Uitlaatlijn Lancia Kappa

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaapvliet
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jan 2012, 21:47
Locatie: Nieuwe Tonge

Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Jaapvliet » 08 okt 2012, 18:46

Goedenavond forummers,

Ik heb weer eens een vraag: de bodemplaat van een Alfa 166 en een Kappa komen (grotendeels) overeen is mij ooit eens verteld. In hoeverre geldt dat voor de onderdelen van het uitlaatsysteem (dempers)?

Ik heb nl. van Ragazzon en Supersprint wat leuks op het oog... en aangezien de huidige dempers niet al te fris meer zijn... :roll: ;)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 08 okt 2012, 19:27

Houd daar maar rekening met grote afwijkingen. Het heeft ook met de uitlaatspruitstukken op de motor te maken. Ik ga ervan uit dat er weinig tot niets overeenkomt. Op Ebay staat vaak namaak van IMASAF. Voldoet eigenlijk prima en kost per deel ongeveer 100 euro.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Jaapvliet
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jan 2012, 21:47
Locatie: Nieuwe Tonge

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Jaapvliet » 29 okt 2012, 20:39

Goedenavond allen,

een kleine statusupdate:

Er hangt nu een CSC demper origineel bestemd voor een Alfa 166 V6 onder de coupé. Nu komt die fijne 5-cilindersound helemaal tot zijn recht! :D

Afbeelding

Enige wat aanpassing behoeft is de middendemper; flens een beetje schuin naar binnen richten, en klaar is Kees. De demper hangt er ongewijzigd onder. ;)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 29 okt 2012, 20:47

Ziet er fris uit! Klinkt het echt anders?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Jaapvliet
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jan 2012, 21:47
Locatie: Nieuwe Tonge

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Jaapvliet » 29 okt 2012, 21:28

Ja de demper wel, de rest van de bodem staat hoog op mijn prioriteitenlijste voor een cleaning/tectylbehandeling hoor :D .

Het geluid is (nu al) heerlijk te noemen: lekker diep en zwaar, en naarmate hij meer opwarmt wordt dat nadrukkelijker. Maar het blijft beschaafd en niet te schreeuwerig, en dat is precies wat ik wilde bereiken. ;)

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Cromapower » 29 okt 2012, 21:58

Mmm dat ziet er interessant uit zeg, je maakt me wel benieuwd naar het geluid.
Ik wil bij onze Kappa is een open lichtfilter monteren om te kijken of het 5-cilinder roffel wat duidelijker maakt.
Maar dit is ook wel wat zeg.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Jaapvliet
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jan 2012, 21:47
Locatie: Nieuwe Tonge

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Jaapvliet » 29 okt 2012, 22:36

Cromapower schreef:Mmm dat ziet er interessant uit zeg, je maakt me wel benieuwd naar het geluid.
Ik wil bij onze Kappa is een open lichtfilter monteren om te kijken of het 5-cilinder roffel wat duidelijker maakt.
Maar dit is ook wel wat zeg.
Ik geloof wel dat je die roffel dan wat beter gaat horen. Ik weet het zelfs wel zeker :angel: (ervaringen uit het verleden, niet met een Lancia hoor :D ). Maar om eerlijk te zijn vind ik dit wat meer bij zo'n auto 'passen' zeg maar... Dat geluid kun je misschien nog wel eens gaan horen hoor. Brouwershaven is de wereld niet uit voor mij :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Uitlaatlijn Lancia Kappa

Bericht door Lancialover » 29 okt 2012, 23:48

Gaaf Jaap, dat moet ik binnenkort maar eens komen beluisteren! 8-) Het staat ook wel mooi subtiel denk ik zo

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”