Oldtimer verzekering

Hier kun je alles over de Thema kwijt dat je niet in een categorie kwijt kunt.
Plaats reactie
Drapu
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:41

Oldtimer verzekering

Bericht door Drapu » 08 jun 2016, 10:09

Goededag,

Aankomende zaterdag heb ik een goede reden om de Thema (1987) uit de mottenballen te halen. De vorige verzekering is verlopen. Ben op zoek naar een goede young/oldtimer verzekering. Wie heeft er een goed adres voor me?

Mvg,
Diederik

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Oldtimer verzekering

Bericht door Maarten-Jan » 08 jun 2016, 11:22

Het belangrijkste is een goede taxatie van je auto, dan is een eventuele claim makkelijker te regelen en kun je bovendien all risk verzekeren. Of een verzekering goed is merk je pas als je ermee te maken krijgt. Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Prijzen kunnen enorm verschillen. Zeker als je het onderbrengt bij een tussenpersoon. Ik doe het bij de GIO adviesgroep. Goede ervaringen mee bij het contact dat ik met ze heb.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Maser73
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 apr 2015, 19:46

Re: Oldtimer verzekering

Bericht door Maser73 » 08 jun 2016, 16:20

Heb alles ondergebracht bij Yska verzekeringen (Google maar eens voor gegevens, is een tussenpersoon met immens netwerk). Heb er een aantal jaar geleden een studie van gemaakt met vergelijkingen en deze was veruit beste obv premie icm verzekeringsvoorwaarden. Zeker bij all risk etc zijn verschillen groot. Alleen WA is er niet veel te winnen onderling. Helaas kom je er pas achter na schade hoe goed alles is zoals Maarten-jan aangeeft en ook bij Yska was dit perfect geregeld.

Drapu
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:41

Re: Oldtimer verzekering

Bericht door Drapu » 10 jun 2016, 10:35

Inmiddels verzekering afgesloten bij Peter Yska. Hebben jullie nog een aanbeveling voor een taxateur?

Maser73
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 apr 2015, 19:46

Re: Oldtimer verzekering

Bericht door Maser73 » 10 jun 2016, 16:06

Gebruik altijd Peter Luxwolda (Google gratema en Luxwolda taxateurs). Goeie ervaringen mee, doet zijn huiswerk tenminste. Prijzen zijn redelijk gelijk te noemen bij de beter aangeschreven taxateurs.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”