Armsteun bijrijderszijde kapot?

Vraagbaak interieur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Armsteun bijrijderszijde kapot?

Bericht door Maarten-Jan » 07 feb 2009, 23:33

In de Kappa is de armsteun van de bijrijder anders gevormd dat die van de bestuurder. De bijrijder kan de deur met de armsteun naar binnen trekken. Helaas is de boven aansluiting hiervan op de deur zeer zwak. Als je het eens losgehaald hebt maak je het zeker kapot en loop je de kans dat een te enthousiaste passagier de armsteun aan de bovenkant lostrekt. Een vervelende situatie, je wilt een bijrijder toch niet gelijk confronteren met een slechte constructie van Lancia?

Vandaag moest het paneel eraf om de deurklink weer in het gareel te krijgen. Dus heb ik meteen mijn armsteun aangepakt. Met het paneel eraf kun je de armsteun van het paneel afschroeven. Aan de achterzijde zitten 4 kruiskoppen. Met de armsteun in de hand ben ik toen aan het bedenken gegaan; dit is mijn oplossing.

Uit de voorraad ringen heb ik een grote ring gepakt en eentje die precies in het gat van de oorspronkelijke behuizing past. Er zit veel plastic een een soort schroefdraad in de armsteun, dat heb ik allemaal verwijderd. Vervolgens heb ik de kleine ring in de uitsparing gestopt en de boel via de andere zijde dichtgekit met zeer goede kit die ook lijmeigenschappen heeft. Zo heb ik dus het uiteinde van de armsteun voorzien van twee begrenzingen; de ringen en een solide basis van veel kit. Als de kit straks hard is boor ik een gat door de twee ringen; dwars door de kit en dan gaat het nooit meer stuk (hoop ik).
Bijlagen
Afb025.jpg
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Armsteun bijrijderszijde kapot?

Bericht door Lancialover » 16 feb 2009, 17:39

Ik ben benieuwd of het gaat werken MJ! De volgende oplossing is misschien ook wel een mogelijkheid, ik gebruik die zelf iig wel eens om een versleten schroefdraad in bijvoorbeeld een bumper te repareren. In plaats van de kit die jij gebruikt vul ik de ruimte dan met polyesterlijm, of glasvezelplamuur, waarin dan een inslagmoer bevestigd wordt

Afbeelding

Je moet dan alleen even opletten dat de inslagmoer goed gepositioneerd wordt, om nog aan te kunnen sluiten op het deurpaneel. Welke manier er eventueel sterker is weet ik niet, voordeel van de polyesterlijm/glasvezelplamuur is de snelle uitharding.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Armsteun bijrijderszijde kapot?

Bericht door Maarten-Jan » 16 feb 2009, 17:59

Inmiddels heb ik de inbusbout weer door het uitgeboorde gat gedraaid. Deze verankert zich in de deur. het zit weer zo vast als een huis.

@Lancialover; dat lijkt me ook een prima oplossing., al heb je de schroefdraad dus niet perse nodig in dit geval.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”