Ophanging en meer

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Ophanging en meer

Bericht door Daniel_25 » 11 aug 2022, 10:19

De originele velgen die op mijn auto horen zijn 14 inch velgen (rechts op de foto die ik hierboven heb geplaatst). Maar ik wil dus 15 inch velgen zoals ze bij latere series zijn geleverd. Deze zijn inderdaad donkergrijs en diamontcut met blanke lak.
Velgen laten afdraaien vind ik veel te duur, dus heb ik zitten kijken of ik zelf zoiets kon nabootsen. Ik wou de voorkant polijsten en zelf dat diaomntcut structuur aanbrengen en daaroverheen blanke lak spuiten. Maar dat ging ook niet, bijna alle velgen die ik hier heb liggen hebben wel ergens een deuk of stoeprandschade zitten op de voorkant. Gaten vullen wil natuurlijk niet als er blanke lak overheen gaat.
Als laatste nog geprobeerd om de velg in zijn geheel te spuiten (zodat ik wel gaten kan vullen) en dan alleen op de voorkant, waar normaal wordt afgedraaid, chroom lak te spuiten en daar dat structuur in aan te brengen. Maar een velg met die rondingen afplakken, zodat alleen de chroom lak op de voorkant komt, bleek te veel voor mijn geduld.
Dus heb ik maar de hele voorkant inclusief de inhammen met een dunne laag chroomlak gespoten en daar blanke lak overheen gedaan. Resultaat zie je dus in de foto die ik eerder heb geplaatst.

Hier nog een foto om goed het verschil te zien tussen wat ik heb gedaan (links) en een originele diamont cut velg (rechts).
Bijlagen
Velgen.jpg

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Ophanging en meer

Bericht door Cromapower » 11 aug 2022, 20:59

Zo op de foto vind ik het resultaat van de velg geeneens verkeerd hoor
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Ophanging en meer

Bericht door wpcastillom » 11 aug 2022, 22:28

Ja niet verkeerd, ik zou ze wel onder de auto willen zien.

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Ophanging en meer

Bericht door Daniel_25 » 15 aug 2022, 15:17

Dan ga ik maar alle vier velgen zo spuiten maar omdat de kapotte nokkenas veel tijd heeft gekost gaat dat de komende weken niet lukken. Jammer, dan maar uitstellen tot later dit jaar of misschien wel de lente.
Ik ben wel benieuwd hoe 2K autolak zicht houd op een velg. Oppassen met hitte en remvloeistof in ieder geval.

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Ophanging en meer

Bericht door Daniel_25 » 13 mei 2023, 18:04

Het heeft wat lang geduurd maar het is uiteindelijk toch gelukt om een set velgen op te knappen. Het was veel te veel werk, zeker niet iets dat ik graag herhaal, maar klaar is klaar.
Na twee weken drogen er nieuwe banden op gemonteerd en dan eindelijk onder de Thema gezet.
De kleur van de velgen is wel wat vreemd, afhankelijk van het lichtinval en ook de hoek dat je ze bekijkt lijken ze soms zwart en soms zilver. Foto´s zijn niet echt goed gelukt maar je kunt wel een idee krijgen van wat ik bedoel.
Of ik ze mooi vind weet ik nog niet, maar wat ik wel weet is dat ze zeker niet zo lelijk zijn als de oude velgen.
Bijlagen
Velg_1.jpg
Velg_2.jpg
Velg_3.jpg

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Ophanging en meer

Bericht door wpcastillom » 13 mei 2023, 19:51

Heb je ook een foto met de hele auto erop?

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Ophanging en meer

Bericht door Cromapower » 13 mei 2023, 20:46

Ik zou het ook graag op een foto met de complete auto willen zien.
Persoonlijk had ik een tintje lichter gedaan
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Ophanging en meer

Bericht door Daniel_25 » 13 mei 2023, 21:39

De tint is inderdaad donkerder geworden dan de bedoeling was maar daar is nu niet zo veel meer aan te doen. Toen ze horizontaal lagen (bij het spuiten) leken ze weer veel te licht. :crazy:
Een foto van de hele auto zal ik later eens proberen te maken, zo onder het afdak is dat niet echt te doen.
Op zich is een foto maken van iets te donkere velgen onder een witte auto bijna niet te doen met mijn 20 jaar auto camera.

In het algemeen ben ik niet ontevreden met het resultaat, op de tint na dan. De volgende keer, welke niet komt, kan ik het altijd nog beter doen :lol: .

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ophanging en meer

Bericht door Maarten-Jan » 14 mei 2023, 07:36

Ze zien er in ieder geval weer netjes uit! Ze worden doorgaans snel aangetast door foest, hopelijk blijven Ze nu wat langer mooi.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Ophanging en meer

Bericht door Daniel_25 » 15 mei 2023, 17:12

Dat ze snel roesten klopt denk ik wel. Een van de velgen die ik heb gespoten was ongebruikt, dus "nieuw", maar deze was aan de voorkant niks anders dan witte poeder. Ik vermoed dat hij lange tijd ondersteboven in een vochtige kofferbak heeft gelegen (maar liever roest dan krom).

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”