ruitenwisser achterruit Kappa SW

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

ruitenwisser achterruit Kappa SW

Bericht door Jan Willem » 11 feb 2009, 19:46

De kunststof ruitenwisser-arm op de achterruit van mijn Kappa SW is enigszins getordeerd. Daardoor komt de gelijding van het rubber gevaarlijk dicht bij de ruit. Aan de schade aan de ruit te zien is dat in het verleden wel vaker gebeurd.

Als ik naar andere achterruiten van Kappa SW's kijk is dat een standaard voorkomend probleem. Volgens Gerrit Radstaat is het probleem te verhelpen door de arm te verwarmen en hem voorzichtig terug te buigen. Mijn huis tuin en keuken föhn wordt niet warm genoeg en de professionele afbrand-föhn van mijn schilderende collega's wordt een paar honderd graden te warm.

Toen ik laatst op de sloop een wisser en arm van een Alfa 145 (in zo goed als nieuwstaat) tegenkwam heb ik die maar meegenomen omdat de gelijkenis erg groot was.
Volgens de sloper kost een nieuwe (alleen origineel en compleet met arm) achterruitenwisser van een Alfa 145 ongeveer €80.
Deze wisser heeft exact hetzelfde wisserblad, is van dezelfde fabrikant, alleen is ede arm 2-3 cm korter.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ruitenwisser achterruit Kappa SW

Bericht door Maarten-Jan » 11 feb 2009, 20:08

Ik had hetzelfde probleem en heb het eenvoudig opgelost door een ander wisserblad te monteren. De wisser kwam
daardoor hoger op de ruit en aanlopen is verleden tijd. Ik heb een wisserblad van een Peugeot 307 SW gebruikt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2009, 00:07
Locatie: Selfkant DE

Re: ruitenwisser achterruit Kappa SW

Bericht door Ralph » 24 mar 2009, 00:51

De arm van de punto is het zelfde. Ik heb er laatst voor de K.sw een besteld bij de dealer kost ie 50euro.

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”