Het grote bandentopic
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
Continental begint het ook een beetje te leren lijkt het, als ik recente testuitslagen erbij pak. (en de reviews van "echte mensen", die ik meer vertrouw dan de journalisten van de bladen waar diezelfde bandenmerken in adverteren)
Ik vertrouw ze zelf nog niet, want de vorige versies (die inderdaad beduidend slechter scoorden in "echte mensen" reviews) waren vooral duur en niet zozeer goed. Hebben ze in ieder geval een A-merk eigenschap toch? Ben er in het verleden meermalen diep in teleurgesteld. Ik moet ze dus niet meer, zelfs niet als ze nu eindelijk wel kwaliteit leveren.
De outsiders die ik noemde kunnen in de top meedraaien zonder dat je alleen maar voor een naam betaalt.
Michelin heeft kwaliteit en naam, en is daarom ook dubbel zo duur als merken die alleen de kwaliteit hebben
Uniroyal verslaat op nat wegdek alles en iedereen, "the rain tyre" maken ze absoluut waar. De absolute topper voor oerHollands ze*kweer. Gek genoeg is Uniroyal eerder begonnen met goeie banden maken dan moederbedrijf Continental. De Rallye 550 (opgevolgd door RainExpert) en RainSport zijn bijna niet te kloppen op nat wegdek, en droog ook heel niet onverdienstelijk.
Bridgestone maakt minstens zulke goeie banden als Michelin, maar voor een iets betere prijs. Helaas maken ze de RE720 al enige tijd niet meer ; dat was echt een betaalbare topper in dit soort maten. Nu zijn de Potenza's een beetje voorbehouden aan de exotischere maten.
Zelf heb ik net een setje Goodyear F1 Asymmetric uitgeprobeerd, zo van "laat ik eens wat meer uitgeven voor een A-merk". Toegegeven: ze hebben iets meer grip dan de FK452 die ik daarvoor reed, die op hun beurt de Pzero Rosso verslaan op zowel nat als droog. Echter na een weekendje stilstaan zijn de Goodyears net een hobbelpaard (zwak karkas dus, wordt snel 'vierkant') en ze slijten als een idioot. Belachelijk hard gewoon, twee keer zo snel als de Falkens - en met de Falkens erop heb ik nog wel een periode met defecte traction control gereden
De veelgeprezen Goodyears vielen dus erg tegen. Wel grip maar totaal niet bestand tegen het gewicht en vermogen van de BMW. Volgende setje dus gewoon weer de bewezen Falken of T1R, ongeacht wat A-merk aanhangers daarvan denken...
Ik vertrouw ze zelf nog niet, want de vorige versies (die inderdaad beduidend slechter scoorden in "echte mensen" reviews) waren vooral duur en niet zozeer goed. Hebben ze in ieder geval een A-merk eigenschap toch? Ben er in het verleden meermalen diep in teleurgesteld. Ik moet ze dus niet meer, zelfs niet als ze nu eindelijk wel kwaliteit leveren.
De outsiders die ik noemde kunnen in de top meedraaien zonder dat je alleen maar voor een naam betaalt.
Michelin heeft kwaliteit en naam, en is daarom ook dubbel zo duur als merken die alleen de kwaliteit hebben
Uniroyal verslaat op nat wegdek alles en iedereen, "the rain tyre" maken ze absoluut waar. De absolute topper voor oerHollands ze*kweer. Gek genoeg is Uniroyal eerder begonnen met goeie banden maken dan moederbedrijf Continental. De Rallye 550 (opgevolgd door RainExpert) en RainSport zijn bijna niet te kloppen op nat wegdek, en droog ook heel niet onverdienstelijk.
Bridgestone maakt minstens zulke goeie banden als Michelin, maar voor een iets betere prijs. Helaas maken ze de RE720 al enige tijd niet meer ; dat was echt een betaalbare topper in dit soort maten. Nu zijn de Potenza's een beetje voorbehouden aan de exotischere maten.
Zelf heb ik net een setje Goodyear F1 Asymmetric uitgeprobeerd, zo van "laat ik eens wat meer uitgeven voor een A-merk". Toegegeven: ze hebben iets meer grip dan de FK452 die ik daarvoor reed, die op hun beurt de Pzero Rosso verslaan op zowel nat als droog. Echter na een weekendje stilstaan zijn de Goodyears net een hobbelpaard (zwak karkas dus, wordt snel 'vierkant') en ze slijten als een idioot. Belachelijk hard gewoon, twee keer zo snel als de Falkens - en met de Falkens erop heb ik nog wel een periode met defecte traction control gereden
De veelgeprezen Goodyears vielen dus erg tegen. Wel grip maar totaal niet bestand tegen het gewicht en vermogen van de BMW. Volgende setje dus gewoon weer de bewezen Falken of T1R, ongeacht wat A-merk aanhangers daarvan denken...
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Het grote bandentopic
Niet om weer de verkoper uit te hangen, maar bij mij in de schuur ligt nog steeds een setje gloednieuwe Pirelli´s 205-550r15. Indertijd gekocht voor mijn Thema. Toenmalige koper had al nieuwe banden, dus die wilde ze niet. Ik vrees dat ze ook niet op mijn Delta gaan, dus... Voor 100 euro mogen ze weg. Ruilen tegen een kwartetje 15" Thema velgen is ook een optie (die passen wel onder mijn Delta)
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 24 dec 2009, 13:29
Re: Het grote bandentopic
Ik heb nog wel een setje,zijn alleen niet de mooiste meerFlavia 2000 schreef:Niet om weer de verkoper uit te hangen, maar bij mij in de schuur ligt nog steeds een setje gloednieuwe Pirelli´s 205-550r15. Indertijd gekocht voor mijn Thema. Toenmalige koper had al nieuwe banden, dus die wilde ze niet. Ik vrees dat ze ook niet op mijn Delta gaan, dus... Voor 100 euro mogen ze weg. Ruilen tegen een kwartetje 15" Thema velgen is ook een optie (die passen wel onder mijn Delta)
Als je wat meer wilt weten kan ik nog wel een kiekje sturen
Orginaliteit is, wat iedereen kan kopen
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Het grote bandentopic
Dat is juist het probleem, ik heb zelf ook een setje liggen. Moet alleen opgeknapt worden en ik weet niet of dat wel de moeite waard is...
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 24 dec 2009, 13:29
Re: Het grote bandentopic
Maarten-Jan had een adresje voor volgens mij 150 of 200 euro opnieuw stralen en poedercoaten is zeker niet duur en dan ook de moeite waard,mar dan moet je wel je eigen velgen brengen is goedkoper.Flavia 2000 schreef:Dat is juist het probleem, ik heb zelf ook een setje liggen. Moet alleen opgeknapt worden en ik weet niet of dat wel de moeite waard is...
Orginaliteit is, wat iedereen kan kopen
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
Zijn de gewone "acht-gaats" wel mooi in gepoedercoate vorm? Ze horen origineel een soort van afgedraaid te zijn meen ik ("machined finish" noemen ze dat in het engels, is bijna gepolijst maar toch ook weer net niet)
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Het grote bandentopic
Ik heb ze voor mn toenmalig werk vaak genoeg laten poedercoaten en stond altijd erg netjes hoor.
Ik ben het trouwens wel eens met Web/Marcel. Michelin vind ik het hoge bedrag niet waard, je betaald echt voor het merk en sommige types bevielen me echt niet. Continantal wil ik echt nooit meer op de auto Merken zoals Toyo, Falken en zelfs Nankang zijn echt niet slechter(sommige gevallen zelfs beter) maar veel betaalbaarder. Tuurlijk moet je geen Linglong en dat soort vulles op je auto doen maar er is wel meer te koop dan Michelin, Good Year en Continantal.
Ik ben het trouwens wel eens met Web/Marcel. Michelin vind ik het hoge bedrag niet waard, je betaald echt voor het merk en sommige types bevielen me echt niet. Continantal wil ik echt nooit meer op de auto Merken zoals Toyo, Falken en zelfs Nankang zijn echt niet slechter(sommige gevallen zelfs beter) maar veel betaalbaarder. Tuurlijk moet je geen Linglong en dat soort vulles op je auto doen maar er is wel meer te koop dan Michelin, Good Year en Continantal.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
Nankang haalt het nivo van Toyo en Falken nog niet, maar is ook op de goede weg ja.
Linglong, Wanli, Trayal en noem ze maar op is echt vulles idd.
Linglong, Wanli, Trayal en noem ze maar op is echt vulles idd.
- Jan Willem
- Donateur 2009
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04
Re: Het grote bandentopic
Onder mijn Kappa lagen 205-60-15 Pirelli P7's, die veel lawaai maakten. Ik heb daarbij een set 205-60-15 Michelin Pilot Alpine winterbanden (op de originele velgen) gekocht en die zijn geweldig.
In het najaar heb ik met de P7 een stoeprand geraakt. De tweede voorband bleek ook al niet al te best, dus ik ben op zoek gegaan naar nieuwe banden. De maat 205-60-15 èn de snelheidscode W maakt dat die band redelijk zeldzaam is (Michelin maakt hem al niet).
Ik heb toen maar een gebruikte set 16"velgen (de 8-spaaks) met 205-55-16 Pirelli P6000 banden gekocht, en verd***, die maken ook al lawaai. Maken alle Pirelli banden zo'n lawaai?
Mijn bedrijfs Opel rijdt op Dunlops en Bridgestones in dezelfde maat en die zijn gewoon stil. De gecupte achterbanden worden na een paar maanden op de vooras ook weer stil, maar bij de Pirelli's blijven de meeste rijgeluiden van de banden komen, zelfs meer dan het schuifdak.
In het najaar heb ik met de P7 een stoeprand geraakt. De tweede voorband bleek ook al niet al te best, dus ik ben op zoek gegaan naar nieuwe banden. De maat 205-60-15 èn de snelheidscode W maakt dat die band redelijk zeldzaam is (Michelin maakt hem al niet).
Ik heb toen maar een gebruikte set 16"velgen (de 8-spaaks) met 205-55-16 Pirelli P6000 banden gekocht, en verd***, die maken ook al lawaai. Maken alle Pirelli banden zo'n lawaai?
Mijn bedrijfs Opel rijdt op Dunlops en Bridgestones in dezelfde maat en die zijn gewoon stil. De gecupte achterbanden worden na een paar maanden op de vooras ook weer stil, maar bij de Pirelli's blijven de meeste rijgeluiden van de banden komen, zelfs meer dan het schuifdak.
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
Onze ervaring is dat bijna alle Pirelli"s herrie maken of gaan maken en ook snel cuppen, vooral de P-xxxx series en de Drago helemaal.
Met P zero heb ik geen ervaring.
Vroeger had je Michelin Pilot Sx;die waren echt subliem,verder vind ik Toyo Proxes erg goed,alleen slijten die vrij snel.
Bridgestone Potenza staat bij mij ook heel hoog in het vaandel.
Heb nu Dunlop op de vooras van de Lybra en dat is in regen een drama;lijken wel slicks
Met P zero heb ik geen ervaring.
Vroeger had je Michelin Pilot Sx;die waren echt subliem,verder vind ik Toyo Proxes erg goed,alleen slijten die vrij snel.
Bridgestone Potenza staat bij mij ook heel hoog in het vaandel.
Heb nu Dunlop op de vooras van de Lybra en dat is in regen een drama;lijken wel slicks
Dickamerica
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio
http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio