Projectje voor pa

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 28 nov 2012, 23:25

Ondertussen zijn er een paar duizend kilometers gereden met de Thema. Wat mn vader op zich erg goed bevalt. Alleen is de auto minder zuinig dan verwacht en loopt die stationair nog niet helamaal zoals het zou moeten.

Spiegel rechts is inmiddels vervangen en de spiegelkappen zijn inmiddels opnieuw gespoten. Moeten alleen nog gemonteerd worden.

Vanmiddag weer een middagje gesleuteld aan de auto. De LMH hebben we vervangen en de luchtslang hebben we de ribbels dichtgekit. Die vertoonde scheuren. Verder een nieuw luchtfilter geplaatst want die zat er niet in merkte we.

Afbeelding

Toen begonnen met het demonteren van de achterbumper en de trekhaak geplaatst. Gelukkig hoef je niks te boren en is alles voorbereid, je hoeft alleen een paar gaten door te prikken.

Afbeelding

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 28 nov 2012, 23:35

In de achterbalk zit een flauwe deuk maar dat is niet erg, daar zit ook een roestplek op maar die
hebben we bijgewerkt. OOk de bodem bij de achterbak hebben we het vliegroest schoongekrabt en geverfd.
Rechtsachter prikte ik er allen doorheen en kwam er een gat ten grote van een groet golfbal te voorschijn. Hier hebben we aan de binnenkant en buitenkant netjes een plaatje opgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaat mn vader verder met de bekabeling doortrekken en aansluiten van een 13 polige stekker. Vrijdag middag monteren we samen de achterbumper.
Nu rijd mn vader even met de Cinquecento.

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Projectje voor pa

Bericht door Frank » 29 nov 2012, 16:54

Een mooi stukje werk! En ook leuk om dat samen met je vader te doen, lijkt mij :thumbup:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 15 dec 2012, 21:30

Even geen tijd meer gehad om verder te posten over de Thema maar hier komt het vervolg.

Inmiddels zit de achterbumper erop en het is toch wel een grote verbetering hoor. Kleurverschil is niet groot en op een paar krasjes na is de bumper erg netjes. Wel hebben we een gat in de bumper moeten zagen voor de trekhaak. We waren eerst bang dat het gat er lomp uit zal zien maar eigenlijk valt het helemaal niet op. Het gat moest groter gezaagd worden dan de uitsparing die voorgewerkt was in de bumper omdat je anders niet bij de stekker kan en omdat het een afneembare trekhaak is moest er plek zijn voor de hevel. We willen nog een keer een geperforeerde plaat maken die matzwart spuiten die we er voor kunnen plaatsen als de trekhaak niet gebruikt. Moeten we nog een beetje uitdenken hoe we dat doen.

De trekhaak hebben we afgelopen week getest met meerdere keren een volle kar met afval te trekken. Alles bleef er achter aan hangen dus we hebben het goed gedaan. :lol: :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 15 dec 2012, 22:22

Afgelopen week zijn we ook nog even bezig geweest met de voorstoelen. Het alcantara was heel erg geruld, grote halen hingen eraan. De bekleding was/is wel heel maar dus heel erg geruld.

Nu had ik jaren geleden gehoord/gelezen dat je met een soort mes/borstel die dacht ik bij de kwantum vandaan kwam de bekleding weer netter krijgt. Ik heb bij de kwantum gekeken maar kan niks vinden wat je ervoor kan gebruiken en kan er ook niks over vinden op het internet wat je aan de rullen kan doen.
Toen ben ik is gaan experimenteren met een scheermes, de mensen die mee kennen weten dat ik die wel in huis heb :lol:
Ik ben dus de alcantara heel voorzichtig gaan scheren en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met het resultaat. Mn vader is er heel blij mee en vind het netjes zo. Misschien dat ik nog een keertje voorzichtig de stoelen een scheerbeurt geef maar voorlopig laten we het zo. Je moet namelijk wel heel erg opletten dat je niet een teveel scheert op 1 plek waardoor de bekleding te kaal word.

Ik ben helaas vergeten een "voor"foto te maken maar van het resultaat heb ik wel een paar kiekjes :)

Afbeelding

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Projectje voor pa

Bericht door Paolo » 15 dec 2012, 22:26

Top Henk! Je bent echt lekker bezig met deze auto! :thumbup:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 15 dec 2012, 22:57

Het is een nagenoeg roestvrij exemplaar en ik vind dat ook een 16V LS het waard is om bewaard te blijven.
Mn vader is blij met de auto en vind hem mooi en heerlijk rijden. Mensen uit zn omgeveing zeggen allemaal dat die een sjieke auto heeft. Heeft toch nogsteeds wel aanzien zo'n Thema.
Dat soort opmerkingen kreeg die nooit over zn Hyundai. Die is inmiddels ergens in Afrika. Had hem op internet gezet en binnen een uur had ik een koper, 2 weken later is die op gehaald en voor een hele goede prijs.

Het enige wat echt nog aangepakt moet worden is de loop van de motor stationair. Het ene moment loopt die netjes en zo'n 8 a 900 toeren en dan weer amper 600 toeren. Het word wel steeds beter de staionair loop maar is nog niet zoals het moet. Ook is die erg ruig met de brandstof, op dit moment krijgt mn pa hem niet beter dan 1 op 11 en dat kan echt veel beter weet ik uit ervaring. Ik denk dat dat in combinatie staat met het niet 100% lopen van de motor.
Maar ik krijg het wel voor elkaar hoor, blijf door speuren.

Het is ook leuk om een exemplaar die voor andere rijp voor de sloop is zien te veranderen in een nette waardige auto. Maarten Jan had al een flink begin gemaakt met de auto en wij gaan er verder mee. Verder is het gewoon leuk omdit samen met mn vader te doen.
Door het klussen aan deze Thema heb ik weer enorm veel zin gekregen om Frederika's LX weer helemaal op te knappen. Die staat nu in een hoekje (zelfs even buiten :oops: ) maar krijgt binnenkort een mooi plekje in de loods om verder gestript te gaan worden voor het laswerk, na het laswerk gaan we het technische gedeelte weer helemaal up to date maken. Zelfs is er weer moed gekomen voor het vervangen van de kabelbomen van de gasbak.
Ik heb er weer lol in gekregen na een dipje, alleen nog wat meer vrije tijd zien te vinden.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Projectje voor pa

Bericht door Maarten-Jan » 15 dec 2012, 23:12

Leuk om te lezen Henk! Vooral dat je samen met je vader aan de auto klust geeft het werk meerwaarde.

Bij een tapijten handel (Kwantum of iets dergelijks) hadden ze een scheerapparaatje op batterijen, daarmee kun je de rullen scheren. Het was denk ik een seizoensartikel want ik heb het ook nooit kunnen vinden. Het doet me goed dat de auto zo op de weg blijft, dat was mijn eerste bedoeling ook. Ik heb nog even gekeken in het kader van de "foto ervoor" maar kon eigenlijk alleen deze vinden. Die maakt het niet heel erg duidelijk:
Rullen.jpg
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Projectje voor pa

Bericht door Frank » 15 dec 2012, 23:38

Zoiets zeker? Dit is meer bedoeld voor truien dacht ik. Misschien is een oude Philishave meer geschikt voor Alcantara :D

Afbeelding
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Dickamerica
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Projectje voor pa

Bericht door Dickamerica » 18 dec 2012, 10:43

@ Frank:

Zo 1 heb ik al paar jaar en werkt perfect. :thumbup:
Dickamerica

http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”