Oja, ander zwak punt is nog de bumpersteunen, die aan de onderkant van de bumperhoeken zitten.
Ik koop dus nooit meer een Tipo C telg (tenzij nieuw met garantie ), en als een ander dat per se toch wil zou ik 'm adviseren de wagen op de brug nauwgezet te inspecteren op de genoemde punten. Liefst een tweekolommer, dan kan je ook goed in de wielkasten kijken. Anders blijft het roulette, want er zijn nog steeds ook nette. Deze 146 dacht ik goed bekeken te hebben, ik had een ander nog rotter(!!!) exemplaar al afgeserveerd, en de plekken kende ik onderhand. Toch heb ik me in de blauwe nog goed vergist. 1 gat had ik gevonden, voetenbak linksachter, maar ach... dat doen we wel even toch? Uiteindelijk ben ik weken bezig geweest met acht(!) gaten en twee rotte bumpersteunen. Roest heeft echt veel weg van een ijsberg.
Of worden de tipo c's kwalitatief verschillend in elkaar gezet? Andere fabrieken ofzo? Waarbij Alfa natuurlijk de slechtste heeft, ze hebben immers een naam hoog te houden qua roest
Oja, mijn 146'je is van 1998. En deze foto waar m'n roestrelaas op ar145c.nl mee begon, was helaas GEEN fotoshop:
Genomen VOORdat ik een slijptol ter hand nam! Foto is overigens gaan circuleren over een aantal alfa fora
Verkopers blijven altijd roepen... ja maar meneer, de NIEUWE alfa's roesten niet meer hoor!
Op een gegeven moment stop je ze te geloven... zie SCARB forum, een flintstone-156:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=43998" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook hevig rottende 147's (Modified-C, equivalent Lybra) zijn al bekend... het interesseert ze gewoon niet, ze doen er niets aan... ze zijn bij Fiat tevreden met het wegwerp-auto imago...
Dedra SW 1.8 VVT
Re: Dedra SW 1.8 VVT
M'n vriendin heeft 3 jaar in een 98'er VVT gereden!
Altijd probleemloos! Het ding was ook keihard! En het torretje hangt heerlijk aan het gas.
Als je de distributie ed moet vervangen is dat wel een dure hobby, want er zitten heel veel spanrolletjes op!
Maar voor de rest echt een top karretje!
Altijd probleemloos! Het ding was ook keihard! En het torretje hangt heerlijk aan het gas.
Als je de distributie ed moet vervangen is dat wel een dure hobby, want er zitten heel veel spanrolletjes op!
Maar voor de rest echt een top karretje!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Olijnsma is inderdaad een keurige ex-Fiat-dealer. En het zijn Friezen, die zijn van nature erg betrouwbaar. Ik denk dat ze het geen probleem vinden om de auto even voor je op de brug te zetten. We horen wel hoe 't afloopt...
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 19:21
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Tip kijk eens op de site van de Domeinen (inbeslag genomen goederen),
daar werd pas een Dedra 1.8 SW 170.000km gegund (na inschrijving) voor 200.= .
Een maand of 5 geleden stond er ook een Thema, daar was ik te laat achter terwijl ik er iedere week
wel een keer langs rijd (Bleiswijk).Ze hebben daar elke maand een dag dat je daar op de
inbeslag genomen goederen kan bieden/inschrijving, een paar dagen na bieden staan de gegunde kavels met het
bedrag erbij. Staan ook regelmatig auto's zonder kenteken bij, voor evt. sloop.
daar werd pas een Dedra 1.8 SW 170.000km gegund (na inschrijving) voor 200.= .
Een maand of 5 geleden stond er ook een Thema, daar was ik te laat achter terwijl ik er iedere week
wel een keer langs rijd (Bleiswijk).Ze hebben daar elke maand een dag dat je daar op de
inbeslag genomen goederen kan bieden/inschrijving, een paar dagen na bieden staan de gegunde kavels met het
bedrag erbij. Staan ook regelmatig auto's zonder kenteken bij, voor evt. sloop.
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Bij mijn Marea (ook een tipo C) heb ik aan de bodem nog geen roest ontdekt. De garage ook niet anders had ik het wel gehoord (heb hem daar niet gekocht). Hij is bijna 10 jaar oud, maar gaat over een paar maanden weg, nadat ik hem 5 jaar heb gehad.
Enige roestschade had ik aan het dak, onder de afdekstrips. Paar blaasjes bleken aardige gaten te verbergen. Is grotendeels onder garantie verholpen toen ik de auto al 1,5 jaar had, door de verkoper.
Mijn ouders hebben een Tipo van 1990 gehad, bijna 9 jaar in gereden, ook geen spat roest. Het maakt misschien wel verschil uit welke fabriek ze zijn gekomen. De Tipo kwam uit Cassino, de Marea uit Cassino of Mirafiori. De Alfa 146 kwam uit Pomigliano d'Arco. Blijkbaar hebben ze daar nog wat ex-Sud 'boeren' in dienst die de handen niet wassen na de salamilunch
Enige roestschade had ik aan het dak, onder de afdekstrips. Paar blaasjes bleken aardige gaten te verbergen. Is grotendeels onder garantie verholpen toen ik de auto al 1,5 jaar had, door de verkoper.
Mijn ouders hebben een Tipo van 1990 gehad, bijna 9 jaar in gereden, ook geen spat roest. Het maakt misschien wel verschil uit welke fabriek ze zijn gekomen. De Tipo kwam uit Cassino, de Marea uit Cassino of Mirafiori. De Alfa 146 kwam uit Pomigliano d'Arco. Blijkbaar hebben ze daar nog wat ex-Sud 'boeren' in dienst die de handen niet wassen na de salamilunch
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Ja dat vroeg ik mij ook al af: zit er bv verschil tussen de merken onderling?
Een roestende Tipo bodem heb ik nog nooit gezien terwijl de 155 er om bekend staat. Ik kreeg een complimentje van de garage omdat de 155 nog zo mooi was van onder terwijl een vriendin van ons een iets jongere 155 had die er zeker net zo mooi uit zag maar van onder erg slecht was!
Maatje van me heeft een Dedra 1.8 sedan en daar zit naar mijn idee ook geen roest aan/onder.
Ik wacht wel af, als Andy contact heeft gehad met de verkoper en het lijkt hem wat, dan gaan we maar eens kijken. Het feit dat het een bekende ex Fiat dealer is doet ook wel een hoop...
Wordt vervolgd.
Een roestende Tipo bodem heb ik nog nooit gezien terwijl de 155 er om bekend staat. Ik kreeg een complimentje van de garage omdat de 155 nog zo mooi was van onder terwijl een vriendin van ons een iets jongere 155 had die er zeker net zo mooi uit zag maar van onder erg slecht was!
Maatje van me heeft een Dedra 1.8 sedan en daar zit naar mijn idee ook geen roest aan/onder.
Ik wacht wel af, als Andy contact heeft gehad met de verkoper en het lijkt hem wat, dan gaan we maar eens kijken. Het feit dat het een bekende ex Fiat dealer is doet ook wel een hoop...
Wordt vervolgd.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Ik denk dat het echt aan de fabriek ligt en degen die er aan gewerkt heeft. Onze Tempra SW uit 1995 metb 550.000km op de klok had ook geen spatje roest op de bodem.
Ben benieuwd Ronald
Ben benieuwd Ronald
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Denk ik ook, als je kijkt naar de Thema SW's, die bij pininfarina gemaakt zijn, zijn de achterschermen nog wel 20 keer slechter dan die van de berlina's
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Dedra SW 1.8 VVT
Hmm, ik heb ook al eens een Tempra dieseltje wegens roest laten staan, dat was toen ik uiteindelijk met Blue Band thuiskwam (de lichtblauwe Croma TDID)