wat zit er in deze koffer?

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 nov 2008, 20:52
Locatie: Roosendaal

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door andre » 05 mei 2010, 09:37

Hey Erwin,

Goede aankoop. Waar heb je de pro01 gekocht?
Vooralsnog zijn al mijn storingen gelukkig simpel verholpen (veel massa).Mocht het ernstiger worden dan kom ik zeker op de koffie.

Ik ben nog steeds bezig met de ABS. misschien kan je me hiermee helpen. Volgens de werkplaatsinstructie van de ABS wordt er aangegeven dat het ABS conrolelichtje bij de positie MAR na 2 seconden uit moet gaan. http://www.fotovan.lanciathema.nl/displ ... m=5&pos=12.

Bij mij blijft het lichtje branden in de MAR stand. Pas na het starten van de auto gaat dit lampje na een paar seconden uit. Is dit bij jouw 832 hetzelfde.

Groet,
Andre

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Erwin123 » 05 mei 2010, 11:11

Ik las over deze tester en vondt 'm merkwaardig genoeg meteen op Ebay (Duitsland).
Maar ik schat in dat zoiets niet vaak wordt aangeboden dus heb meteen maar toegeslagen.

Mijn 8.32 heb ik nog niet lang en vooralsnog zijn er geen problemen. Dus heb ik geen kennis
of ervaring opgedaan met storingen (hopelijk blijven ze ook uit).

Misschien zijn er andere die jouw probleem herkennen?

Grtx,

Erwin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Maarten-Jan » 08 mei 2010, 23:01

Ik heb ooit iemand geholpen met een nieuw relais. Dat werkte twee weken maar daarna was het weer hetzelfde als bij jou nu.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Erwin123 » 18 apr 2011, 19:27

Zoals eerder vermeld onze test poging kon helaas niet doorgaan vanwege het ontbreken
van de juiste kabel(s). Verder merkte Stefan nog op dat op de afbeelding in de manual
de tester met een ander testblok is afgebeeld. Zie toegevoegde foto's.

Dus was ik alsnog genoodzaakt om verder op jacht te gaan. Allereerst eens nagegaan
bij de Bosch dealer naar de KE-Jetronic interface kabel. Met bestel nr: 1684463135 was
ie nog wel te vinden op de online catalogus. Maar dit was de response van de dealer:

"We hebben alle mogelijke moeite gedaan om nog aan die kabel te komen maar
deze is echt niet meer leverbaar"

Dan maar even verder zoeken. Op het volgende forum kwam ik wel iets tegen
over de tester:

http://www.amtgarageforum.nl/lancia/the ... 30917.html" onclick="window.open(this.href);return false;

uiteraard wilde ik wel in contact komen met deze man. Helaas was mijn account aanvraag
afgewezen door het forum :-( Geen idee of iemand op dit forum ook toegang heeft op bovenstaande
forum?

Verder speurwerk leverde dit zeer interessant aanbod op:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus meteen maar even een emailtje gestuurd. De hele partij koste maar liefst € 1.600,-
Dat was mij ook iets teveel van het goede. Bij verdere navraag of alleen nr. 4 te koop
was kreeg ik geen verder gehoor meer :-( En de advertentie was kort daarna ook verdwenen (vandaar
de google cache link).

Verder kwam ik nog deze interessant tester op het spoor: http://www.frwilk.com/the944/ett01801.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar goed, het liefste zie ik mijn tester verder compleet met de juiste kabels. In principe kan ik natuurlijk
de kabel zelf ook maken, maar dan heb ik de juiste stekkers ook nodig. Geen idee wat voor type stekkers
dit zijn. Mocht je mij hiermee verder op weg kunnen helpen in wat voor vorm dan ook dan hoor ik graag
van je. Misschien moet ik weer ouderwets appeltaarten beschikbaar gaan stellen ;-)

Nogmaals, deze tester stel ik belangeloos beschikbaar voor leden op dit forum mits kennis hiervan wordt
gedeeld op dit forum.

Groeten,

Erwin
Bijlagen
Fiat Lancia PR01 electronic analyzer
Fiat Lancia PR01 electronic analyzer
Fiat Lancia PR01 tester
Fiat Lancia PR01 tester

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Erwin123 » 19 apr 2011, 19:06

Alsof de duvel er mee speelt. Is er gisteren een PR01 tester aangeboden:

http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 59919.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Meteen even contact gehad. Voor € 150,- mag ie weg. Helaas zitten ook hier geen extra interface cables bij
of handleidingen.

Deze meneer was wel zo vriendelijk om de handleidingen aan te wijzen. Maar helaas zit er geen specifieke
KE-Jetronic info bij:

http://cgi.benl.ebay.be/Fiat-Electronic ... 53e6d64cd0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.benl.ebay.be/Lancia-Electron ... 20b82307ed" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door webturbo » 19 apr 2011, 21:42

Kan je een plaatje posten van de stekker waar je een contrastekker van nodig hebt of vice versa, om de juiste kabel te kunnen maken? Ik heb wel wat mogelijkheden om aan Bosch of 'rare' stekkers te komen, die ik zou kunnen proberen. Dan kan ik gericht helpen zoeken.

Sowieso is een nood-contraptie met losse vlakstekkertjes denkbaar, want de meeste contacten in bosch-stekkers zijn "gewoon" 2.8mm vlakstekkertjes.
Afbeelding

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Erwin123 » 20 apr 2011, 19:38

Dank voor het aanbod Webturbo Bij mijn bezoek vandaag aan Halan had ik 'm ook even meegenomen.
Blijkbaar functioneer het connectorblok niet als breakout box dus zijn er geen extra kabels nodig.
De connector kan dus direct aangesloten worden. Dit betekend dat je beperkt kunt testen en in ieder
geval de verbindingen kan checken. Weerstandstest van bijvoorbeeld de temperatuur sensor kun je eerst
meten met koude motor. kabel weer aansluiten op de ECU, motor warm draaien. Motor uit, kabel op
de testkast aansluiten en de nieuwe waarde meten. Beetje omslachtig allemaal.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Fiat-Lancia Tester (Magneti Marelli)

Bericht door Erwin123 » 28 nov 2011, 17:18

Vandaag interessant contact gehad met een Deense 8.32 eigenaar. Op een gegeven moment kwam
het onderwerp op testers uit. Hij had niet de PR01 maar een andere Fiat-Lancia tester in bezit. Ik had
wel een donkerbruin vermoeden welke dit was. Het was degene die ik in bovengenoemde posting van
18 April heb geplaatst (google cache). Ik was in de veronderstelling dat deze niet bruikbaar was voor
een 8.32 Niets blijkt minder waar. Deze tester kan worden toegepast om het systeem van de elektronische
veerpoten te meten. Er is hierover een kleine topic gewijd op het Alfa forum met zeer nuttige informatie:

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... 991-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook vondt ik in hetzelfde topic een aardige link naar een vergane pagina over adaptive dampening, maar
mbv archive.org weer tot leven gewekt:

http://web.archive.org/web/201004260921 ... aptive.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je snapt het al. Ik ben nu ook op zoek naar deze tester met de juiste module M4A/B

Misschien heeft de Volvo dealer van Jos832 nog iets voor weinig in de aanbieding?
Of anders Cosanostra (als ie nog meeleest), want die had destijds ook zijn PR01 testers (2 stuks)
opgekocht bij een of andere garage/dealer.
Of heeft meneer AlfaHeida nog bruikbare contacten aangezien dit kastje ook wordt gebuikt voor de Alfa 164 S

Or perhaps our international friends can assist me in finding this Fiat-Lancia (/Magneti Marelli) Tester for a nice price :-)

PS @MJ, misschien deze topic naam maar even veranderen in Fiat-Lancia Tester
PPS @MJ, misschien ook handig om de genoemde manuals in het Alfa forum even te downloaden en te plaatsen bij naslagwerken (ik ga met gemak die 5G vol krijgen ;-) )
Bijlagen
Fiat-Lancia Tester (Magneti Marelli)
Fiat-Lancia Tester (Magneti Marelli)

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Stefan Elshout » 28 nov 2011, 19:31

In principe werkt die PR01 ook prima voor de 8.32. Als het goed is kan je deze ook gebruiken voor de ABS (als daar documentatie van is). Schokdempers met behulp van de juiste kabel misschien ook wel, het is enkel de vraag is de documentie ervoor..... m.a.w. wat wil je eigenlijk meten. En als je dat weet kan je het ook met een multimeter meten.
Enige aardige is dat er een pulse generator opzit, iets wat aardig is voor elektronische injectoren e.d.

Beter zou zijn de simulator-afstandsbediening (SMT-1???) zoals besproken in het KE3-Jetronic handboek, hiermee kan de motortemperatuur, brandstofpomp, koudestartventiel, servodrukregelaar en potentiometer bekrachtigd en/of gesimuleerd worden.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: wat zit er in deze koffer?

Bericht door Erwin123 » 23 okt 2013, 18:56

Voor diegene die later zijn ingehaakt op dit forum. Ik heb beide testers in bezit en zijn gratis beschikbaar voor forumleden mits ze een leuke update plaatsen op dit forum van hun testopstellingen en resultaten . Momenteel heeft Flavia ze in gebruik. Lukt het een beetje? :thumbup: :wave:

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”