Projectje voor pa

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 20 mei 2014, 21:54

Zo de winterbanden zijn inmiddels al weer van de auto af. De 17 inch Borbets waren dr weer op gegaan maar het reed gewoon niet lekker meer. Ze moeten nu echt opgeknapt worden, Maar ja wat dan? De winterbanden opgummen in de zomer? Ook zonde want die kunnen nog een winterseizoen mee. Is ff gekeken in de wielen voorraad. We hebben nog een leuk setje 16 inch Coupe Fiat velgen liggen, die hebben ook een tijdje op de LX gezeten en stond toen best goed.
Die er dus op gezet 8-)

inmiddels rijden we daar nu alweer een tijdje mee rond (sorry even geen foto van :oops: )
Op deze set zaten 2 Nokia (jawel) en Toyo Proxes banden. De Nokia's zijn nog best goed maar de Toyo waren nu echt glad versleten. Mn zwager had nog 2 zo goed als nieuwe Michelins liggen in de juiste maat dus die heb ik er afgelopen zaterdag snel ff opgezet. Zit er in ieder geval weer goed rubber op.

Voor het in elkaar lassen van een mooie uitlaat heb ik nog geen tijd gehad dus dat volgt nog, helaas niet meer op tijd voor de komende meeting.

Voor de rest: Still going strong :)
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 31 aug 2014, 20:02

Laatst weer wat geklust aan de Thema.
Het interieur werd erg lelijk, niet meer goed schoon te maken, alcantara beschadigd en vooral de linker voorstoel begon te scheuren. Zat nogsteeds heerlijk na bijna 330.000km maar was gewoon niet mooi meer.
Wat te doen. Heb een donor Thema staan met beige alcantara wat nog netjes is maar heeft geen neerklapbare achterbank en die wilden we toch wel behouden. Tja wat nu.
We hebben nog een aantal zwart lederen Croma interieurs liggen. Daar er dus eentje van ingebouwd. Was nog niet zo 1 op 1. de gordelvangers van de voorstoelen moesten gewisseld worden. En bij de achterbank moet nog meer aangepast worden. Maar het zit uiteindelijk er netjes in. Moet alleen nog een sluiting verplaatsen voor de achterbankleuning vergrendeling. Die zit nu nog ff met een spanband vast.
De Thema deurpanelen zijn wel gebleven dus nu is het een combinatie van de lichte alcantara deurpanelen met zwarte stoelen en bank.

Binnenkort komt er nog een houten sturr in de auto en moet er groot onderhoud uitgevoerd worden en de dsitributie moet vervangen worden. Genoeg te doen dus nog.
Zo ziet het er uit, ben dr best blij mee. De puristen vinden het misschien niks maar wij vinden het mooi. 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Projectje voor pa

Bericht door Frank » 31 aug 2014, 20:07

Netjes hoor, en lekker praktisch in zo'n "werkpaard" :thumbup:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Projectje voor pa

Bericht door Hans8V » 31 aug 2014, 20:20

Nette combinatie hoor, de deurpanelen zou ik mooi laten zitten. Staat wel lekker fris :thumbup:
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 01 sep 2014, 18:59

Ja die combi bevalt ons ook wel. Dus zo blijft t lekker. Alleen nog een houten stuur monteren en t interieur vind ik prima zo.

Eerst maar weer is aandacht aan de techniek geven. Het is inderdaad een beetje een werkpaard. Maakt zn kilometers en word dagelijks gebruikt.
Toch kan je wel een beetje merken dat die oud begint te worden en bijna 330.000 km op de teller heeft staan. Beurt en distributie is gewoon onderhoud maar het onregelmatig stationair draaien heb ik nooit echt helemaal opgelost gekregen. Soms loopt die netjes en dan weer heel laag in toeren.
De laatste tijd is het weer erger geworden. Loopt die echt beroerd en haalt die de 500 toeren nog geen eens. Daardoor slaat die soms ook af op rotondes en dergelijke. Dus vervelend.

Komend weekend maar is wat spullen bestellen en er wat tijd voor vrij maken in tussen de drukke verbouwing van huis en werk. We zouden toch graag nog een paar jaar met de auto willen doen.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 19 sep 2014, 00:35

Vanavond nog ff aan de Thema bezig geweest.
Houten stuur zit er nog niet in helaas. Eerst wat andere dingen gedaan. Is aan het zoeken gegaan naar het slechte stationair lopen en afslaan. Er sist sinds kort wat onder de inlaat spruitstuk. Dus motor laten draaien en met remmen reiniger aan het spuiten gegaan. Als ik n beetje in het midden spuit gaat die hoger in de toeren lopen van de remmen reiniger. Daar zit dus een lek. Zou dat dan het probleem zijn? Maar dan moet ik wel het spruitstuk gaan demonteren. Daar is de avond te kort voor want morgen moet die gewoon weer rijden. Word dus een klusje voor binnenkort.

Ander klusje dus aan gepakt wat ook al een tijd irriteerd. De remlichten blijven regelmatig, laatste tijd bijna constant branden. Had al een keer de schakelaar vervangen bij rempedaal door een andere maar dat had niet geholpen. Vanavond alle lampjes vervangen, contacten schoon gemaakt en nieuwe zekeringen geplaatst. Hmmm probleem blijft. Grrrrr
Heb inmiddels een donor thema staan waarvan de remlichten perfect werken. Voor de zekerheid daar de schakelaar bij rempedaal uitgehaald en die dus weer vervangen.
Op dit moment werken de remlichten weer perfect. Hopen dat het zo blijft.

Van het weekend gaan we even op en neer naar Duitsland. Is ff kijken hoe die zich nog houd. De Lybra staat ff aan de kant met kapot achterwiellager. Is besteld maar komt pas volgende week binnen. Dus vandaar dat de Thema de rit mag maken. Maar is kijken dus hoe de rit verloopt. Zit een beetje in dubio wat te doen. Hij moet nu echt eerst goed lopen voordat de distributie gaat gebeuren. Die moet binnenkort. Als dat niet zo 1 2 3 lukt zet ik hem denk ik ff stil o.m het uitgebreid aan te pakken. Er moet ook nog een gaatje i de bodem dicht gelast worden.
2 jaar en bijna 60000 km intensief gebruik gaat nu toch zn tol eisen. Maar die tind heeft die wel zonder problemen gedaan en dat voor zo'n oud beestje
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Projectje voor pa

Bericht door Hans8V » 22 sep 2014, 23:28

Dat slechte stationair lopen moet je nu toch kunnen oplossen, je bent al warm... Als je systematisch de slangen controleert moet het toch lukken. Desnoods maar één slang per avond. En kun je met twee personen niet effectiever zoeken, zodat je het in een avondje wel redt? Soms zit het ook wel eens mee!
En remlichten kunnen het alleen doen als de schakelaar goed is, dus dat probleem heb je wel opgelost :thumbup:
Lekker bezig :D
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 23 sep 2014, 19:16

Tja ik weet niet of het alleen maar n slangetje is. Ik denk zelf meerdere dingen. Maar ik ga de auto hiervoor niet dumpen. Het moet gewoon op te lossen zijn.
Het weekendje Duitsland heeft die best goed gehouden. Toch weer in 2 dagen een 1200 km gereden.
Op toeren doet het prima en hij trekt ook er nog prima aan bij tussen acceleraties. Dus het blok herft best zn PK's nog o danks zn kilometers. Het is en blijft gewoon de stationair loop. Dat had die al bij MJ. Ik heb m toen op een gegeven moment op zo'n 700 toeren gekregen en dat ging redelijk al die tijd. Maar nu is het het een stuk slechter.
Als we mazzel hebben zit die op een 600 tpm maar dan gaat ie opeens 12/1300 tpm draaien. Daarna zakt die weer terug naar 600 tpm. En net voordat je wil optrekken valt ie naar 200/300 tpm en slaat die dus af.

Ik wil nu eerst gewoon dat die goed loopt voordat we investeren in de auto. Als dat goed is gaan we verder met grote beurt complete distributie met waterpomp en gaatje in bodem lassen. Verder moeten de draagarm rubbers ook gedaan worden want hij stuurt niet meer zo strak als vroeger.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 16 nov 2014, 22:26

Afgelopen dinsdag heeft de Thema z'n voorlopige laatste ritje gemaakt. Ben dr mee naar mn werk geweest en na mn werk naar de schuur gebracht. Daar staat die voorlopig even, binnenkort word die verplaatst naar een garagebox bij mn huis.

Op toeren rijd die nogsteeds lekker maar stationair word het steeds erger. 400/500 tpm maximaal. Dus sloeg continue af.
De komende maanden mag die even een winterslaap houden. Ben nu druk met verbouwing in huis en een paar kleine dingen aan de Lybra's. In maart/april wil ik de Thema weer klaar maken en de problemen oplossen zodat die de komende zomer weer zou kunnen sturen.

Nu staat die dus stil op stallingswieltjes. De 16 inch velgen hebben nu even een andere bestemming gekregen :angel:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Projectje voor pa

Bericht door Cromapower » 10 dec 2014, 23:10

Tja door de schaden aan de Lybra 1.8 sw is de winterslaap van de Thema uitgesteld/stop gezet. Auto maar weer uit schorsing gehaald. Gelukkig had ik de verzekering nog niet stop gezet.
Heb toch een auto nodig. Frederika heeft de donker blauwe Lybra.

Maar omdat de 16inch velgen naar de Lybra verhuisd waren en de Thema op kleine stallingswielen stond ben ik vanavond maar is gaan zoeken thuis de stapel wielen die ik heb liggen. Uiteindelijk zijn er een setje lybra velgen opgekomen. Staat niet verkeerd. Zal met licht fotootje maken
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”