Koerslijsten inkoop handel

Vraagbaak aanschaf
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Koerslijsten inkoop handel

Bericht door Maarten-Jan » 19 okt 2010, 10:16

Beste Forumvrienden,

Omdat ik de aanschaf van een Lancia Kappa SW uit Duitsland overweeg kom ik ook in de BPM perikelen. Ik zie nu op de ANWB site dat de inkoop van de handel van deze auto erg laag geprijsd is. Dat is gunstig omdat je dan een zeer gunstige afschrijving verkrijgt. Het is het verschil tussen een restwaarde van circa € 2100 tegenover een handelswaarde van € 550.

Dit moet ik wel aantonen en bewijzen. Wie kan me helpen aan een uitdraai van een koerslijst inclusief kilometercorrectie?

Alvast dank!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Koerslijsten inkoop handel

Bericht door webturbo » 19 okt 2010, 13:16

Let op dat de leeftijdskorting tegenwoordig kan oplopen boven de 90%. Heel goed uitrekenen dus (en niet de autoweek calculator vertrouwen want die maakt er boven de 10 jaar een puinhoop van).

Ik vraag me dus sterk af of invoeren op taxatie- of handelswaarde wel interessant voor je zal zijn, of dat je beter af bent met de 'gewone' leeftijdskorting.

Ikzelf was met de BMW destijds veel beter af met de leeftijdskorting, dat ondanks een nieuwprijs (1997) die in NLG de twee ton gehaald zou hebben...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Koerslijsten inkoop handel

Bericht door Maarten-Jan » 19 okt 2010, 13:27

BPM korting zit bijna op 95%. Dat komt neer op een restwaarde van € 2100,-. Volgens ANWB is de koopprijs van de handel slechts € 550,- op basis van bouwjaar, afschrijving en kilometerstand. Ik zou hier dus een kleine 3/4 op de BPM kunnen besparen! En dat is al snel € 450,-. Ik weet wel leukere bestemmingen voor dat geld dan de douane. Ik moet alleen met een koerslijst aan kunnen tonen dat de handel echt zo weinig over heeft voor een K SW.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Koerslijsten inkoop handel

Bericht door webturbo » 19 okt 2010, 13:37

Voor zo'n lage inkoopsprijs moet je inderdaad wel met keiharde bewijzen komen.

Gauw opvragen bij ANWB dan, die koerslijst, voordat de Kappa er geheel uit verdwenen is... (lijst gaat meen ik niet verder dan 10 jaar)
Afbeelding

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Koerslijsten inkoop handel

Bericht door webturbo » 19 okt 2010, 13:39

AW vermeldt een koers van 3000 euro voor een K SW 2.4. Dat is misschien een verkoopprijs, maar dat gat is wel erg groot....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Koerslijsten inkoop handel

Bericht door Maarten-Jan » 01 nov 2010, 12:57

Het antwoord is: AutoTelex. Die rekent automatisch met de koerslijst en wordt geaccepteerd door de Belastingdienst!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”