Pagina 1 van 1

Thema voor Kappa???

Geplaatst: 17 feb 2009, 20:01
door Gerard Strick
Heb zaterdagochtend in Waddinxveen een Kappa gekocht althans € 150,- aanbetaald.
Het is een mooie zwart metallic met beige alcantara, een 2.0 le uit 1997.
Ik kan hem vrijdag ophalen omdat distr riem vervangen moest worden, ondanks dat ik vrij
veel kilometers afleg toch maar gedaan, op benzine.

Nadat ik thuis kwam ff mail gecheckt, iemand had erg veel interesse in mn thema lx en stelde
voor om zijn auto ( Kappa 2.4 uit 2000 op G3 ) evt te ruilen, woont nu dicht bij z'n werk en Gas
hoeft dus niet meer, hele oh history er bij en mijn favoriete combi: blauw met beige alcantara....

Hij is bij arendse in onderhoud maar heeft wel 325.000km gelopen, hij loopt heel goed en
verbruikt geen olie, zou het een goede keuze zijn, ik wil hem natuurlijk wel een tijdje rijden.

Dit is m
kappa interieur.JPG

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 17 feb 2009, 20:03
door Gerard Strick
Trouwens, nog wat vergeten te vragen, wat houdt powerdrive versnellingsbak eigenlijk in?

Hij zit in die zwarte, heb gegoogled maar kan het niet echt ontdekken...

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 17 feb 2009, 20:08
door Jan Willem
Een powerdrive is een kortere eindreductie, dus snellere acceleratie. Het alternatief is Comfortdrive, langere overbrenging dus, iets trager acceleratie, minder toeren, minder verbruik, meer comfort.....

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 17 feb 2009, 20:11
door Gerard Strick
Had ik dat maar eerder geweten..... :(

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 17 feb 2009, 20:45
door Maarten-Jan
Powerdrive is de optie die je moet hebben. Comfortdrive werd destijds bijna het Waterloo van Lancia in NL!

Kilomterstand voor 2.4 onbelangrijk. Wij staan al ruim op 380 dkm op LPG.

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 24 mar 2009, 00:38
door Ralph
Een vriend van me heeft er een met 415.000km die ik onderhoud. Ik heb op regulier onderhoud na niets geks gevonden. blijft lopen die kist!!

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 24 mar 2009, 17:28
door Frank
Is het vervangen van de distributieriem bij een Kappa 5 cilinder ook moeilijk? Ik weet dat bij een Fiat Marea het motorblok er zo'n beetje uitgevist moet worden voordat je erbij kunt. Is dat bij de Kappa ook nodig?

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 24 mar 2009, 19:30
door Cromapower
Bij de Kappa heb je wel wat meer ruimte, dat is wel te doen.
Bij de Marea moet je officieel inderdaad de motor uitbouwen om distributie te vervangen, volgens Fiat dan. Bij de dealer waar ik werkte hadden we deze truc; Motorsteun loshalen aan distributiekant en met garage krik met blokje hout erop het blok verzichtig een klein stukje opkrikken zodat hij zo gekanteld is dat je er net bij kan. Wel met beleid uiteraard.

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 27 nov 2009, 15:04
door webturbo
Hoe vaak moet die riem eigenlijk van een 20V? Ik lees getallen van 60k (net als de 16V) tot 105k, 120k zelfs... men is het er duidelijk niet over eens :)

Er zijn gevallen bekend dat ze na 50-60k al breken, maar zijn dat niet die gevallen waar men 'vergeten' is de spanrollen mee te pakken bij vervanging??

Re: Thema voor Kappa???

Geplaatst: 27 nov 2009, 16:03
door Frank
In het algemeen geldt voor alle Italiaanse benzinemotoren 60k of 3 jaar. Zeker niet meer! Alleen voor Maserati's etc gelden nog kortere intervallen.

Altijd alles vervangen is het devies, bij de 5 cilinders ook de waterpomp meen ik.