Vastvriezen portieren en sloten

Hier kun je alles over de Thema kwijt dat je niet in een categorie kwijt kunt.
Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Vastvriezen portieren en sloten

Bericht door Hans8V » 30 dec 2010, 10:16

En weer on-topic...
Na een wasbeurtje een paar dagen geleden bleek mijn voordeur gisteren toch weer vastgevroren te zitten... Hij wilde niet van het slot, maar gelukkig kon ik via de achterdeur met de hendel aan de binnenkant de deur zo open doen. En toen viel de achterdeur weer niet in het slot... Stukkie touw tussen de achterdeuren... Ook wil dat microswitchje dat aangeeft dat de deur in het slot zit met teveel vet/olie dus niet schakelen, met als gevolg dat dat controle-lampje maar blijft knipperen :x

Moraal van het verhaal: Het witte vet (gebruik ik ook voor de motorketting) wordt toch te stug/dik bij temperaturen onder nul, en blijkt niet waterafstotend genoeg te zijn. Dus is het beter een wat dunnere olie te gebruiken om alle stangetjes mee in te smeren.
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Vastvriezen portieren en sloten

Bericht door Frank » 30 dec 2010, 12:27

Ik vul mijn oliespuit altijd met een restje (ongebruikte) 10W40 dat ik altijd wel ergens heb staan. Dat werkt volgens mij prima, ook in de kou! :)
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Vastvriezen portieren en sloten

Bericht door Daniel_25 » 30 dec 2010, 15:49

In de winterse dagen was ik mijn auto nooit, of er mag wel een bijzonder warme dag tussen zitten.
En als de deur niet dicht wil tik ik er zachtjes met een hamer tegenaan, (het slot natuurlijk, niet de deur :lol: ) zo is het bij mij altijd gelukt.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Vastvriezen portieren en sloten

Bericht door Frank » 03 jan 2011, 19:05

Vandaag was ik, op zoek naar een nieuwe spuitbus Bardahl superspray, bij een Vakgarage in Ermelo. De mijnheer die ik daar sprak was niet erg te spreken over de Bardahl maar wel over een ander "wondermiddel": Ballistol Universal Spray.
Dit middel "uit de wapenindustrie" deed meer dan alle andere spuitbussen die hij in de werkplaats had staan bij elkaar (en het waren er wel een stuk of 10 verschillende...). Ook erg geschikt voor als je rubbers in draagarmen moet persen volgens deze man. Dus ik heb het maar eens gegoogeld en meteen maar 2 busjes besteld bij de Country Store.
Wellicht is dit ook erg geschikt voor het smeren van slotmechanismen, als het werkt in een gun dan moet dat haast wel... ;)
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Vastvriezen portieren en sloten

Bericht door Frank » 08 jan 2011, 23:01

Ik heb het goedje vandaag binnengekregen. Als je het etiket mag geloven is het een wondermiddel voor velerlei toepassingen in huis, machines en tuin. Ook zeer geschikt om vastvriezen van sloten te voorkomen, alsdus het etiket. Volgens de man van de vakgarage wordt dit spul ook bij de Forddealers gebruikt voor in deursloten, omdat dit het enige middel is dat de kunststof onderdelen in dat slot niet aantasten. Hij kocht het dan ook bij de Forddealer in Harderwijk.
Enfin, het leer van mijn oude klusschoenen is weer soepel als een pasgeboren kalfje en de snoeischaar van mijn vrouw gaat lichter dan nooit tevoren! :shock: Morgen maar eens de auto's onder handen nemen met dit spul :D
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”