vloerbedekking bijrijderskant nat

Vraagbaak interieur
Plaats reactie
Turbo-man
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:01

vloerbedekking bijrijderskant nat

Bericht door Turbo-man » 22 aug 2011, 20:47

Hallo Lancia rijders.

Heb een Fiat Croma en nu heb ik vandaag geconstateerd dat ded vloerbedekking aan bijrijderskant zeiknat was.
Ik heb hierop de stoel eruit gehaald en de vloerbedekking los gehaald. De isolatiemat was doorweekt en zeik en zeiknat.
Ik heb zo goed als ik kan meeste drooggemaakt en probeer de rest met kranten eruit te krijgen.

Waardoor is dit gekomen? Ik zag dat er aan de zijkant van de dorpel een afdekdop er niet goed in zat maar volgens mij
komt daar normaal geen water doorheen of wel soms?

Daarnaast is het flink warm geweest laatste dagen en heb ik met de auto niet door regen of zo gereden. Ik vermoed dat het de kachel is maar hoe is dit te controleren en wat kan het zijn? Komt dit vaker voor?

Heeft iemand nog een goed isolatiemat liggen want deze stinkt aardig door de vocht.

Groeten
Turbo-man
Turbo-man, Fiat liefhebber en eigenaar van...
Croma Turbo i.e. Abarth 1989 - 235 pk
Croma Turbo i.e. Hörmann 1987 - 212 pk
Uno Turbo i.e. Antiskid 1989 - 150 pk
Uno Turbo i.e. 1.3 1990
Uno 1.5 SX 1988
Coupe 20v Turbo 1998 -341 pk
Stilo Abarth 2.4 20v

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: vloerbedekking bijrijderskant nat

Bericht door Maarten-Jan » 22 aug 2011, 21:46

Als het koelwater is dan ruik je dat. Koelwater ruikt heel typisch.

Het zal gewoon water zijn uit bijvoorbeeld de bak onder de ruit. Daar kan veel bladeren troep in liggen en dan loop je de kans dat hij overstroomt in je interieur na jaren van ophoping. Ook kan het je deurrubber zijn die deze lekkage veroorzaakt. Goed uitzoeken dus! Als het via de dorpel komt heb je dermate veel roest dat je ook bijna door de vloer moet zakken.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Turbo-man
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:01

Re: vloerbedekking bijrijderskant nat

Bericht door Turbo-man » 22 aug 2011, 22:54

Maarten-Jan schreef:Als het koelwater is dan ruik je dat. Koelwater ruikt heel typisch.

Het zal gewoon water zijn uit bijvoorbeeld de bak onder de ruit. Daar kan veel bladeren troep in liggen en dan loop je de kans dat hij overstroomt in je interieur na jaren van ophoping. Ook kan het je deurrubber zijn die deze lekkage veroorzaakt. Goed uitzoeken dus! Als het via de dorpel komt heb je dermate veel roest dat je ook bijna door de vloer moet zakken.
Hallo er ligt geen bladeren of dergelijke in bak onder raam. Deurrubber denk ik zelf niet. De vloer is verder vrij van roest ook dorpels zijn in goede staat.

Ik heb automatic heating system in mijn Croma, als ik deze niet op kachel zet of helemaal uit zet blijft deze dan toch doorlekker of gebeurt dit alleen als je kachel aanzet?

Het is een muffe lucht die je ruikt..

Groeten
Turbo-man
Turbo-man, Fiat liefhebber en eigenaar van...
Croma Turbo i.e. Abarth 1989 - 235 pk
Croma Turbo i.e. Hörmann 1987 - 212 pk
Uno Turbo i.e. Antiskid 1989 - 150 pk
Uno Turbo i.e. 1.3 1990
Uno 1.5 SX 1988
Coupe 20v Turbo 1998 -341 pk
Stilo Abarth 2.4 20v

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: vloerbedekking bijrijderskant nat

Bericht door Maarten-Jan » 22 aug 2011, 23:23

Je zult er versteld van staan hoeveel water er kan lekken door een niet goed sluitend deurrubber. Hang je neus eens in het expeansievaatje van het koelwater en vergelijk die geur. Als het echter zo erg lekt zul je dat ook aan het niveau merken. Afhankelijk van de plek van de lekkage maakt het niet uit of de kraan dicht of open is. Er staat immers druk op het systeem. De kraan zelf zou ook kunnen lekken en dat kan weer afhangen van de positie van deze kraan. Ik heb dat bij een Thema echter nog nooit zien lekken.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: vloerbedekking bijrijderskant nat

Bericht door Volumex » 22 aug 2011, 23:54

Naar mijn idee heeft hij helemaal geen kraan. De temperatuur wordt geregeld door kleppen die al dan niet de luchtstroom via de kachelradiateur leiden. Ofwel; de stand van de kachel maakt niet uit voor dit euvel. Overigens als je vloerbedekking zo nat is, moet je dit ook zien aan koelvloeistofverlies. Ik denk zelf ook sterk aan de bak onder de ruitenwissers. Kijk eens naar de afdichting van het optionele luikje voor recirculatie. Er zit een zwart stalen plaatje in het schutbord aan de rechterzijde, wat alleen in gebruik is bij voertuigen met airco die voorzien zijn van recirculatiefunctie.

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: vloerbedekking bijrijderskant nat

Bericht door Betakoen » 23 aug 2011, 17:20

Ik heb ooit een Thema gehad met hetzelfde euvel, en daarvan bleek bijna de hele onderkant van de vooruit los te zitten.
Die kon je gewoon in één hoek omhoogduwen.

Misschien toch ook even nakijken voor de zekerheid.
Als de auto een schuidak heeft kunnen verstopte afvoeren ook het probleem zijn natuurlijk

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”