Projectje voor pa
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Projectje voor pa
Tussendoor rommel ik nogwat aan de Thema en de motor gaat steeds beter lopen. Het is echt een mooie auto aan het worden. Ondertussen is die trouwens wel van eigenaar veranderd, hij is namelijk nu van mij . De kappa die we van Don Pedro hebben gekocht had ik gekocht en heb ik met mn vader geruild voor de Thema.
Begin april mag die uit de schorsing want dan is het langer dan 3 maanden, ik denk dat ik dat doe en de auto weer laat keuren en er een tijdje mee ga rijden nu onze Kappa stil staat voor een grote beurt met distributiewissel.
Helaas heb ik dit moment weinig tijd voor sleutelen maar dat komt wel weer.
Begin april mag die uit de schorsing want dan is het langer dan 3 maanden, ik denk dat ik dat doe en de auto weer laat keuren en er een tijdje mee ga rijden nu onze Kappa stil staat voor een grote beurt met distributiewissel.
Helaas heb ik dit moment weinig tijd voor sleutelen maar dat komt wel weer.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Projectje voor pa
En de Thema staat sinds vandaag weer voor de deur, dinsdag gaat die voor de keuring.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Projectje voor pa
Yes, de auto is vandaag in 1 keer goedgekeurd, alleen een aanmerking op het rapport dat de achterbanden minder beginnen worden. Maar dat wist ik al. Verder begint de midden en achterdemper van de uitlaat slecht te worden. Verder prima auto volgens de keurmeester.
Dat word dus weer lekker rondtoeren met de Thema
Dat word dus weer lekker rondtoeren met de Thema
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Projectje voor pa
Gefeliciteerd! Het blijft altijd een spannend moment, wat mij betreft.
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Projectje voor pa
Gefeliciteerd Henk! Heel goed nieuws.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Projectje voor pa
volgens mij is mijn "foute" achterdemper (zie topic retauro della Thema) degene die je nodig hebt. Hij is ter beschikking. originele Lancia demper, half jaar gebruikt, als nieuw. als je interesse hebt maak ik er een foto van
o.a. Lancia V4 V6 V8
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Projectje voor pa
@ Frank en Paolo:
Bedankt, vond het toch wel spannend inderdaad. Het blijft toch een oude auto. Ik laat mn auto's keuren bij een bedrijf wat alleen maar keurt en niet repareerd en daar krijg je gewoon een eerlijk oordeel. Wat goed is is goed, wat slecht is is slecht. En geen gezeur dat ze je dure reparaties verkopen.
Hij vond het een nette en goede auto, zeker als je na gaat dat die toch al 19 jaar oud is.
Het werk wat wij er aan gedaan hebben en daarvoor Maarten Jan is dus waardvol geweest.
@ V-powered:
Ik denk dat die niet gaat passen de V6 en Turbo hebben een dikkere diameter dan de 16V en ie. Ik heb zelf ook nog een originele type 3 V6 einddemper liggen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Bedankt, vond het toch wel spannend inderdaad. Het blijft toch een oude auto. Ik laat mn auto's keuren bij een bedrijf wat alleen maar keurt en niet repareerd en daar krijg je gewoon een eerlijk oordeel. Wat goed is is goed, wat slecht is is slecht. En geen gezeur dat ze je dure reparaties verkopen.
Hij vond het een nette en goede auto, zeker als je na gaat dat die toch al 19 jaar oud is.
Het werk wat wij er aan gedaan hebben en daarvoor Maarten Jan is dus waardvol geweest.
@ V-powered:
Ik denk dat die niet gaat passen de V6 en Turbo hebben een dikkere diameter dan de 16V en ie. Ik heb zelf ook nog een originele type 3 V6 einddemper liggen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Projectje voor pa
We rijden nu weer week of 2 met de Thema en ik moet zeggen dat dat toch wel weer fijn is hoor. Een Thema is toch een andere auto dan een Kappa. Het plan is om nu de zomer lekker met de Thema te blijven rijden en ondertussen de Kaqppa weer klaar maken en we denken dr over om dan de Kappa in de wintermaanden weer in te zetten om dan de Thema uit de Pekel te houden
Zo wie zo blijft deze Thema wel een tijdje, ik wil hem zolang de LX in restauratie is, wat echt nog wel een tijdje duurt, lekker behouden om toch Thema te kunnen berijden.
Verder nog ff mening vragen wat jullie vinden:
De achterbanden zijn binnenkort aan vervanging toe en aangezien 205/55R15 niet echt een betaalbare maat is zit ik in dubio. Toch 2 nieuwe banden doen op de Integrale velgen die er nu op zitten of de 17 inch Borbet C velgen van de LX waar nog prima banden op zitten voorlopig erop doen om zo ff wat geld uit te sparen.
De LX met de 17 inch Borbet's:
Zoals de Thema er nu bij staat met de 15 inch Integrale's
Zo wie zo blijft deze Thema wel een tijdje, ik wil hem zolang de LX in restauratie is, wat echt nog wel een tijdje duurt, lekker behouden om toch Thema te kunnen berijden.
Verder nog ff mening vragen wat jullie vinden:
De achterbanden zijn binnenkort aan vervanging toe en aangezien 205/55R15 niet echt een betaalbare maat is zit ik in dubio. Toch 2 nieuwe banden doen op de Integrale velgen die er nu op zitten of de 17 inch Borbet C velgen van de LX waar nog prima banden op zitten voorlopig erop doen om zo ff wat geld uit te sparen.
De LX met de 17 inch Borbet's:
Zoals de Thema er nu bij staat met de 15 inch Integrale's
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Projectje voor pa
Mooi dat de Thema nog zo goed is
Blijven rijden en ik zou gewoon die 17" Borbet monteren; staat goed en vind ik persoonlijk beter dan die Delta velgen
Blijven rijden en ik zou gewoon die 17" Borbet monteren; staat goed en vind ik persoonlijk beter dan die Delta velgen
Re: Projectje voor pa
Mee eens, op de integrale velgen oogt hij wat iel.
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)