Dat klinkt interessant! Welke motor zit er in de Montecarlo of welke wil je gebruiken?
Korte beschrijving wat ik heb gedaan:
Op de kleppendeksel heb ik een aluminium L profiel geschroefd. Het deel waar de bobine op komt heb ik licht naar boven gebogen zodat hij parallel loopt met de cilinderkop (kleppendeksel loopt namelijk schuin naar beneden). Ik heb wel stukken uit het aluminium gezaagd omdat ik voor geen mogelijkheid zo’n lang stuk in 1x kon buigen. Schacht van bobine loopt met een lichte bocht omdat de bougies schuin in de cilinderkop zitten. Schacht is van siliconen met een veer dus dat zou geen probleem moeten zijn (hoop ik).
Hoogte van bobine stel ik in met een moer aan de onderkant van bobine. Maar daar ben ik niet tevreden over en ik ga dat nog veranderen. Hij heeft nu namelijk te veel “flex” en ik ben bang dat hij kan gaan resoneren / trillen.
Ik denk dat ik een stuk aluminium / staal aan de onderkant plak, schroefdraad in tap en dan gewoon een bout neem met enkele ringen om de hoogte van de bobine te bepalen.
Als je dit precies wilt na maken kan ik wel wat meer foto’s, maten en gegevens geven met dingen waar je op moet letten (zoals het feit dat de bougies niet met de zelfde afstand uit elkaar staan….

)
Maar het kan allemaal nog in een flop uitlopen want ik heb de auto nog niet getest met deze aanpassing.