Projectje voor pa

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 12 aug 2013, 18:42

Update over de Thema:

Gisteravond hebben we hem over de 3 ton gezet.
Afbeelding

Hij rijd nogsteeds prima dus er zullen denk ik nog wel wat kilometertjes bijkomen. Paar weken geleden is de middendemper vervangen door een gerepareerd (gelast) exemplaar, degene die erop zat was finaal doorgescheurd. Ook zijn de voorbanden vervangen door 2 nieuwe, die waren inmiddels ook aardig versleten. Voor der rest doet die gewoon zn kilometers draaien. Wij zijn nogsteeds blij Vorige week even naar familie in duitsland geweest en in 2 dagen 1400km gereden.

Afbeelding

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Projectje voor pa

Bericht door Maarten-Jan » 12 aug 2013, 19:22

Top! Op naar de 4 ton? Die middendempers blijven gevoelig zeker bij de aansluiting op de demper. Ik spray er altijd zinkprimer op voordat ik monteer, dat helpt geloof ik wel.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Projectje voor pa

Bericht door JW turbo16V LX » 12 aug 2013, 20:29

Leuk hoor en dan nog wel speciaal dat je een van de weinige Thema's bezit met een voltmeter die min of meer de juiste waarde aangeeft...

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 13 aug 2013, 21:04

@Maarten Jan:
De 4 ton, ach als die het haalt waarom niet :lol: Zolang die het zo goed blijft doen en er geen gekke dingen aan gaan mankeren blijven we lekker doorsturen.
De Middendemper was deze keer juist doorgescheurd bij de montage beugel, de rest was nog aardig netjes.

@ JW turbo 16v LX:
Nu hadden we de verlichting zelfs nog aan, als die uit is geeft de voltmeter nog ietjes meer aan. Het is inderdaad 1 van de weinige Thema's waar de meter aardig correct van is.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 07 nov 2013, 22:39

Weer is een update over de 16v.

De auto is nogsteeds super en blijft lekker door karren.
Een paar dagen dat we voor een weekje op vakantie gingen brak de achterdemper af, was finaal afgescheurd op de lasnaad en de demper was zo slecht dat die niet lassen meer was. Ja wat nu. Een nieuwe achterdemper bestellen ging te lang duren. Nu is een achterdemper van een Fiat Croma kwa pasvorm gelijk, alleen het eindstuk staat anders. Die had ik nog wel gebruikt liggen dus daar het eindstuk er een stukje van afgeslepen en die gemonteerd. Verdiend niet de schoonheidsprijs maar we kunnen weer rijden. Ik moet nogsteeds een nieuwe demper bestellen maar door tijdsgebrek daar nog niet aan toe gekomen.

Afbeelding

We zijn dus een weekje weg geweest, even in 6 dagen naar voormalig DDR en Oostenrijk geweest. Toch eventjes bijna 3000km gereden in die dagen zonder pijn of moeite. In Oostenrijk lag zelfs sneeuw dus dat was nog ff pret zonder de winterbanden.

Afbeelding

Inmiddels zijn we alweer een paar weekjes terug en heb daarna alleen nogmaar gewerkt op de taxi. Vandaag was ik een dagje vrij dus is wat tijd weer voor de Thema uitgetrokken. Hij was hard toe aan een grote onderhoudsbeurt dus die uitgevoerd, alleen luchtfilter moet nog want ik had de verkeerde liggen. Die doen we binnenkort dus Ik had nog wat originele LM velgen liggen dus 4 stuks een beetje netjes gemaakt en een laagje verf gegeven. Eind van de middag zijn de winterbanden er op gedraaid door een garage in de buurt. Nu staat die op de winterwielen dus. Wel weer ff wennen van die "standaard" wielen als je de hele tijd op 17 inch Borbets rijd. Maar dit misstaat ook niet. Van de winter laat ik de Borbet velgen is richten en opknappen, dat is ook wel een keertje nodig na al die jaren.
De teller staat nu bijna op 310.000km.

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Projectje voor pa

Bericht door Lancialover » 08 nov 2013, 19:22

Je maakt ook wat kilometers zeg! Wel mooi dik, zo die foto in de sneeuw! :clap:

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 08 nov 2013, 22:21

Ja kwa kilometers word die niet gespaard. we zijn dr zuinig op maar hij moet wel rijden. Ach veel kilometers word ik nooit zo bang van. Zolang die betrouwbaar blijft blijven we dr gewoon veel kilometers mee maken. Regelmatig mee naar Duitsland en af en toe Oostenrijk voor familiebezoek.
Kijken hoeveel we op de teller kunnen krijgen 8-) :angel:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Projectje voor pa

Bericht door Lancialover » 08 nov 2013, 22:27

Haha, net als ik met de Yp, alleen komt die niet zo vaak in het buitenland, maar kilometers maken doet die ook wel

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 26 dec 2013, 16:48

Nou is het alweer bijna 2 maanden geleden dat ik de uitlaatdemper op een beunmanier heb vervangen maar tot mijn schaamte nogsteeds geen juiste nieuwe besteld :oops: De uitlaat is nog gewoon uitlaatgasdicht op deze manier dus wat dat betreft kunnen we nogwel even zo doorrijden. Voor het mooi moet er toch een keer een andere op.

Verder blijft de Thema het prima doen, de kilometerstand loopt wat minder hard nu op omdat we de grote ritten het meeste met de Dedra doen omdat die zuiniger is. Wel word die nog regelmatig gereden naar Goes en Bergen op Zoom. Meestal rijd Frederika ermee en ik met de Dedra.
Maar deze week zijn we met de Thema op en neer naar Purmerend geweest, mn ouders hebben de Dedra even omdat de ruitenwissermotor van hun Lybra nu echt overleden is. Die moet ik maandag maar eevn vervangen als ik vrij ben.

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 17 mar 2014, 21:05

Vandaag de Thema een grote beurt gegeven. Verder de wisserbladen vervangen, roestgat in wielkuip RA plaatje opgezet en APK nagekeken. APK loopt begin april af, van de week gaat die naar het keuringsstation. Hopen dat het meevalt zou fijn zijn als die weer een jaartje mee kan.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”