De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door Maarten-Jan » 18 mei 2011, 19:15

18 mei gaat de dag in als een MOOIE dag. Zowel de Thema 8.32 SW als onze nieuwe boot zijn vandaag beiden goedgekeurd! Nu maar aan de slag om de auto echt klaar te maken.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door Stefan Elshout » 18 mei 2011, 21:53

Gefeliciteerd!
Hoe is het nu opgelost met de Co?
En wat staat er op de planning om hem echt klaar te krijgen?

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door webturbo » 18 mei 2011, 22:14

Oh, dus als je de 8.32 niet klaar krijgt ga je gewoon met de boot naar Italië :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door Maarten-Jan » 18 mei 2011, 22:20

Geen idee, hij is goedgekeurd dus blijkbaar onder de 3,5 gebleven. Ik moet nog horen hoe of wat.

Ik kan helaas de auto thuis niet kwijt omdat de straat opgebroken is (komt me nu heel slecht uit). Hij logeert dus bij de garage. Ik wil in ieder geval die regelaar voor het stationaire toerental schoonmaken aangezien ik merkte dat het stationair soms wat grillig heen en weer gaat. De regelaar lijkt dus een beetje achter te lopen. Ik denk dat daar de voornaamste oorzaak voor de stationaire loop ligt.

Inmiddels heb ik de Lambda sensor gedemonteerd en de temperatuurvoeler. Beiden wil ik in de serie 1 uitlaat inbouwen voor vertrek. De KAT is inderdaad stuk. Allerlei brokstukken liggen er in. Wat ben ik nu blij dat ik geen milieucode op kenteken heb! Ik heb eigenlijk geen tijd om de inlaat te demonteren dus dat laat ik zitten. Ik ben wel erg verlekkerd aan het kijken naar die electronische injectie (285 pk wil ik heel graag hebben!). Ik heb al contact met die Duitser, dus hoop ik in de loop van dit jaar bij hem langs te gaan om zijn werkzaamheden te bekijken.

@Webturbo; de auto gaat een stukje sneller en de boot mag voorlopig geen zout water zien...
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

geronimo75
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 okt 2008, 12:46

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door geronimo75 » 18 mei 2011, 22:37

webturbo schreef:@geronimo : EGR kost geen vermogen, want EGR is volgas buiten werking.
dat is waar, heb je gelijk in. :oops:

geronimo75
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 okt 2008, 12:46

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door geronimo75 » 18 mei 2011, 22:46

Stefan Elshout schreef::thumbup:
+ dat ik nachtmerries krijg van mensen die brandende lampjes omzeilen met tussen geprutste weerstanden en het idee hebben dat de helft van de onderdelen op een auto 'compleet overbodig' zijn. En 9 van de 10 keer een slecht lopende auto eraan overhouden omdat ze 2pk denken te winnen.
Excuses als het vijandig overkomt (wat niet de bedoeling is) maar ik heb ondertussen al zoveel beunpraktijken bij 8.32's gezien dat ik er gewoon moedeloos van wordt. En ik ben dan weer dagen bezig om het in de eerste plaats weer origineel te krijgen voordat ik al kan beginnen met het probleem op te sporen.
Heb je helemaal gelijk in.
Maar dat (Exhaust) lampje kan je dus wel zonder problemen omzeilen zeker als die kat er toch uit gaat.

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door Stefan Elshout » 18 mei 2011, 23:03

@Geronimo
En hoe zeker weet je of dat deze foutmelding (wel of niet zichtbaar op het dashboard) door de elektronische regeleenheid wordt 'opgemerkt' en in noodloop gaat draaien? Ik ben daar namelijk niet zo zeker van als dit met je lambdasonde te maken heeft, en dus met je brandstofdruk.
Een noodloop merk je bij de KE3 namelijk relatief weinig van omdat dit systeem in principe voor het grootste gedeelte mechanisch is, en met alle foutmeldingen van dien toch wel redelijk loopt door zijn standaard mechanische afstelling. Echter mis je ongemerkt wel een aantal van de paarden.
Als het zo is dat de regeleenheid hierdoor 'in noodloop gaat draaien', is het voor een monteur op deze manier bijna onmogelijk om dan het probleem te traceren.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door Maarten-Jan » 18 mei 2011, 23:06

Daarom plaats ik alles gewoon weer terug.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door webturbo » 18 mei 2011, 23:09

Electronische injectie is inderdaad een fraaie oplossing om van de K-Jet puzzel af te komen. Met dat triggerwiel erbij kan de ontsteking zelfs ook electronisch.

Voor zoveel extra pk's zal er echter wel veel meer gebeurd zijn dan alleen de injectie vervangen. Ik geloof nooit dat de K-jet zo slecht is dat-ie bij gelijkblijvende luchthoeveelheid maar liefst ZEVENTIG pk laat liggen. Dat wil er bij mij echt niet in.

Trouwens, als je alleen de injectie "digitaliseert" kan het zelfs zonder triggerwiel, de injectie loopt dan gewoon met de bestaande ontstekingspuls mee, als "klokpuls". Dat is iets minder ingrijpend, makkelijker zelf af te stellen, en dichterbij origineel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië

Bericht door Paolo » 18 mei 2011, 23:19

Spuit 11, van de bijrijder van de Italiëtrip: Goed nieuws MJ! Kan ik bijna komen poetsen? :lol:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”