Velgen topic

Hier kun je alles over de Thema kwijt dat je niet in een categorie kwijt kunt.
Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Velgen topic

Bericht door webturbo » 03 okt 2010, 23:41

Lancia heeft de Thema een fraaie selectie origineel lichtmetaal meegegeven. Het staat 'm zonder uitzondering bijzonder goed. Maar 14/15 inch is toch wel wat aan de krappe kant...

Dus... minstens twee Thema's op dit forum staan op 17" Borbet C. Da's HEEL wat anders, maar ook zeer geslaagd. Verlagen is wel bijna verplicht.

We kennen ook allemaal wel drama's... hoe het NIET moet... zoals deze:
Afbeelding
:sick:
Juist, het moet dus niet te "druk" of te "open"... en al helemaal geen "elastiekjes om putdeksels" op originele 4x4-hoogte...

Maar behalve de Borbet C's van Ronald en Cromapower... weet ik me eigenlijk geen andere fraaie combinaties meer te herinneren? Is er nou geen enkele andere alternatieve velg die fraai bij het "ingetogen chic" van de Thema past?

Deze 10-spaaks vond ik online... verrassend fraai, maar ik ken het merk/type velg er niet bij.
Afbeelding
Mocht misschien nog een maatje groter zelfs, het is best een 'rustig' ontwerp.

Dit lijkt er in de verte wel wat op, maar dan met 15 spaken en dieper hart.
Afbeelding

Heeft iemand anders nog wat fraais in z'n foto archief, leuke suggesties enz?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Velgen topic

Bericht door Paolo » 04 okt 2010, 14:09

Ah, leuk onderwerp Marcel. Ook ik heb er al veel tijd in geïnvesteerd. Op zoek naar de ideale Thema-velg. Ben het trouwens met je eens dat de Thema af fabriek erg goed was voorzien. Dus (op de wieldopjes na) valt er relatief gezien weinig eer te behalen. Ook de Thema LX-velgen (beide series) zijn natuurlijk relatief saai.

Deze Azev's heb ik ooit van MJ overgenomen: stonden niet slecht, maar pasten niet goed onder een Verde York-kleurige LX:
Azev A onder Thema
Azev A onder Thema
Voor deze beide vijf-gaters heb ik ook 'n zwak, ze staan erg goed. Maar dat brengt het wisselen van de naven mee. Niet iedereen heeft dat er voorover:
Lancia Thema 8.32, serie 2, A2.jpg
Thema_Limousine.jpg
Daarnaast zijn deze ook helemaal niet verkeerd, echte sportieve Lancia-uitstraling:
Thema type III ENG.jpg

En als laatste deze op de Poolse Thema. Een goede combi tussen chique en stoer. Geen idee welk merk het is:
PA250098.JPG
Laatst gewijzigd door Paolo op 04 okt 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Velgen topic

Bericht door Daniel_25 » 04 okt 2010, 20:23

Als ik die grote velgen met dunne banden zie (elastiekjes om putdeksels :lol: ), dan heb ik altijd het idee dat je met een fikse bult door de band heen de velg zelf raakt...
Geen idee of dat ook zo is, maar het zou mij geen veilig gevoel geven.

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Velgen topic

Bericht door RickThema » 04 okt 2010, 21:19

Ronald heeft nog ergens een setje hele fraaie 16" speedlines liggen! Misschien kun je hem verleiden ze te verkopen, is mij nooit gelukt :lol: .
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Velgen topic

Bericht door Cromapower » 04 okt 2010, 21:26

Die Speedline's doet Ronald echt niet weg hoor :lol:

Wij hebben een tijdje 16 inch Coupe Fiat velgen op de LX gehad, stond zeker niet slecht.
Afbeelding
Maar dit is toch echt ultiem, 17 inch Borbet C :thumbup:
Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Re: Velgen topic

Bericht door Ard 420 » 05 okt 2010, 10:03

Voor mij gaat er vrijwel nooit iets boven origineel, maar soms zit je er bij aankoop nu eenmaal (helaas) aan vast. ;)

17" Borbet C onder mn 2e Thema:

Afbeelding

Idd zonder verlaging niet heel mooi. Daarnaast vond ik de wegligging er niet bar veel beter door (waarschijnlijk om die reden). En ik vind grote wielen en een stuiterend onderstel eigenlijk alleen maar afbreuk doen aan een (comfortabele) Thema...

Dit vond ik dan veel beter geslaagd, 15" Integrale velgen onder mn 3e Thema:

Afbeelding

Toch heb ik die vrij snel vervangen door een setje 14" originele velgen. Zoals het hoort. ;) En deze velgen gingen weer onder een Integrale, zoals het hoort. 8-)

Deze foto heb ik altijd zeer geslaagd gevonden!

Afbeelding

Volgens mij Alfa (155?) velgen toch? Zeer mooie combi als je het mij vraagt! :thumbup:

Ook heel apart, zo'n Hormann Thema...:

Afbeelding
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Velgen topic

Bericht door webturbo » 07 okt 2010, 23:47

Toch wel heel wat mogelijkheden ;)

- Da's een aparte variant van de Alfa telefoonvelgjes, die kende ik nog niet met rand...
- De Azevs doen het inderdaad goed, alleen het kapje vind ik wat minder.

Heb al even zitten kijken naar de velgjes die Dick aanbiedt.
- De Stilauto Y-spaakjes (kopie van BBS RX) staan onder vrijwel elke auto fraai (ik heb echte BBS RX onder een BMW 5-serie, maar ook onder een Xantia gehad, en ben het ontwerp nog steeds niet zat) maar zijn wel wat vervelender schoon te houden.
- De 6-spaaks ATS zijn misschien leuk na een opknapbeurt, maar de prijs is te veel gebaseerd op banden die ik niet wil ;)

- De velspaas Integrales staan inderdaad mooi, maar lijkt me echt een hel bij het autowassen...
- Die Poolse velgjes vind ik wat minder.
- De Integrales van Ard zijn natuurlijk super, hart in de kleur van de auto ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: Velgen topic

Bericht door Ronald » 08 okt 2010, 08:02

Mijn oude 3.5 met 15"wielen, dacht dat het merk CMS was ofzo? Heb ze van Henk overgenomen dus misschien weet hij het nog wel. Met, inderdaad, te kleine bandjes...
Afbeelding


De turbo 16v met 16" Speedline. Vind ik zelf erg mooi staan onder een Thema, vult mooi en niet te dik.
Afbeelding
Afbeelding

Zelfde wielen onder de SW
Afbeelding

Hier kun je mooi zien dat ze precies in de, verlaagde, wielkasten passen.
Afbeelding

De turbo SW met 17" Borbet C. :)
Afbeelding


Nog wat diverse Thema's:

V6 automaat met 6J integrale wielen.
Afbeelding

Turbo 16v met 17"
Afbeelding

SW TD met 17"
Afbeelding

Dick zijn oude V6
Afbeelding
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Velgen topic

Bericht door webturbo » 08 okt 2010, 12:46

Ben denk ik de enige die de Speedlines net even minder vindt ;) De gebogen spaak vind ik minder fraai bij de strakke Thema staan dan een vlakke.

Die eerste zijn inderdaad van CMS. Nette velg, niks mis mee. Ik heb ze in 4x108 liggen, helaas niet in 4x98/100.

Kleren maken de man, velgen maken de auto!

Ik vind die "grote" Integrale velgen helemaal super... echt om te kwijlen zo mooi chique-sportief onder een Thema... maar damn, 18 spaken en evenzoveel gaten, maal vier! Dat moet een HEL zijn met het autowassen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: Velgen topic

Bericht door Ronald » 08 okt 2010, 18:52

Wie heeft er nu een foto van die-hoe-heet-tie-ook-al-weer kerel uit Naarden met die mooie LX? Daar zitten 7J donkere integrale velgen onder... :thumbup:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”