Heb zelf een aantal jaar in de Dedra VVT gereden en vond het een fijne probleemloze auto. Zou persoonlijk ook nog steeds opteren voor deze motorvariant, omdat deze het meest uitgebalaneerd is en verder probleemloos is. De nokkenasversteller kost 130,- ex montage. Als hij al een keer vervangen is geeft hij doorgaans geen verdere problemen meer (gemodificeerd?). Wel heel belangrijk is op tijd olie verversen, want daar ligt vaak de oorzaak van het stukgaan van de versteller. Versteller is stuk als hij bij de koude start ratelende geluiden maakt gedurende een paar seconden.
Voor een complete vervanging van distributie, waterpomp, versteller, riem balansassen kom je naar ik meen bij de gemiddelde specialist (niet dealer) op ongeveer 800,- uit.
Let trouwens op dat je geen 1.8 zonder VVT koopt (109pk ipv 133pk). Vind ik persoonlijk namelijk niks (lange schakeloverbrenging, hoog gewicht, weinig acceleratie). Gemeten topsnelheid met mijn VVT: 210 km/h (op de A15, met 185000 km op de teller en LPG)
Auto rijdt overigens nog steeds vrolijk rond bij een van onze medeforumleden (waar blijft jouw reactie...)
Dedra aanschaf tips
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Dedra aanschaf tips
Ik zat mij inderdaad al af te vragen of de ´gewone´ 1.8 niet wat te slapjes is. Dat maakt de zoektocht weer wat specifieker. Er staat bij mijn garage overigens een 2.0 HF. Wel en sedan en die vind ik wat minder dan de SW, maar toch wel een mooi ding zo met 15 inch en ongetwijfeld een fijne motor. Ik geloof dat ik binnenkort toch ook maar aan de rit naar het verrres noorden moet. Bij Martin Willems staan 3 interessante exemplaren voor een nette prijs, dan heb ik wel meteen vergelijkingsmateriaal. Vooral die integrale blijft naar me lachen...
Re: Dedra aanschaf tips
Dedra HF turbo of integrale is natuurlijk het summum, maar niet praktisch als sedan en natuurlijk onderhoudsgevoeliger door het hoge vermogen.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Dedra aanschaf tips
Jep, al kan ik me voorstellen dat dat bij de integrale nog wel meevalt. Is eigenlijk gewoon een 16v met 4wd
Re: Dedra aanschaf tips
Jij bedoelt de integrale SW 16v vind ik toch minder begeerlijk). Ik bedoelde de sedan 2.0 turbo integrale.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vtddifpe1ofl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vtddifpe1ofl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dedra aanschaf tips
In Nederland zou ik liever een 2WD heb viscodrive
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)