Lampje inspuiting

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Plaats reactie
innocenti
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 feb 2009, 22:10

Lampje inspuiting

Bericht door innocenti » 08 mei 2018, 22:05

Vanavond lekker gereden met mijn 3.0 V6, met een andere contactslot en contactsleutel; Gaat ineens het lampje van de inspuiting op het dashboard branden. De motor lijkt goed te lopen en ik merk geen verandering.
Werkplaatsboek erbij en het trucje voor de zelfdiagnose gevonden (MAR + 5x gas). Dit geeft de code terug: 2 -1 -1 -1; pingelsensoren.

Heeft iemand ervaring met het vervangen hiervan? Is dit een klusje voor op een mooie lenteavond of voor een hele dag? Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: Lampje inspuiting

Bericht door Stefan Elshout » 10 mei 2018, 08:32

Zit er toevallig oude benzine in (van een jaar of anderhalf of ouder?) Zo ja kan het best dat de motor daadwerkelijk pingelt en moet je even verse benzine tanken. Heb dit al meerdere malen gehad met auto's die langere tijd hebben stil gestaan.

innocenti
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 feb 2009, 22:10

Re: Lampje inspuiting

Bericht door innocenti » 10 mei 2018, 21:30

Nee ik rij het hele jaar, maar toevallig wel laatst bij een andere pomp getankt. Dit was een onbemande BP. Dat zou toch goede kwaliteit moeten zijn? Van de week weer bij mijn oude pomp tanken en zien hoe het gaat. Is de moeite waard om dit af te wachten.

Maar de pingelsensoren zouden defect zijn of is de zelf diagnose onbetrouwbaar?

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lampje inspuiting

Bericht door Maarten-Jan » 10 mei 2018, 21:40

Tank eens bp ultimate. Dat is euro 98. Wil wel eens helpen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”