat moest ook even worden gecontroleerd. Daar lagen ook nog wat 8.32 spulletjes van me, oa een dashboard, een grille en een hele grote poster. De beste man moest even naar adem snakken en mijn moeder vroeg hem wat er aan de hand was. Hij wees op de 8.32 spullen, dat was zo bijzonder. Mijn moeder die helemaal niets met auto’s heeft verteld hem dat het van haar zoon is en dat de auto hiernaast staat. Die moest natuurlijk bekeken worden en mijn moeder begreep nog steeds niets over zijn opwinding.
Wat blijkt, hij had vroeger ook een 8.32 gehad. En deze gewoon voor dagelijks gebruik heeft ingezet.
Enfin, vandaag maar even contact met hem opgenomen. Hij had de 8.32 destijds, 1992/93, tweedehands geimporteerd uit Duitsland.
Het was een 1e serie uit 1988 zonder kat. En zoals gezegd deze bijna dagelijks gebruikt maar na 1 jaar toch van de hand gedaan.
Maar het bleek ‘n enorme Italo auto liefhebber en hij had zelfs maar liefst 3x een Thema Turbo gehad. Maar oa ook een Dedra Turbo, een
aantal Delta HF types, TC130 Abarth, Fiat Uno Turbo, Maserati 430. En zelfs ooit ook een Renault 5 Turbo phase 1 (middenmotor) gehad.
Hij kwam uit de buurt van Oss en wist ook te melden dat Harry Vos (Vos Transport) destijds ook een 8.32 had maar die later is ingeruild
op een nieuwe Maserati Ghibli.
Enfin het was een heel lang gesprek geworden. Maar zo wonderbaarlijk dat ik het niet voor mezelf wilde houden. Blijft een bijzonder
bezit zo’n 8.32
langs gekomen om dat te inspecteren. Er was ook nog een aanzienlijk stuk tapijt over dat we hadden bewaard en in het
kantoortje van de garage gelegd. Dat moest ook even worden gecontroleerd. Daar lagen ook nog wat 8.32 spulletjes van me, oa een dashboard, een grille en een hele grote poster. De beste man moest even naar adem snakken en mijn moeder vroeg hem wat er aan de hand was. Hij wees op de 8.32 spullen, dat was zo bijzonder. Mijn moeder die helemaal niets met auto’s heeft verteld hem dat het van haar zoon is en dat de auto hiernaast staat. Die moest natuurlijk bekeken worden en mijn moeder begreep nog steeds niets over zijn opwinding.
Wat blijkt, hij had vroeger ook een 8.32 gehad. En deze gewoon voor dagelijks gebruik heeft ingezet.
Enfin, vandaag maar even contact met hem opgenomen. Hij had de 8.32 destijds, 1992/93, tweedehands geimporteerd uit Duitsland.
Het was een 1e serie uit 1988 zonder kat. En zoals gezegd deze bijna dagelijks gebruikt maar na 1 jaar toch van de hand gedaan.
Maar het bleek ‘n enorme Italo auto liefhebber en hij had zelfs maar liefst 3x een Thema Turbo gehad. Maar oa ook een Dedra Turbo, een
aantal Delta HF types, TC130 Abarth, Fiat Uno Turbo, Maserati 430. En zelfs ooit ook een Renault 5 Turbo phase 1 (middenmotor) gehad.
Hij kwam uit de buurt van Oss en wist ook te melden dat Harry Vos (Vos Transport) destijds ook een 8.32 had maar die later is ingeruild
op een nieuwe Maserati Ghibli.
Enfin het was een heel lang gesprek geworden. Maar zo wonderbaarlijk dat ik het niet voor mezelf wilde houden. Blijft een bijzonder
bezit zo’n 8.32